Silikon... Jag har haft en silikonnörd hemma..

Bjarras

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2009
Hoj
Yamaha Warrior
Tidigare ägare av min lägenhet var uppenbarligen helt besatt av silikon. Han har kletat skiten på alla lister och vinklar i hela lägenheten :mad:

Jag har precis kaklat om köket och ska sätta tillbaka fläktkåpan men på den har han också givetvis kletat in absurda mängder silikon. Finns det nåt medel som löser upp silikon? Jag har skurit bort så mycket jag kan men vill inte rikigt skrapa med kniven på metallen. Hilfe!

Bjarras

Rostfritt. Jag har skurit bort så mycket jag kunnat, är väl runt 0.5 mm kvar skulle jag tro.

Bjarras

skära är det bästa, finns något som heter silikonborttagare på biltema och något annat på andra företag som heter silicon erntferner(borttagning, stavning)

Försök skrapa bort det sista med en stekspade i plast. Sen borde T-röd bita på den feta hinnan som är kvar.
Risken finns att fläktkåpan blir flammig av detta, men det är bara gå på den med Yes eller motsvarande efteråt.

skära är det bästa, finns något som heter silikonborttagare på biltema och något annat på andra företag som heter silicon erntferner(borttagning, stavning)

silikon entferner är inte till för sån silikon , det används för att tvättabort silikonrester innan lackering o dylikt , härdad byggsilikon e bara skära bort .. känner inte tillnågot som löser upp sånt

sufix_832_1_225.jpg

självklart måste så mycket som möjligt bort mekaniskt men vill minnas att det funkar bra på att lösa upp rester

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park