Sidvind

Yadis

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
Yamaha TDM 850
Har inte haft körkort mer än 14 dagar men har redan lärt mig att hata vind från sidan.
Ni som åkt båge lite längre - hur gör man? Hatar ni också vinden eller har ni vant er? När jag har stark sidovind och måste luta hojjen mot vinden så stelnar mitt grepp om styret och förväntar mig på avkastad av vägen när som helst:)

Min hoj är gansa stor till omfång(650 v-strom) och man sitter mer rätt upp än på en ren sporthoj. Sporthojar mindre påverkade av sindvind?

Yadis skrev:
Har inte haft körkort mer än 14 dagar men har redan lärt mig att hata vind från sidan.
Ni som åkt båge lite längre - hur gör man? Hatar ni också vinden eller har ni vant er? När jag har stark sidovind och måste luta hojjen mot vinden så stelnar mitt grepp om styret och förväntar mig på avkastad av vägen när som helst:)

Min hoj är gansa stor till omfång(650 v-strom) och man sitter mer rätt upp än på en ren sporthoj. Sporthojar mindre påverkade av sindvind?

Haha mjo tell me about it.. Liten lätt mc med segel! Ibland ligger man helt djävla snett men kör ändå rakt fram. De är bara att parera, man lär sig med tiden, i början va det skitläskigt men nu tänker jag inte på det :)

Bara att vänja sig.. Det mesta känns skitläbbigt i början.. Tänkte på det senast idag..
Låg och körde en bit på motorvägen i runt 250 tänkte just då att: "gud vad nonchalant jag tar det typ".. För nåt år sen hade hållt i mig och hoppats på det bästa typ, nu körde jag bara som vanligt.. Man vänjer sig..
Samma med lite styrvobbel (läs lite) eller lite jazzande på bakhjulet i en kurva osv..

Men, bättre att vara lite rädd än att vara nonchalant.. Av nån anledning så kör jag lugnare och lugnare ju mer jag kört, man börjar väl inse riskerna antar jag...

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park