Sidewinder..

Det går att åka 9.50 med standard busa eller 12:a med lite längre sving... 9.67 har jag lyckats med en standard 12:a med originalsving, alltså endast 1440 mm hjulbas... Men sen väger ju inte jag mycket mer än en liten 15 åring :tungan

Tja Pelle.
Hade själv tänk att det skulle gå med min nyinköpta 05 busa,tänker försöka någon gång iaf,måste svetsa kopplingscentrumet först så det går att komma iväg ha det gött../wachen.
 
JaTjena Tomas!

Jag hoppas att jag kör fortare -09 med min GSXR1000 turbo och hänger med er i PSB! Enl bromspappren så gav den 274,6 hk vid 0,8 bar, så fortare än 9,50 ska det väl gå, eller?
 
Last edited:
JaTjena Tomas!

Jag hoppas att jag kör fortare -09 med min GSXR1000 turbo och hänger med er i PSB! Enl bromspappren så gav den 274,6 hk vid 0,8 bar, så fortare än 9,50 ska det väl gå, eller?

Tjena.Bara för att man har effekt i maskinen så betyder det inte att man kommer att åka fort, i psb så är det MYCKET chassieinställningar,laddtrycksstyrning & att det är ett måste med uppflyttat styrhuvud & svinginfästning det har jag fått erfarat nu när jag själv fått prova lite i klassen. Men naturligtvis är det ju föraren som har stor betydelse oxå...tror vi har kommit av tråden sidewinder lite...om någon har tid/lust kan väl det startas en ny tråd../wachen
 
Förra ägaren körde SGB med den och den var normalhög och han körde med ett lågt turbotryck för han åkte även då bara på bakhjulet. Han hade ingen laddtrycksstyrning. Jag har sänkt hojen både på gaffeln och byggt egna sänkningsstag ibak.Jag har även inföskaffat mig en Laddtryckstyrning som jag minterat. Den är förlängd så den är presic 1500 i hjulbasen.
Hojen har Junås en gång byggt och jag vet inte vad han körde med den.

Men visst beror det mesta på den som sitter bakom styret!
Men jag ska köra i PSB i sundsvall men SGB eller TEB i MSDR!

OK, vad ska vi starta för tråd då Tomas?
Förslag?
//Peter//
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top