Sidi eller Alpinestars

Åkte på Sidi ST Air i somras, provade krascha med dem i hög fart också... Skyddade utomordentligt för såväl smällen i backen efter luftturen som under asfaltsglidningen men jag hade ofta problem med att plastbygeln på insidan av skon ville haka fast i hälskydden på Ninjans originalpinnar...
Har bred fot, normalt stlk 44 men Sidis 45:or sitter tämligen bra på mig. Funderar på Alpinestars Supertech till sommarens åkning men det är svårt att prova storlekar här uppe... Någon som vet hur Alpinestars förhåller sig i storlek till Sidi? Edit.. läste just Josefs svar :glömdet

Då kanske jag ska köra på ett 45 i Sidi va tycker du?

Första stöveln jag nånsin köper så att säga! ska va till mitt a2 kort.

Om du ska handla i från Lelles så får du ytterligare 10 % rabbat om du beställer via deras app det gäller även på reavaror :tummenupp
Men bara för att det står i appen eller på hemsidan att en vara finns i lager i en viss storlek så betyder det inte att den verkligen gör det :tummenner

har kört sidi i några år och trivs som fanken i dem
kör vortice air nu sedan 2 sesånger, najs på sommaren att inte fötterna badar !!

och att det går att beställa alla delar som lösa reservdelar, t.om sulans slitdel !
innan hade mc-huset sidi
vet inte om den nya butiken i arlöv kommer plocka in sidi ??

jag har både sidi & dainese... finns absolut ingen skönare sko en daine torque rs pro out :P (nått sånt) =)
men sidi är grymma skor :D
alpinestar är för de som ej har råd med dainese :D
:yoparty

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Back