Sidewinder..

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
Tjena!!
Håller på att trimma hojen inför nästa år, och nu när motorn är på väg ner och jag får vara ensam med mina tankar så brukar det ofta spåra ur lite=)
Har fått en idé som jag bara måste prova..

Är det möjligtvis så att någon sitter på ett sidewindergrenrör till en gsxr 1000 eller buse??
Behöver bara själva ormboet, ska prova en sak och vill inte köpa ett nytt och kapa sönder om det skulle behövas... please:krama

Hej.
Jag har ett som sitter på B-kingen.( samma som till busan) Det får du gärna låna om du skruvar av och på det.

Mvh
Patrik

Hej.
Jag har ett som sitter på B-kingen.( samma som till busan) Det får du gärna låna om du skruvar av och på det.

Mvh
Patrik

Tanken va väl mer att köpa det..

Men, jag prata tidigare med en kille som är duktig på att kröka rör i sommras om att göra ett system, han ville dock inte göra något utan ett system att kopiera. det kan ju lösas nu.. ska snacka med homon igen..

Tack=)

Men, jag prata tidigare med en kille som är duktig på att kröka rör i sommras om att göra ett system, han ville dock inte göra något utan ett system att kopiera. det kan ju lösas nu.. ska snacka med homon igen..

Tack=)

Aha.
Jag tolkade det som att du bara skulle testa först innan du gjör något mera.
Mvh
Patrik

Tack=)

Jaha och här har vi ett turbobygge på gång med ett bar avstämt grenrör. :D

Jaha och här har vi ett turbobygge på gång med ett bar avstämt grenrör. :D

Nej, faktiskt inte..=) det får bli säsong -11

2010 blir det annat, det jag ska trixa med är lite dragning av rör, vill ha sidewinder så jag får frigången och födet, men jag vill inte ha utblåset vid foten..
Och sen har jag redan en megafon som funkar jävligt bra, bra flöde och låter lagom illa=)
Har tittat på Hindel, dom säljer halvsystem, problemet där är leverans och dom är lite väl dyra elnigt min mening.. 790 euro + frakt, hemma skulle det landa på nästan 900 euro.
Och enligt utsago så har Hindel inte det bästa födet, och har en tendens att spricka vid höga temperaturer.

Jag hoppas att det är någon som har ett busa rör, kanske någon som byggt turbo och inte behöver längre??

Nej, faktiskt inte..=) det får bli säsong -11

2010 blir det annat, det jag ska trixa med är lite dragning av rör, vill ha sidewinder så jag får frigången och födet, men jag vill inte ha utblåset vid foten..
Och sen har jag redan en megafon som funkar jävligt bra, bra flöde och låter lagom illa=)
Har tittat på Hindel, dom säljer halvsystem, problemet där är leverans och dom är lite väl dyra elnigt min mening.. 790 euro + frakt, hemma skulle det landa på nästan 900 euro.
Och enligt utsago så har Hindel inte det bästa födet, och har en tendens att spricka vid höga temperaturer.

Jag hoppas att det är någon som har ett busa rör, kanske någon som byggt turbo och inte behöver längre??

Ja, ett busa orginalrör måste väl gå att hitta. Borde väl vara någon som läser här. :D Eller posta tråden i Mc relaterat kanske

Jag är lite skeptisk till att röret till en busa/B-king har samma avstämning som till en R1000 ? Kan funka med tur men också bli pannkaka tror jag....
Det borde finnas sidewinder rör till din hoj med tanke på att det körs en sådan klass i staterna.

Har kollat, Brock Davidsson tillverkar rör till R1000 :tummenupp

Last edited:
Jag är lite skeptisk till att röret till en busa/B-king har samma avstämning som till en R1000 ? Kan funka med tur men också bli pannkaka tror jag....
Det borde finnas sidewinder rör till din hoj med tanke på att det körs en sådan klass i staterna.

Har kollat, Brock Davidsson tillverkar rör till R1000 :tummenupp

Jo, visst finns det nya rör, finns Brock, V&H, Hindel, Tsukigi, Roaring Toyz, Muzzy m.m.

Men, jag ska kapa, trixa och fixa, så jag tänkte kolla om det är någon som har ett till övers..

Avstämningen mellan busen och gixxer 1000 verkar inte vara så stor skillnad, det är väldigt många som har tagit V&H Indy Series, (som inte fanns till gsxr 1000 i början av lanseringen) från busa och stoppat dit med mycket goda resultat...
Sen vill jag bara ha grenröret...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...