Siffror på rookiehoj....

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Sitter och skissar lite på lackningen nu när Rettan skå få nya kläder....
Vad säger egentligen reglerna om placeringen av siffrorna på MC'n?

Har sett att många har den här varianten på R1'orna, och funderar på att köra på nåt liknande. Är detta ok enligt reglerna?

Nån som har koll?
 

Bifogat

  • outline5(2).jpg
    outline5(2).jpg
    32 KB · Visningar: 188
Nej, det där är inte okej. Mitt på gäller, såvida du inte kan ha dem där pga luftintag eller nåt.
 
Mattias skrev:
Nej, det där är inte okej. Mitt på gäller, såvida du inte kan ha dem där pga luftintag eller nåt.

Ja och nä, enligt reglement nej.. men väldigt många har dom på sidorna, se bara till att siffrorna håller rätt storlek.

Det är därför man kör kawwa :rofl så man kan ha det sidorna utan gnäll.
 
Bara nackdelar med att ha snett placerade små siffror, speciellt om ni är snabba! Gissa hur lätt det är att känna igen din hoj för funktionärerna som ska försöka sköta blåflagg om siffrorna bara kan ses från ena hållet och då i miniformat?
Nä, stora feta övertydliga siffror ska det vara! Sen är det ju inte fel att speaker och publik känner igen dig heller...
:squid
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top