Silikonkatt

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Nej.
Hoj
BMW R1200GS -16
Sambon hade bytt inläggssulor i löpskorna och dessa gnällde... tipsade henne om att jag nog hade silikonspray i pannrummet och bad henne testa detta.
Senare uppåt dagen märkte jag att det var väldigt halt på golvet i källaren.
Frågade henne var hon varit när hon sprayat... och jodå, hon hade varit i mittersta rummet... där det var mest halt... aja.
Ikväll var jag nere i nåt ärende när ett himla skramlande bröt lös...

Katten hade slagit avigt och låg på rygg och tränade breakdance, snurrade och sprattlade till förbannelse... oftast uppochner....
Va i helvete liksom..??

Vår katt är fluffig med därtill fluffiga tassar.. och laminatgolv... mest troligt är ju att hon fått silikon på tassarna och nu har noll grepp.

Jag bar upp henne och kastade ut henne på gatan men hon var vimmelkantig men tänker att hon väl kommer igång snart...

Så, nu till min fråga... vad i helvete städar man bort detta med?
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Sambon hade bytt inläggssulor i löpskorna och dessa gnällde... tipsade henne om att jag nog hade silikonspray i pannrummet och bad henne testa detta.
Senare uppåt dagen märkte jag att det var väldigt halt på golvet i källaren.
Frågade henne var hon varit när hon sprayat... och jodå, hon hade varit i mittersta rummet... där det var mest halt... aja.
Ikväll var jag nere i nåt ärende när ett himla skramlande bröt lös...

Katten hade slagit avigt och låg på rygg och tränade breakdance, snurrade och sprattlade till förbannelse... oftast uppochner....
Va i helvete liksom..??

Vår katt är fluffig med därtill fluffiga tassar.. och laminatgolv... mest troligt är ju att hon fått silikon på tassarna och nu har noll grepp.

Jag bar upp henne och kastade ut henne på gatan men hon var vimmelkantig men tänker att hon väl kommer igång snart...

Så, nu till min fråga... vad i helvete städar man bort detta med?
Gjorde samma fadäs en gång. Borde funka med vanligt diskmedel. Har för mig jag fick bort det med det, eventuellt kan jag ha använt T-röd också.

Annars finns det silikonborttagning på Biltema. Kanske inte skulle doppa katten i det iofs.
 

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Nej.
Hoj
BMW R1200GS -16
Tänker ju på golvet... katten får krafsa tassarna silikonfria bäst den vill... ute.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Det krävs inte mycket. När jag själv gjorde en vurpa på golvet dagen efter att ha åtgärdat mina knarrande MC-stövlar så hade jag ändå skyddat golvet och jag sprayade inte särskilt flödigt. Men dimman som blev och hamnade vid sidan om räckte uppenbarligen.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Haha, frugan gjorde något likartat med glidvalla till skidorna och det golvet är fortfarande halt på någon kvadratmeter. Tror att jag har sett katten sladda till där men inte hamnat på rygg än.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
golvet är fortfarande halt på någon kvadratmeter
Slipa ned eller byta golv är det ända rätta :unsure:

Portland, fega inte ur nu! Var en man och fixa det här nu. Det kommer bli jobbigt, men du visar ju frugan vad du som mannen i huset är tvungen för att göra för att rätta till det. Sånt är viktigt. Hon kommer förstå och stötta dig i golvbytet.
Alla kommentarer liknande "Va fan gör du..." eller "Du är ju dum i huvudet..." är bara till för att peppa dig att klara av golvbytet. Omvänd psykologi vettu.
💪

:näsblod
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Skulle överväga att byta ut katten också.
 
Nyheter
Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

Top