Sidoimport Bikeport, Köpa?

Ni som har impoterade hojar: hur är det med försäkringen?
Bilar är ju t.ex. bra mycket dyrare när de är importerade.

Ni som har importerade hojar: hur är det med försäkringen?
Bilar är ju t.ex. bra mycket dyrare när de är importerade.

samma som en " svensk såld "
 
Har oxå haft tankar på att kanske köpa en ny 1000 cc som sidoimport då dem ju är ngt billigare men frågan är ju hur det hanteras om ngt pajar eller så? Jag vet en som köpte en cross yzf 450 -07 av en kille som sa att den var sv-såld, hade gått typ 10-15 tim. Efter ett litet tag så har det uppkommit en spricka i ramen uppe vid styert ungefär i svetsfogen. Han tog då kontakt med Yamaha om detta då det inte ska bli sprickor i en svetsfog men när dem tog ram.nr så såg dem att den inte var såld av en auktoriserad Yama återförsäljare och tog därav inget på ngn "garanti". Han som har hojen har ju varit i kontakt med firman som sålde den ny och förhoppningsvis så kanske han får en ny ram men det är väldigt osäkert. Vill han köpa en ny ram så var den ju väldigt billig - bara 39000:- + moms går den på... Men nu gäller kanske inte samma regler på cross & tävlingshojar men pajar en sån hos yama så prioriteras den lågt och antagligen får kunden stå för allt - detta har jag själv hört av en yama återförsäljare..

Sen ställer jag mig oxå frågan - Om det nu är så att alla garantier & servicear är minst lika bra (eller dåliga) på importhojar - varför i helvete handlar inte alla det i så fall:confused:

Vet jag att det är exakt samma som gäller så har jag inga problem med att köpa en helt ny sidoimporterad R1, CBR 1000 eller liknande..
 
Sen ställer jag mig oxå frågan - Om det nu är så att alla garantier & servicear är minst lika bra (eller dåliga) på importhojar - varför i helvete handlar inte alla det i så fall

Det undrar jag också.:D

Du är välkommen till oss, om du undrar något om garantier, villkor osv är det bara att höra av dig.
 
det är väl en viss skillnad om en privatperson tar in en hoj el om företag liknande bikeport gör det ang garantier..
 
På den tiden det begav sig med köp av nya bågar för min del så handlade vi inom min familj 3st Blackbirdar och 2st 1400 Intruder inom ett år genom en firma i Köping som importerade dem till Sverige. De sa att alla garantier var likadana som om vi köpt dem genom en auktoriserad firma. Enda gången jag behövde utnyttja någon garanti var när en av Intrudrarna (stavning) gick dåligt och var tvungen att byta något munstycke i förgasarna. Inget knorrande alls, lämnade in skiten bara.
Undar hur mycket pengar vi sparade på ett år genom att köpa importbågar... en hel jävla del!
Nu blev det ju aldrig så att vi fick utnyttja garantin för något riktigt stort men jag tycker det känns tryggt ändå med tanke på vilket intryck vi fick av firman ifråga.
Ju billigare desto bättre, med viss reservation...
 
det är väl en viss skillnad om en privatperson tar in en hoj el om företag liknande bikeport gör det ang garantier..
De eventuella garantier som företaget/importören lägger på (t ex de 3 extra åren hos Bikeport) finns ju naturligtvis inte med om du importerar själv. Annars ska väl garantierna vara detsamma. Den stora skillnaden ligger väl i att du ska vända dig dit du köpt varan och har du importerat själv blir det i så fall utlandet. Men bor man i skåne kanske det är hugget som stucket om man köper från Bikeport eller t ex Tyskland?

Som jag ser det är det dock en fördel att bo hyffsat nära det ställe man handlar ifrån för att slippa eventuellt strul när det kommer till service/garanti. Annars ska man tjäna så pass på köpet att eventuella reskostnader blir småpengar i sammanhanget.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top