Silly Season 2009 !!!

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Det påpekades i annan tråd att den här tråden behövs. Och jag tycker verkligen att den kan bli skoj.

Skriver lite snabbt sånt jag vet/tror/hoppas så kan väl ni som vet mer/annat fylla på...

S1
Ola - Aprilia, Team Stiff Bike
Martin - dito ?!
Henke K - dito ?!
Christian - dito ?!
John - dito, har utlovat mer pulver
Dennis E - dito ?
Jocke E - TeamHusabergSweden är officiellt presenterat
Daniel "SnyggLennart" Lennartsson - "En gång yamma alltid yamma"
Kaj - Kommer med en skoj satsning på E85
Kallies - CRF?
Carl-Fredric - Svarta faran igen ?
Pelle 'Gasol' - som vanligt ?
Hampe - som vanligt ?
Calle Carlsson - Calle går väl nästan inte att ha koll på :tummenupp :)
Dennis Lindberg - Hoppas Dennis kommer tillbaka 09, nån som vet mer ?
Matti Tepsa - Given i min bok, hoppas han själv inser det...
Mikael Stambeck - Hoppas, hörde nåt dumt om att sluta...
Calle Lindström - Satsar hårdare än nånsin, del av SVEMOs Topp & Talang
Danne Blom - Ska köra med motor utan hål i under 09
Öyvind Berggren - PASS
Andreas Breitfeld - Samma som 08
Öystein Krogstad - PASS
Mikael Ericsson - Maico700 ?! :yoparty
Markus Andersson - Tar steget fullt ut till SM, akta er
Peppe - Kör vidare
Jimmie Renemark - Satsar hårdare än nånsin, del av SVEMOs Topp & Talang
Mangan Persson - Vad hände 08? Vad händer 09?
Björn Gustavsson - Stor sladdrutin, mest vänstervarv dock
Odd Skogstad - PASS
Niclas Håkansson - ?
Ronny Norberg - KTM450SMR, flyttar från S2 !!!
Lasse Henriksson - YZF450, hoppas en Halländsk x-snabbhoj går bättre...
Robin Reilander - 450SMR vad man kan se...

S2
Jörgen Huvell - Hotade ju sluta redan till 08
Fredrik Eriksson - 09 är Biffens år att vinna SM??
Thomas Gillisson - Eller är det Gillissons ?
Stefan Ljungberg - TeamHusabergSweden, hoppar ner i kubik en del !!
Pär Hammarstrand - Mer taggad än nånsin?
Anders Michalak - SM-guld i Backe kan väl inte räcka???
Ronny Norberg - Kör S1 2009 !!!
Robin Reilander - Kör. Men vad? -450SMR-
Emil Sörehall - 09, året utan missöden och skador ?!
Johan Birgersson - rock on?!
Erik Ryttervik - 09 storsatsning hoppas vi !
Percy Barth - 550 igen?! Hoppas på noll skador
Kenneth Bodingh - Mer trimm än nånsin ?!
Peter Mackhé - Aprilia, Team Stiff Bike
Anders Heggen - ?
Christofer Barrett - nytrimmad 628 med massa pulver
Johan Rennerfelt - Kör alla race 09 !?
Ola Andersson - Blir det husa eller inte?!
Kent Finckenhagen - ?
Andreas Åsbom - Hel S2-säsong 09 hoppas vi!
Michael Thomsen - Har köpt massa dyra grejer av Stoffy :yoparty
Peter Granath - klent med körning 08, vad händer 09. Vi vill ha Peter tillbaka !!!
 
Last edited:
Granath slutade väl då inte plånboken tillät det?

Lite ot:
Har försökt fråga innan, men inte fått något svar, kanske beror på att det är en dum fråga men jag vet faktiskt inte. Hur mycket ligger däckkostnaderna per tävling? Svara gärna vad det ligger på för de riktigt duktiga förarna och sedan de sämre. Gärna antal uppsättningar också. Är nämligen grymt sugen på att börja men vet inte om ekonomin tillåter detta.

Tack på förhand!
/Eric.
 
Satsningen fortsätter för norbergs-racing.se och jag ska köra S1 nästa år, på en KTM 450 smr.. :)


/R
 
Granath slutade väl då inte plånboken tillät det?

Lite ot:
Har försökt fråga innan, men inte fått något svar, kanske beror på att det är en dum fråga men jag vet faktiskt inte. Hur mycket ligger däckkostnaderna per tävling? Svara gärna vad det ligger på för de riktigt duktiga förarna och sedan de sämre. Gärna antal uppsättningar också. Är nämligen grymt sugen på att börja men vet inte om ekonomin tillåter detta.

Tack på förhand!
/Eric.


Det är väl ingen dum fråga. Klart du ska börja tävla. Men det kan om man vill bli dyrt. En duktig förare som inte byter däck så ofta får ju en mindre däckkostnad än en kass förare som byter däck ofta. Men om du vill ha en uppsättning per race så blir det runt tretusen i däckkostnad per race. Plus anmälning, diesel/soppa osv. Man kan dock köra flera rejs på samma däck, men om du ska vinna SM så är det tillrådligt att inte lämna något åt slumpen. Det finns inte marginaler för det.

För egen del slutade säsongen 2006 på 68k i löpande utgifter när jag räknade ihop. Fasta inventarier såsom hoj, buss, extra hjul osv fanns redan. Så allt man tjänar och får över är inga problem att lägga ut om man vill. det kan nog alla intyga som rejsar. Man sätter sin budget själv.

Satsningen fortsätter för norbergs-racing.se och jag ska köra S1 nästa år, på en KTM 450 smr.. :)


/R


Så du ska oxå in i getingboet. :yoparty Tröttnat på att köra "gubbracing". :D
 
Last edited:
Det är väl ingen dum fråga. Klart du ska börja tävla. Men det kan om man vill bli dyrt. En duktig förare som inte byter däck så ofta får ju en mindre däckkostnad än en kass förare som byter däck ofta. Men om du vill ha en uppsättning per race så blir det runt tretusen i däckkostnad per race. Plus anmälning, diesel/soppa osv. Man kan dock köra flera rejs på samma däck, men om du ska vinna SM så är det tillrådligt att inte lämna något åt slumpen. Det finns inte marginaler för det.

För egen del slutade säsongen 2006 på 68k i löpande utgifter när jag räknade ihop. Fasta inventarier såsom hoj, buss, extra hjul osv fanns redan. Så allt man tjänar och får över är inga problem att lägga ut om man vill. det kan nog alla intyga som rejsar. Man sätter sin budget själv.

Jättetack för svar!!! :)
Får se hur det går för mig nästa år och om jag kan få upp tempo tillräckligt. Går allt som jag vill så ses vi på något eller några race och en del träningsläger nästa år. :)
 
Jättetack för svar!!! :)
Får se hur det går för mig nästa år och om jag kan få upp tempo tillräckligt. Går allt som jag vill så ses vi på något eller några race och en del träningsläger nästa år. :)
Nåt man kan göra för att hålla kostnaderna nere är också att köpa beggade racedäck till att träna på - den träningen när man gnuggar varv. Eftersom hojen av förklarliga skäl beter sig annorlunda med fräsha jmf slitna däck så är det ju ingenting man använder då man ställer in den. Så till racehelger plockar man fram godingarna.

.
 
R.Reilander,S2,såg nån annan färg än röd när jag åkte förbi sist,blått och nån text med H i början,men är inte säkert kan ha varit ett T(M) också...:D
 
R.Reilander,S2,såg nån annan färg än röd när jag åkte förbi sist,blått och nån text med H i början,men är inte säkert kan ha varit ett T(M) också...:D

Kanske dags att du också byter till en riktig hoj som även svänger!:D
 
R.Reilander,S2,såg nån annan färg än röd när jag åkte förbi sist,blått och nån text med H i början,men är inte säkert kan ha varit ett T(M) också...:D

AHA !!! :yoparty

Kanske dags att du också byter till en riktig hoj som även svänger!:D

Välkommen Jocke ! :)

Fint att börja SH-karriären med ett lagom påhopp oxå :D
 
Last edited:
Får inte glömma Lasse Henriksson som gör comback i S1 på en Yamma fd C. Nillson efter ett år av samboliv och återhämtning om nu det går att kombinera :tummenupp :D
 
Får inte glömma Lasse Henriksson som gör comback i S1 på en Yamma fd C. Nillson efter ett år av samboliv och återhämtning om nu det går att kombinera :tummenupp :D

Bra+toppen+fint :tummenupp
Hoppas denna x-snabbis funkar bättre än den andra :gnissla
 
Bra+toppen+fint :tummenupp
Hoppas denna x-snabbis funkar bättre än den andra :gnissla

Den gamla funkar fint som synes. Tog ett tag att få den att gå bra bara.:rolleyes:

Den nya har ju en broms som funkar iaf. Ovant att vänja sig vid sånt lyx bara.
Annars går den fint som fan.

Hoppas få tid med att träna inför nästa säsong, men jobbet sätter käppar i hjulen.
Sedan väntar jag på en reservdel till min slirkoppling. Kanske kommer den till jul. Har väntat på den sedan februari. Tomten, var är du?

Lindberg blir att räkna med i år om jag får gissa. Och det får jag ju.

Sedan gissar jag på att jag kommer ha mest hk nästa år.
@Stefan du kommer ligga ca 500hk efter och ca 1600kg före.
 

Bifogat

  • DSC_0149_small.jpg
    DSC_0149_small.jpg
    228.6 KB · Visningar: 119
Ska man åka 250 eller 450 nästa säsong? Vettefan vad jag vill. Men är iaf sugen på full säsong igen. =)
 
Jag röster för att toppförarna satsar med en till i teamet som är lite yngre. Den kan köpa de gamla cyklarna till rätt pris, få vara med och träna med de stora grabbarna, få köra på däck som gått ett kval eller liknande etc. etc.

Det finns 1000 fördelar med detta. Jag och Christian N pratade om detta på vägen hem från från bulgarien och jag vet att han jobbar för detta nu.
 
Jag röster för att toppförarna satsar med en till i teamet som är lite yngre. Den kan köpa de gamla cyklarna till rätt pris, få vara med och träna med de stora grabbarna, få köra på däck som gått ett kval eller liknande etc. etc.

Det finns 1000 fördelar med detta. Jag och Christian N pratade om detta på vägen hem från från bulgarien och jag vet att han jobbar för detta nu.
Det är klart att detta blir av. Christian kommer ta en crosskille under sina armar och precis som du säger är ju detta något som fler gärna får ta till sig.

.
 
Tjenare! Det låter ju klockrent, har inte pratat med Christian på några veckor så jag visste inte säkert att det var spikat än.

Som sagt, det finns 1000 fördelar för detta både för alla inblandade, inte minst för sporten!

Seså, alla andra som satsar, försök hitta ngn som vill köra på era fjolårssaker och få in en kille till i ert team. Får ni några kr extra i spons så kan detta bli grymt bra!

MVH

J

Det är klart att detta blir av. Christian kommer ta en crosskille under sina armar och precis som du säger är ju detta något som fler gärna får ta till sig.

.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top