Silikonfog, värmebeständighet?

• Thread starter Thread starter xyx
  • Start date Start date

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Hej,
Jag sitter just nu med hojen i delar nere på gården och skulle vilja ha ett snabbt svar:
Jag behöver täta lite högst upp kring en tändhatt för att förhindra att det rinner ner vatten.
Min undrar är nu om vanlig silikonfog duger för arbetet? (Obs, inte den speciella värmebeständiga som används för att täta mellan diverse kåpor.)

mvh
Dåligtför Bered.

xyx skrev:
2289301 Hej,
Jag sitter just nu med hojen i delar nere på gården och skulle vilja ha ett snabbt svar:
Jag behöver täta lite högst upp kring en tändhatt för att förhindra att det rinner ner vatten.
Min undrar är nu om vanlig silikonfog duger för arbetet? (Obs, inte den speciella värmebeständiga som används för att täta mellan diverse kåpor.)

mvh
Dåligtför Bered.

Jag tror att den gör jobbet väl, där är det inte så hett. Jag brukar använda sådan silicon som tätning i spalten i avgasrörsskarvar av den modellen som hålls ihop av två dragfjädrar. Vanlig transparant silicontätning är kytym att använda där.

Mvh
Jörgen

Jörgen Karlsson skrev:
2289323 Jag tror att den gör jobbet väl, där är det inte så hett. Jag brukar använda sådan silicon som tätning i spalten i avgasrörsskarvar av den modellen som hålls ihop av två dragfjädrar. Vanlig transparant silicontätning är kytym att använda där.

Mvh
Jörgen

Kanon. För nu är det gjort och bara att hålla tummarna för att det inte samlas vatten där igen. Tack.

Vilken sort skall man använda för att fästa motorkåpsskydd? Värmetålig eller duger de med vanlig?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg