mankan
Godis är gott!
Läste i en tråd att det var någon som hade en Sigma 800 på sin hoj. Jag köpte en sådan idag men kan inte för mitt liv komma på hur den ska monteras korrekt. Själva magneten är ju gjord för att fästas på en cykel-eker och kan rimligtvis inte fästas på en MC-fälg enligt ursprungskonstruktionen. Dessutom verkar sladden till själva hållaren vara lite för kort, så det kanske ändå går bort pga. det. Såg att det fanns en trådlös variant av 800:an, men ack så mycket dyrare. Samma problematik borde iofs. uppstå där med magneten misstänker jag...
Hur har ni gjort som har monterat Sigma 800 (eller den trådlösa varianten?).
Behöver lite bra tips som jag blir glad av eftersom jag i mina monteringsförsök råkade tippa omkull hojen så att högerbackspegeln gick sönder, samt att det blev en liten spricka i högerkåpan + lite smårepor. Tack och lov var det en mjuk gräsmatta den landade på så det kunde ha blivit mycket värre.
Hur har ni gjort som har monterat Sigma 800 (eller den trådlösa varianten?).
Behöver lite bra tips som jag blir glad av eftersom jag i mina monteringsförsök råkade tippa omkull hojen så att högerbackspegeln gick sönder, samt att det blev en liten spricka i högerkåpan + lite smårepor. Tack och lov var det en mjuk gräsmatta den landade på så det kunde ha blivit mycket värre.
Last edited:
likaså på bromsoket för sensorn. Magneten limmade jag fast på en utav "eckrarna" (den har aldrig lostnat), men sensorn hade lossnat idag när jag stanna utanför ica