Sidi Vertebra 2 - bra eller anus?

Warburton

73% veterinär
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
Ducati 900 SSie
Har precis hämtat mitt Arlen Ness Speedmaster-ställ och är nu ute efter ett par sjyssta stövlar också.

Har kollat lite på Sidi Vertebra 2. Är dert någon som vet om de är sjyssta?

Andra tips är också välkomna!

Warburton skrev:
Har precis hämtat mitt Arlen Ness Speedmaster-ställ och är nu ute efter ett par sjyssta stövlar också.

Jag tycket Sidi känndes för klena i sidled. Kirrade för mycket också.
Alpinestars Supertech har jag. Bättre stövlar för dom pengarna finns inte. Sök på Supertech och ev fotledsskydd så hittar du en lång fin tråd med massor av priser bilder mm

Warburton skrev:

vertebra 2 har en förmåga att föra en del oväsen ... men ur skyddssynpunkt så är de klockrena. Lite besvärliga att ta på tycker jag. Jag rekommenderar annars vertigo corsa som är både tystare (än så länge) och enklare att ta på. Men dessa är lite dyrare men finns att köpa utomlands för hyfsade priser. Vertebra 2 har fördelen att de är en utgående modell och priset kan därför vara mycket intressant.

brinckis skrev:
vertebra 2 har en förmåga att föra en del oväsen ... men ur skyddssynpunkt så är de klockrena. Lite besvärliga att ta på tycker jag. Jag rekommenderar annars vertigo corsa som är både tystare (än så länge) och enklare att ta på. Men dessa är lite dyrare men finns att köpa utomlands för hyfsade priser. Vertebra 2 har fördelen att de är en utgående modell och priset kan därför vara mycket intressant.

Har du öht kört hoj i nån av dom stövlarna?

Tjoffe skrev:
Har du öht kört hoj i nån av dom stövlarna?
ja i vertebra 2 har jag kört hoj i ... är helt ok att köra i men om man nu måste förflytta sig till fots så gör man inte det tyst.

vertigo corsa har jag ej fått tillfälle att prova på hoj än ... de står i hyllan här hemma och väntar bara på att hojen skall bli hämtad. men de är tysta att gå i än så länge ... får se när de börjas användas riktigt.

brinckis skrev:
ja i vertebr** bla bla ** börjas användas riktigt.

Där ser man.

Själv hade jag Sidi Vertebra innan och det e en bra stövel men precis som 2an så gnisslar dom en hel del. Vertebra Race verkar vara samma sköna stövel men mer vridstyv, mer och bättre skydd.

Jag har ett par Sidi Vertebra Race.
De är stenhårda, med skydd överallt. Riktigt sköna tycker jag också.

Rekommenderar Starkt!

Jag har ett par sidi vertebra race carbon som jag tänkte sälja. De är i fint skick och garanterat bättre än vertebra 2. intressant? skicka pm...

Hmm, efter att ha läst här och efter att ha läst medlemsrecensioner av Sidi-stövlarna på bike.se så verkar det som att de flesta tycker dels att de gnisslar mkt, men framförallt att de läcker som såll, så jag tror det får bli några andra - jag antar att Alpinestars har en del sjyssta modeller.

Det är ju trots allt ingen brådska än, det var bara att jag såg att det var rea på stövlarna på MC-varuhuset när jag var där och köpte stället igår.

Tack för era tips/synpunkter.

Jag har Alpinestar, minns inte modellen, och de är kanon.
Har inte blivit vår om fötterna och de knarrar inte så mycket.
Å andra sidan är knarr coolt, lite Zeb Macahan över det hela :)

solitude skrev:
Jag har ett par Sidi Vertebra Race.
De är stenhårda, med skydd överallt. Riktigt sköna tycker jag också.

Rekommenderar Starkt!

Instämmer i den goda kritiken. Mina började knarra/tjirpa när jag var och fikade i brostugan en gång, men har aldrig gett dylika ljud ifrån sig igen? Tur?

Huruvida de tål vatten vet jag ej riktigt, försöker hålla mig till solsken, men körde med dem i riktigt sugande väder en dag i september utan att bli blöt om tassarna.

Jag har helsvarta Oxtar TCS Evo, de kostar 2-2500 ungefär och jag är väldigt nöjd med dem. Alla stövlar med plastleder knarrar, det är priset man får betala för att få bättre skydd. Man kan ju tänka på det som Sandstream, att man är Zeb Macahan :D eller spraya på med silikon, det fungerar.

61_big.jpg

Warburton skrev:
Hmm, efter att ha läst här och efter att ha läst medlemsrecensioner av Sidi-stövlarna på bike.se så verkar det som att de flesta tycker dels att de gnisslar mkt, men framförallt att de läcker som såll, så jag tror det får bli några andra - jag antar att Alpinestars har en del sjyssta modeller.

Det är ju trots allt ingen brådska än, det var bara att jag såg att det var rea på stövlarna på MC-varuhuset när jag var där och köpte stället igår.

Tack för era tips/synpunkter.

Inga av "sporthojsstövlarna" är designade för att hålla regn ute. Dom är designade för att andas, skydda bra och va någolunda sköna. Tror inte att Sidistövlarna är sämre än några andra i samma segment.

Hur kommer det sig att så många bryr sig om stövlarna gnisslar eller ej? :va Eller det kanske är pinsamt när man går inne på Donken...? Det är ju fan ingen smygartävling ni ska ha dem till utan för funktionen, som är att de ska skydda när ni klotar!

Själv kör jag med Daytona Evo med kevlarsko, och med dem som referens så tycker jag att de flesta andra stövlar känns som strumpor! Dyra, men säkert värt pengarna...

Tjoffe skrev:
Inga av "sporthojsstövlarna" är designade för att hålla regn ute. Dom är designade för att andas, skydda bra och va någolunda sköna. Tror inte att Sidistövlarna är sämre än några andra i samma segment.
Jag förstår också att det inte är huvudsyftet med sporthojsstövlar.

MEN, om man kör 15 mil om dagen i växlande väder så skadar det ju inte att köpa ett par stövlar som av sina användare anses vara rel. täta istället för ett par som av sina användare anses "läcka som ett såll". Eller är det nåt fel på det, kanske?

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8