Sidvagns reportage i BIKE

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Magnus provar att burka åt Johan Reuterholt, jag skrattar och minns när jag provade att burka sidvagnsräcer på is med spikdäck i slutet av 80 talet, mina handskar sprack och jag hade träningsvärk i hela kroppen i flera dagar, men det är värt att prova på :tummenupp

Bjorn bör ha pampers senior på sig innan han testar att burka :D

GSXR1100R skrev:
Magnus provar att burka åt Johan Reuterholt, jag skrattar och minns när jag provade att burka sidvagnsräcer på is med spikdäck i slutet av 80 talet, mina handskar sprack och jag hade träningsvärk i hela kroppen i flera dagar, men det är värt att prova på :tummenupp

Jo, jag läste reportaget tidigare idag. Riktigt kul läsning. Men samtidigt lite oroande då jag sa i ett svagt ögonblick att det skulle vara kul att prova på att burka någon gång. Tyvärr så var Carolina Riedel inom hörhåll och hon sa att det ska vi ordna i sommar. Verkar farligt ju! :näsblod

Det är kul att burka! Var bara beredd på att du kommer att ha ont i muskler som du inte ens visste att du hade.

Nu har jag visserligen bara burkat på en classicracer men det var pulver i den gamla skorven så det räckte och blev över runt kinnekulle. :lol Kul var det! Mycket kul!

Relapse skrev:
Jo, jag läste reportaget tidigare idag. Riktigt kul läsning. Men samtidigt lite oroande då jag sa i ett svagt ögonblick att det skulle vara kul att prova på att burka någon gång. Tyvärr så var Carolina Riedel inom hörhåll och hon sa att det ska vi ordna i sommar. Verkar farligt ju! :näsblod
Be afraid old man :D

Stödhjulsåkaren från artikeln

Kul att Ni gillar Sidvagn!!!
Jag viste inte att tidningen hade kommit ut än, så själv har jag inte läst artikeln ännu. Gissar att det blir till att stanna vid macken imorron.

Om det är fler som vill prova på att burka några varv så säg till bara!
Vem åker fler var än Moralkärringen utan att knacka i kåpan!

MVH Johan Reuterholt

Verkar ju riktigt scary att åka med! Lite underligt dock att inte Billy Gällros nämndes någonstans, inte ens bland länkarna? Är det någon svensk som är dominant i klassen så är det väl Billy? www.bgsidecarsweden.com

RTR skrev:
Jag viste inte att tidningen hade kommit ut än, så själv har jag inte läst artikeln ännu. Gissar att det blir till att stanna vid macken imorron.

MVH Johan Reuterholt
Hmmm jag har redan provat, men ni som inte har testat att burka, ta nu chansen att få en överdos av adrenalin nu i sommar.

:tummenupp

RTR skrev:

MVH Johan Reuterholt

Hej Johan,

Jag åker gärna ett par varv med dig (om du kan vara lite respektfull med en gammal man). :tummenupp

/ Racerpelle

Hej Johan,

Jag åker gärna ett par varv med dig (om du kan vara lite respektfull med en inte så gammal man). :tummenupp

/ oscar

Provåkning

Strålande
Det brukar gå och fixa en stund ihop med lunchpausen eller sist på dagen
eftersom Pelle verkar åksugen så kan han säckert påverka så att en lucka dyker upp vid LMS tävlingen.
Annars så kan Träningslägret i A-torp va ett bra tillfälle.

Å du Björn, vi kan spar artikeln tills efter du har åkt!
försök inte smita, både V-berg och Budda ville ju ha sig en sväng.

JR

Klart att Björn ska burka i sommar, vi plockar honom i depån och sätter fast han i vagnen med silvertejp & buntband, glöm inte att packa med pampers-senior Björn.

:D

Gammal som jag är kanske det är lia bra att bunkra upp ett förråd med pampers senior ifall inkontinens å andra ålderkrämpor börjar göra sig påminda. Du har ju erfarenhet av ålderdom; säg, när börjar det?

/B

Bj.O.rn skrev:
Gammal som jag är kanske det är lia bra att bunkra upp ett förråd med pampers senior ifall inkontinens å andra ålderkrämpor börjar göra sig påminda. Du har ju erfarenhet av ålderdom; säg, när börjar det?

/B

Om du följer det vanliga sättet för Ducceförare att ange sin ålder så borde du redan ha använt pampers. #70 va de va :hihi
jr

ska ni åka med den galningen? jaja,, :dummer

Bj.O.rn skrev:

/B
Det har redan börjat :hihi

Hej Johan,

Jag åker gärna ett par varv med dig (om du kan vara lite respektfull med en inte så gammal man). :tummenupp

/ kajlyl

Åkturer i Stödhjuling

Hej igen.
Nu är det så att vår klass återigen har blivit åtsidosatt vid
SMet på A-torp! Kanske någon kan övertala Brånalt att ta en åktur i vagnen så han inser hur kul det är .... men men.
Till Er som sagt att Ni gärna vill ha några varv så kvarstår möjligheten, dock ej vid träningslägret.
Jag ska kolla med RäserPelle om vi kan fixa en stund på Linköping.

MVH Johan

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...