Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.
Chris Ash skrev:
Eller hur? Varför vågade han sig upp 1998 då?
Vem utom en fegis stannar kvar i en supportklass i åratal, om man vinner den supportklassen år efter år? Som att vinna R1000 år efter år, och vägra klassa upp sig till NSBK.
 
Vermeulen's deal means that he will not be able to take up a second outing on the Camel Honda MotoGP machine at the season finale next weekend.
 
Cliff Barnes skrev:
Vermeulen's deal means that he will not be able to take up a second outing on the Camel Honda MotoGP machine at the season finale next weekend.

På Vermeulens hemsida står det:

STOP PRESS!


Chris Vermeulen will continue to stand in for Troy Bayliss on the Camel Honda RC211V for the final MOTO GP round in Valencia on 6th November
 
Mr. Dante skrev:
På Vermeulens hemsida står det:

STOP PRESS!


Chris Vermeulen will continue to stand in for Troy Bayliss on the Camel Honda RC211V for the final MOTO GP round in Valencia on 6th November
Det kan han sannolikt glömma.


MotoGPNews.com har givetvis lite synpunkter också:

http://www.motogpnews.com/home.php?pageid=487

Although disappointed with HRC Vermeulen looks set to get over it by riding the Suzuki on November 9th for two days to roughly gauge what on earth he's let himself in for.
 
valmers skrev:
Hur fan orkar karln, eller vad han nu är, med sig själv?! Jag blir spyfärdig när jag hör den där jävla loserns gnäll.

Det är faktiskt lite så jag känner när jag läser dina inlägg....
 
valmers skrev:
Vem utom en fegis stannar kvar i en supportklass i åratal, om man vinner den supportklassen år efter år? Som att vinna R1000 år efter år, och vägra klassa upp sig till NSBK.

En som inte får något vettigt anbud kanske? Fegisen kom ju upp till 500-klassen till slut, och var väldigt nära att vinna den första året.

Sen måste inte alla köra 500/MotoGP. Tetsuya Harada trivdes tex aldrig i stora klassen. Lucio Cecchinello och Ueda ville aldrig köra något annat än 125 osv, men det var knappast pga feghet......
 
Chris Ash skrev:
En som inte får något vettigt anbud kanske? Fegisen kom ju upp till 500-klassen till slut, och var väldigt nära att vinna den första året.

Sen måste inte alla köra 500/MotoGP. Tetsuya Harada trivdes tex aldrig i stora klassen. Lucio Cecchinello och Ueda ville aldrig köra något annat än 125 osv, men det var knappast pga feghet......


Inte heller att förglömma, Kent Andersson :mattias :hihi :hihi

Sorry.. Kunde inte låta bli, men du har helt rätt.
 
Last edited:
Förare med färdiga eller sannolika kontrakt nästa år

Honda: Melandri, Hayden, Pedrosa.
Yamaha: Rossi, Edwards, Elias
Ducati: Capirossi, lutar åt att Gibernau
Suzuki: Hopkins, Vermeulen
Kawasaki: Nakano, De Puniet.

Vermeulen gör rätt då Honda inte ville inte ge honom en styrning.
Kommer 19 årige C.stoner få en styrning med Honda eller Elias som verkligen visat att han kan utvecklas

Alternativen börjar tunnas ut för den 34 årige Biaggi hans kommentar

there a conspiracy against me from within.Kanske så är fallet och förklarar hans usla körning förra helgen.Honda har fått nog av honom.
 
Last edited:
2ono skrev:
Alternativen börjar tunnas ut för den 34 årige Biaggi hans kommentar

there a conspiracy against me from within.Kanske så är fallet och förklarar hans usla körning förra helgen.Honda har fått nog av honom.
Vissa saker som tunnas ur kan ju åtgärdas för dyra pengar, men det är värre med kontraktsalternativen. :hihi

Chris Ash skrev:
En som inte får något vettigt anbud kanske? Fegisen kom ju upp till 500-klassen till slut, och var väldigt nära att vinna den första året.

Sen måste inte alla köra 500/MotoGP. Tetsuya Harada trivdes tex aldrig i stora klassen. Lucio Cecchinello och Ueda ville aldrig köra något annat än 125 osv, men det var knappast pga feghet......
Jaha, då var vi där igen; 500 cc, tvåtakt, 1998. När ska ni sluta tjata om snart tio år gamla meriter? Kent Andersson var kungen 1973, han skulle garanterat sopa rent i 125-klassen idag också.
 
Chris Ash skrev:
En som inte får något vettigt anbud kanske? Fegisen kom ju upp till 500-klassen till slut, och var väldigt nära att vinna den första året.
Då kan man ju undra varför han inte fick ett vettigt anbud.
Enligt dig är han ju i princip guds gåva till roadracingen men uppenbarligen tyckte inte teamcheferna det i 500-klassen.
 
sandstream skrev:
Då kan man ju undra varför han inte fick ett vettigt anbud.
Enligt dig är han ju i princip guds gåva till roadracingen men uppenbarligen tyckte inte teamcheferna det i 500-klassen.

Vad jag kan komma ihåg av Silly seasons för runt 10 år sedan så var det

1.Ingen som ville betala så mycket pengar som han ville ha.
2.Biaggi själv var inte sepciellt intresserad av 500 förrän 1997 och inte av något annat än ett team han kunde vinna i.

Det fanns flera anbud men de förkastades av Max.
 
Chris Ash skrev:
Vad jag kan komma ihåg av Silly seasons för runt 10 år sedan så var det

1.Ingen som ville betala så mycket pengar som han ville ha.
2.Biaggi själv var inte sepciellt intresserad av 500 förrän 1997 och inte av något annat än ett team han kunde vinna i.

Det fanns flera anbud men de förkastades av Max.
Han var med andra ord en diva redan då ;)

Neutral skrev:
Att Vermeulen hamnar hos Suzuki ökar väl möjligheterna för Max att fortsätta åka Honda.
Då får han nog slå till med en pallplacering i sista loppet.
 
Neutral skrev:
Att Vermeulen hamnar hos Suzuki ökar väl möjligheterna för Max att fortsätta åka Honda.

Eller ökar möjligheten att han inte finns i MotoGP nästa år.

Det vore trist då har Valmers ingen att ironisera om :hihi
 
2ono skrev:
Eller ökar möjligheten att han inte finns i MotoGP nästa år.

Det vore trist då har Valmers ingen att ironisera om :hihi

Jag tror inte Chris är kvar nästa år han kör nog ett år till i SBK sen kommer han nog till ett Honda Team i motogp...
 
sandstream skrev:
Då får han nog slå till med en pallplacering i sista loppet.
Jag syftade mest på att det är en mindre som konkurrerar om en Honda nästa år.

Varför skulle det krävas pallplats av just Max? Massor av andra åkare kan helt anonymt glida igenom år från år. Ta Barros och Checa t ex, det är ju en gång per år de hittar gasen, i Checa's fall alltid nära slutet av säsongen.

Jag tror inte Max någonsin kommer att vinna MotoGP, oavsett om han fortsätter efter Rossi eller inte, men att han inte skulle platsa på griden är ju helt absurt.
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Back
Top