Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.
Enligt Cralle var det svårt att ställa in Telelever-gaffeln då raceerfarenhet i stort sett saknas både bland förare och ingenjörer så det kanske inte bara har med det tekniska att göra. Betamax/VHS flashbacks. :)
 
Det kommer krävas ett mirakel, säger Peter Clifford på WCM, om man kommer vara med att köra i år i MotoGP. Man har försökt få pengar från DORNA men dom har redan betalat för Stoner, Ellison och Checa's platser så det finns ingen chans för dom att kunna betala för WCM också. Bimota vill ha pengar för chassi och KTM vill ha pengar för deras motorer. Pengar som inte WCM har lyckats få in via sponsorer. Inga kontrakt är skrivna innom teamet.

Man har tydligen även tackat nej från BMW:s förfrågan att driva deras team.
 
Axxexs skrev:
Man har tydligen även tackat nej från BMW:s förfrågan att driva deras team.
Tackat nej till BMW? Det förstår jag inte. Har svårt att se att BMW skulle ha svårt att finansiera sin medverkan i MotoGP. Vore inte WCM´s uppdrag att organisera det hela rent praktiskt?
 
Trist men inte oväntat att WCM inte kör. Undrar också hur de tänker när de tackar nej till BMW.

Då verkar det som om vi har en grid med 19 hojar........

Camel Yamaha
46 Valentino Rossi & 5 Colin Edwards

Tech 3 Yamaha
77 James Ellison & 7 Carlos Checa

Repsol HRC
26 Dani Pedrosa & 69 Nicky Hayden

Fortuna Gresini Honda
33 Marco Melandri & 24 Toni Elias

Konica Minolta JIR
6 Makoto Tamada

LCR Carrera Sunglasses Honda
27 Casey Stoner

Marlboro Ducati
65 Loris Capirossi & 15 Sete Gibernau

D'Antin Ducati
66 Alex Hoffmann & 30 Jose Louis Cardoso

Team Kawasaki
56 Shinya Nakano & 17 Randy de Puniet

Team Suzuki
21 John Hopkins & 71Chris Vermeulen

KR Honda
10 Kenny Roberts JR
----------------------------------
Antagligen inte till start...
WCM Bimota
99 Jeremy McWilliams & 25 Jason Perez
 
Axxexs skrev:
Det kommer krävas ett mirakel, säger Peter Clifford på WCM, om man kommer vara med att köra i år i MotoGP. Man har försökt få pengar från DORNA men dom har redan betalat för Stoner, Ellison och Checa's platser så det finns ingen chans för dom att kunna betala för WCM också. Bimota vill ha pengar för chassi och KTM vill ha pengar för deras motorer. Pengar som inte WCM har lyckats få in via sponsorer. Inga kontrakt är skrivna innom teamet.

Man har tydligen även tackat nej från BMW:s förfrågan att driva deras team.
Bra, ingen är gynnad av att ha blåbärsteam på gridden.
 
valmers skrev:
Bra, ingen är gynnad av att ha blåbärsteam på gridden.
Just det. WCM är verkligen gröngölingar med omeriterade förare som Crafar, Laconi, McCoy, Haga och Hopkins på lönelistan.

:rolleyes:
 

Bifogat

  • TEAMREDBULLROSTRUM.jpg
    TEAMREDBULLROSTRUM.jpg
    115.6 KB · Visningar: 85
Last edited:
valmers skrev:
Bra, ingen är gynnad av att ha blåbärsteam på gridden.

Ett "blåbärsteam" som tagit ett gäng vinster och pallplatser? Att man tappat sponsorer samt inte haft råd med riktigt konkurrenskraftiga hojar sen fyrtaktsinträdet gör en inte direkt till blåbär..
 
oFFkeFF skrev:
Ett "blåbärsteam" som tagit ett gäng vinster och pallplatser? Att man tappat sponsorer samt inte haft råd med riktigt konkurrenskraftiga hojar sen fyrtaktsinträdet gör en inte direkt till blåbär..
Ja, det är ju bara fyra år sedan utombordarna försvann.

Nyteknik skrev:
Just det. WCM är verkligen gröngölingar med omeriterade förare som Crafar, Laconi, McCoy, Haga och Hopkins på lönelistan.

:rolleyes:
Åfan, lyfter dessa herrar lön från WCM fortfarande?

Chris Ash skrev:
Vad är meningen med skithojar som blir varvade varje race?
 
valmers skrev:
Ja, det är ju bara fyra år sedan utombordarna försvann.

Vad är meningen med skithojar som blir varvade varje race?

Så man är automatiskt ett blåbär om man inte har en tillräckligt bra hoj? Är Kenny Roberts SR ett blåbär när han inte har en konkurrenskraftig hoj till teamet då eller?
Eller hela suzuki-teamet?

Sen kan man iofs hålla med om att ett team som är så långt efter som WCM var förra året, är det ju ingen större idé att vara med.
 
Synd att ett sånt team som WCM som för bara några år sen var bästa privatteam och spöade upp fabriksteam ibland inte längre har möjligheter att köra i VM. Hade jag varit dom hade jag satsat på att köra 250cc-VM och försöka vinna där.


Letade upp ett utalande från Peter Clifford där han svarade via ett mail till en person på några frågor från medlemmar på ett annat forum:

"Peter said that sadly everything comes down to money and MotoGP now is much worse than in the old 500cc days. He said that he has showed what the WCM team could do when they had the Red Bull Yamaha's. Basically, a small team like his will never be beating Honda or Yamaha but he continues because he loves racing. He also knows that if they can get good backing they can and will move up the grid so basically it's a matter of waiting until that one deal comes your way. Peter added saying that the Blata deal could have been such a deal but sadly delays have killed any real chance they had. He points out that Team KR's switch to Honda power is a good indication of what privateer teams can do, get together with a manufacturer and produce your own chassis. He hopes that come 2007, 08 they will have access to a top class engine which will then show what the WCM chassis can do, as he feels the main problems now are all engine based."

Frano Battaini:
"riding the WCM was like humping a fat girl. Sure she's not the best to look at, but the feeling of humping is the same."
 
valmers skrev:
Bra, ingen är gynnad av att ha blåbärsteam på gridden.
Men samtidigt är det surt när det bli så glesa led som det verkar bli i år.
Jag tror att vi får på sikt se startfält av dagens storlek,eller kanske lite mindre. Blir det bara de rena fabriksteamen kvar till slut? Vem skall skjuta till de riktigt stora slantarna när tobakssponsen försvinner?
Är regler som förbjuder den vassaste och dyraste tekniken något att stå efter?
Trots allt vill man ju se spjutspetsteknik som är dyr och exklusiv i den mest prestigfylda klassen.
 
Nyteknik skrev:
Vad vill du ha sagt? :va
Du sa att WCM hade dessa herrar på lönelistan. Eller är du fast i den gamla goda dåtiden igen? Trist i så fall.

oFFkeFF skrev:
Sen kan man iofs hålla med om att ett team som är så långt efter som WCM var förra året, är det ju ingen större idé att vara med.
Ja? Det var väl det jag sa?
 
valmers skrev:
Ja? Det var väl det jag sa?

Både ja och nej, men du kallade dem ett "blåbärsteam", vilket i min och de flesta andras ögon läses som rookies, gröna, eller nya och okompetenta. Vilket inte är fallet när det gäller WCM. Att de fått den skiten de haft att gå i det det tempot är till och med imponerande..
 
Nyteknik skrev:
Förlåt, de HAR HAFT dessa förare anställda. Gör det någon skillnad beträffande teamets kompetens?
Jaha, som jag trodde. För tio år sedan....blabla....tvåtakt...blabla....bättre förr....inga stomatolleenden......blabla....
 
Gustav O skrev:
Vilka fakta?
Att deras karriärer ligger olika i tiden är ju fakta. Den ene född 71 och den andra 81..

Biaggi började tävla som 18-åring och hade bara kört 125cc på gata ett år innan dess. Hayden måste ha kört motorcykel/racing minst lika många år eller mer än Biaggi.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Back
Top