Coola Ola
Progressiv klassicist
Toprak, känns svårt att säga något just nu? Han är snabbare än ett gång föredettingar som Kallio och Dovi samt några testförare som Pirro och Savadori. Markant långsammare än Aleix, Pol och Quarten däremot. Och Jack då.Äh, tror Du inte de löser det med att helt enkelt legalisera ställbara munstycken?
Men hörni - vad säger vi om Toprak? Och Millers tid idag? Jag är i alla fall impad av den förra, och kunde bara den senare köra med insidan av huvudet och hålla sig på hjulen vore det spännande! Kul med en WSBK:are som verkar konkurrenskraftig tänker jag, det var ju ett tag sedan…
Trevlig helg på Er!
Jacks problem är väl oftast att han inte lyckas hålla liv i däcken. Jag undrar för övrigt vad som hade hänt om gått via Moto2 och inte sabbat karriären genom att hoppa direkt från Moto3 till MotoGP. Mat Oxley menade också att han tidigt i MotoGP-karriären förlitade sig för mycket på enbart sin talang och inte arbetade tillräckligt hårt med sina svagare sidor. Hade han gjort hade han kanske kunnat vara betydligt mer framgångsrik.