Sidis stövlar av senare modell

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
R1000 K5
Jag har kollat lite på ett par nya Sidi och lade märke till deras knäpp- & spännfunktion som va väldigt spejsad... och plastig. Det var något som kunde liknas vid plastsnören (?) som man spände dem med.

Kändes som det skulle funka sådär...
Så vad har ni för erfarenhet? Hur är kvaliten på deras stövlar av senare modell? Klarar de krasch utan att trasas sönder?

Köpte dessa för 2400:- förra våren och har åkt runt 800 mil i dom
Det enda som hänt är att den lilla pjåpen man drar i på dragkedjan gick sönder, men det var nog handhavande fel.

Just spännfunktionen med snörena använder jag knappt, blir tajt så det räcker med skinnstället. Men de få gånger jag kör med jeans så har det fungerat ypperligt.
Även deras dyrare versioner har dom snörena så det är nog inget snikbygge.

Dom klarar inte regn allt för bra, men det är inget krav jag ställer på en "race doja"

SidiVertigo-blk.jpg

Last edited:
Vet inte hur deras mc stövlar är men jag har flera par med Sidi cykelskor med "fisketråd" istället för vanliga snören/kardborre och de är totalt överlägsna med "fisketråden" de blir en bättre passform på foten och de håller hur bra som helst :)
Så jag tror nog det fungerar bra även till mc stövlar, annars hade de nog inte använt det, min erfarenhet är iaf att det gör väldigt bra och högkvalitativa grejor :)

Synd bara att deras MC stövlar är så fruktansvärt smala i vaden så de funkar inte på mig :(

Köpte dessa för 2400:- förra våren och har åkt runt 800 mil i dom
Det enda som hänt är att den lilla pjåpen man drar i på dragkedjan gick sönder, men det var nog handhavande fel.

Just spännfunktionen med snörena använder jag knappt, blir tajt så det räcker med skinnstället. Men de få gånger jag kör med jeans så har det fungerat ypperligt.
Även deras dyrare versioner har dom snörena så det är nog inget snikbygge.

Dom klarar inte regn allt för bra, men det är inget krav jag ställer på en "race doja"

SidiVertigo-blk.jpg

Har kört ca 1500 mil med mina Sidi vertigo corsa. Jag är skitnöjd.
Har spänne på ovansidan av foten också. Perfekt att kunna spänna olika hårt beroende på vilka strumpor man har. Känns som man får ett bättre stöd av hela foten med detta spänne.

Efter 1000mil,17 dagar på bana och 2 krascher är mina fortfarande hela så spännena håller bra.

Går även att få som reservdel om de skulle gå sönder så det är bara lungt att handla.

Henrik

längtar nästan till mina a-stars smx behöver bytas ut. gillar skarpt placeringen av dragkedjan "mitt på foten" på spidi modellerna. Mina är helt sjukt jobbiga att ta av sig när man är varm om fötterna.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT