Sidan som bara måste slå alla rekord i stavfel!

Ärligt talat så förstår jag inte idén med att hela tiden påpeka hur fel andra stavar (okej, skadeglädje må vara den enda sanna glädjen, but still...) Det är ungefär som att ställa sig på stan och skratta åt någon som stammar eller pratar lustigt. Antingen kan personen inte hjälpa att han pratar annorlunda eller så är han så lat att han medvetet sluddrar. Precis som en del personer inte kan hjälpa att de stavar dåligt, eller så skiter de i om hälften av orden blir felstavade. Så länge man förstår vad personen vill spelar det väl ingen roll hur orden är stavade? Vill inte baka moralkakor men om någon bara kunde förklara hur det här med omedvetna stavfel är roligt så lovar jag att också skratta...

mattsson skrev:
Ärligt talat så förstår jag inte idén med att hela tiden påpeka hur fel andra stavar (okej, skadeglädje må vara den enda sanna glädjen, but still...) Det är ungefär som att ställa sig på stan och skratta åt någon som stammar eller pratar lustigt. Antingen kan personen inte hjälpa att han pratar annorlunda eller så är han så lat att han medvetet sluddrar. Precis som en del personer inte kan hjälpa att de stavar dåligt, eller så skiter de i om hälften av orden blir felstavade. Så länge man förstår vad personen vill spelar det väl ingen roll hur orden är stavade? Vill inte baka moralkakor men om någon bara kunde förklara hur det här med omedvetna stavfel är roligt så lovar jag att också skratta...

Men snälla nån! Det ligger väl i ett allmänt intresse att man lär sig skriva och stava ordentligt i skolan. Hur ska man annars kunna bli tagen på allvar senare i vuxenlivet? Varför ska man hela tiden vara så förbannat ödmjuk och tänka "ohhh, han stavar fel. Det är nog synd om honom, det måste vara jobbigt osv.). Visst att det finns de som verkligen har detta problem med att inte kunna stava ordentligt, men det är min fulla övertygelse att många av dagens ungdomar helt enkelt är för lata för att ens orka bry sig om att lära sig ordentligt, sedan får du tycka vad du vill. Det kommer i alla fall jag att fortsätta med :7peta

Jag lärde mig i alla fall att det finns 5V i en USB-kontakt :rofl

mattsson skrev:

Håller med.

mankan skrev:
Men snälla nån! Det ligger väl i ett allmänt intresse att man lär sig skriva och stava ordentligt i skolan. Hur ska man annars kunna bli tagen på allvar senare i vuxenlivet? Varför ska man hela tiden vara så förbannat ödmjuk och tänka "ohhh, han stavar fel. Det är nog synd om honom, det måste vara jobbigt osv.). Visst att det finns de som verkligen har detta problem med att inte kunna stava ordentligt, men det är min fulla övertygelse att många av dagens ungdomar helt enkelt är för lata för att ens orka bry sig om att lära sig ordentligt, sedan får du tycka vad du vill. Det kommer i alla fall jag att fortsätta med :7peta

Dyslexi heter väl denna åkomma?
Vart drar du gränsen för vad och om vilka åkommor man får driva med?
Damp? CP skada?
Så du tar inte en CP skadad på allvar menar du?

Tur att du är perfekt :tummenupp

mankan skrev:
Men snälla nån! Det ligger väl i ett allmänt intresse att man lär sig skriva och stava ordentligt i skolan. Hur ska man annars kunna bli tagen på allvar senare i vuxenlivet? Varför ska man hela tiden vara så förbannat ödmjuk och tänka "ohhh, han stavar fel. Det är nog synd om honom, det måste vara jobbigt osv.).

Hmm..smart skrivet :va

Kamikaze kid skrev:
Dyslexi heter väl denna åkomma?
Vart drar du gränsen för vad och om vilka åkommor man får driva med?
Damp? CP skada?
Så du tar inte en CP skadad på allvar menar du?

Tur att du är perfekt :tummenupp

Snacka om att misstolka ett inlägg :rolleyes:

Du vill verkligen vrida det till att jag hatar alla som har dyslexi bara för att jag postade en länk till en kille som uppenbarligen inte har alla paddlar i vattnet när det gäller rättstavning. Jag är inte på några sätt perfekt i alla avseenden, men jag förstår ärligt talat inte vad ditt problem är?

Och ja, jag tycker att man kan skoja om allting. Bara för att man skämtar om det betyder inte att man inte tar någon på allvar.

Läs igenom mitt förra inlägg en gång till och se om det klarnar lite. Om så inte är fallet så får jag förklara det riktigt långsamt så att du hänger med. :tummenupp

mankan skrev:

Du vill verkligen vrida det till att jag hatar alla som har dyslexi bara för att jag postade en länk till en kille som uppenbarligen inte har alla paddlar i vattnet när det gäller rättstavning. Jag är inte på några sätt perfekt i alla avseenden, men jag förstår ärligt talat inte vad ditt problem är?

Och ja, jag tycker att man kan skoja om allting. Bara för att man skämtar om det betyder inte att man inte tar någon på allvar.

Läs igenom mitt förra inlägg en gång till och se om det klarnar lite. Om så inte är fallet så får jag förklara det riktigt långsamt så att du hänger med. :tummenupp

He lite överseende med killen han är ju Gotlänning

mankan skrev:

Det är inte mycket som klarnar. Du är en typ som gillar att roa dig PÅ ANDRAS BEKOSTNAD. Grabben vill bli elektriker, inte författare. Att leta reda på en privat hemsida och länka till den på ett öppet forum med 7000 medlemmar i avsikt att håna en människa är bara ynkligt.

Jag skulle vilja påstå att den sån här tråd inte borde vara i forumet öht.

Last edited:
Chrille skrev:
Det är inte mycket som klarnar. Du är ett drygo som gillar att roa dig PÅ ANDRAS BEKOSTNAD. Grabben vill bli elektriker, inte författare. Att leta reda på en privat hemsida och länka till den på ett öppet forum med 7000 medlemmar i avsikt att håna en människa är bara ynkligt.

Jag skulle vilja påstå att den sån här tråd inte borde vara i forumet öht.

För det första har jag inte "letat reda" på sidan. Jag fick den skickad till mig via mail av en som också tyckte det var rätt kul att han hade misslyckats så katastrofalt med stavningen. Sen om du tycker att jag är dryg bara för att JAG tyckte det var kul får stå för dig. Du ska för övrigt inte snacka om att vara dryg eftersom du inte är pastor i din egen kyrka när det gäller inlägg i vissa trådar. :7peta

Det spelar väl ingen roll vad han vill bli. Om man har en hemsida på Internet där alla kan beskåda ens alster får man vara beredd på en del kritik på sin sida. Både negativ och positiv sådan. Killen stavar fruktansvär dåligt. Punkt slut! Om det sedan beror på dyslexi eller inte är inte upp till mig att bedömma.

Jag har väl ändå inte på något sätt hånat killen? Jag postade en länk och anmärkte på att det var mycket stavfel på sidan. Jag har ju inte påstått att han är dum i skallen, eller?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti