Sidan mer populär!

Ack, jag saknar CustomSkändaren...

Där har vi ett bevis för att man mycket väl kan bli bannad härifrån när man talar sanning, hela sanningen och inget annat än sanningen. Debatterna flödade då och det går inte att påstå annat än att hon träffade mitt i prick i argumentationen. CS drev hejdlöst och synnerligen träffsäkert med hetsporrarna. Sällan har komiken varit så stor och underhållande här. Tyvärr yttrade sig CS på en för hög nivå för många moderatorer. Det sätt som vissa moderatorer betedde sig på då var rent skamlig, och tyvärr väldigt avslöjande. :tummenner

Om du frågar mig så var den banningen en stor plump i protokollet för Sporthojs anseende som seriös sajt som värnar MC-kollektivets bästa. När ett forums ansvariga bannar folk som avväpnar sina diskussionsmotståndare på ett så skickligt sätt så förstår de nog helt enkelt inte hur mycket de själva skadar forumet (Läs; statistiken).

Jag saknar UrbanTiger!
Lika gammal men så mycket yngre :(
http://urbantiger.forum24.se/urbantiger.html

Mest saknar jag alla som finns i minneslunden. Tex sjukt smarte KalleNorton tex :( Minst lika stor ironisk talang som UT. Läser ofta kalle Nortons gamla inlägg, humoristisk naturbegåvning från 125-forumet.

Vi idioter blir kvar i hagen
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=162086

Last edited:
Ja det är ofta jag får gillande PM men som har ytterligare fakta i trådämnet. Jag brukar då imponeras samt be dem skriva deras komplement även i tråden. Men si där blir det oftast stopp pga blygsel.

SH har en enormt stor medlemskara som aldrig skriver men som jag tror skulle kicka röven på oss snackpåsar i tex sakfrågor om de blott tog mod till sig. Tyst kunskap

Jepp, vissa har bättre omdöme än vi andra. ;)

Jag påstår inte att jag tillhör de kompetenta skribenterna du nämner här ovan men jag kan nämna att jag själv var medlem på detta forum i två år innan jag ens gav mig in i de allmänna diskussionerna. DE första åren skrev jag endast i trådar rörande vissa olika motorcykelmärken. Jag gissar att det finns en stor andel skribenter som idag gör samma sak.

Ja det är ofta jag får gillande PM men som har ytterligare fakta i trådämnet. Jag brukar då imponeras samt be dem skriva deras komplement även i tråden. Men si där blir det oftast stopp pga blygsel.

SH har en enormt stor medlemskara som aldrig skriver men som jag tror skulle kicka röven på oss snackpåsar i tex sakfrågor om de blott tog mod till sig. Tyst kunskap

Det är nu jag blir irriterad. Du bekräftar det jag länge trott. En stor skara sitter och ler i mjugg med de "rätta svaren", när vi förgäves käftar, diskuterar och rent av blir osams över de mest triviala sakerna. Och som du säger, de pm:ar hellre än citerar.

Nya åsikter är alltid välkomna, oavsett ståndpunkt, just för att man får ventilera mot nya namn.

Ett belöningssystem vore på sin plats. Av nå´t slag...

Skulle va kul o se hur många vi e alltså:)

Finns i systemet bara att aktivera:)

Om dom ansvariga vill.

Där har vi ett bevis för att man mycket väl kan bli bannad härifrån när man talar sanning, hela sanningen och inget annat än sanningen. Debatterna flödade då och det går inte att påstå annat än att hon träffade mitt i prick i argumentationen. CS drev hejdlöst och synnerligen träffsäkert med hetsporrarna. Sällan har komiken varit så stor och underhållande här. Tyvärr yttrade sig CS på en för hög nivå för många moderatorer. Det sätt som vissa moderatorer betedde sig på då var rent skamlig, och tyvärr väldigt avslöjande. :tummenner

Om du frågar mig så var den banningen en stor plump i protokollet för Sporthojs anseende som seriös sajt som värnar MC-kollektivets bästa. När ett forums ansvariga bannar folk som avväpnar sina diskussionsmotståndare på ett så skickligt sätt så förstår de nog helt enkelt inte hur mycket de själva skadar forumet (Läs; statistiken).

Jag håller på sätt och vis med. CS var inte så påfallande provocerande än att man kunde rista av sig hans påhopp. Han kunde bli lite tjatig men en banning var lite till att ta i.

Det är nu jag blir irriterad. Du bekräftar det jag länge trott. En stor skara sitter och ler i mjugg med de "rätta svaren", när vi förgäves käftar, diskuterar och rent av blir osams över de mest triviala sakerna. Och som du säger, de pm:ar hellre än citerar.

Nya åsikter är alltid välkomna, oavsett ståndpunkt, just för att man får ventilera mot nya namn.

Ett belöningssystem vore på sin plats. Av nå´t slag...

Det finns ju redan. Jag plussar generöst. Men det är ju förutsatt att de skriver så att det finns inlägg att plussa.

Jag saknar UrbanTiger!
Lika gammal men så mycket yngre :(
http://urbantiger.forum24.se/urbantiger.html

Mest saknar jag alla som finns i minneslunden. Tex sjukt smarte KalleNorton tex :( Minst lika stor ironisk talang som UT. Läser ofta kalle Nortons gamla inlägg, humoristisk naturbegåvning från 125-forumet.

Vi idioter blir kvar i hagen
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=162086

UrbanTiger hade ganska många roliga trådar. Också märkligt att han blir bannad när det finns åtminstone 2 mer distinkta provokatörer här på SH som får husera helt fritt.

KalleNorton var före min tid, men uppenbarligen var han poppis... Kan tänka mig att halv-debila Nash är nutidens svar. :D

Sorry Nash, men jag tror du bjuder på den... :)

Det finns ju redan. Jag plussar generöst. Men det är ju förutsatt att de skriver så att det finns inlägg att plussa.

Jag tänker på någon annan form av belöningssystem. Nykomlingar och skugglevare är nog rädda för att få käftsmällar första gången de sticker ut hakan.

Jag är också ganska idogen plussare. Det ska dock vara lite substans i inläggen som jag känner att det lika bra kunde varit jag som skrivit.

Last edited:
Sledgehammer har många poäng ikväll!
Jag tillhör skaran som inte känner att jag måste säg nåt om inte jag tillför nåt (historiken lär väl visa annat, typ ett å annat promillerace) men nästan alla trådar, tappar ursprungsämne å därmed läsvärde pga forumrävar som, dels blandar in äldre tyck å tänk, dels har gammalt groll, eller helt avfärdar nya inlägg(are) med hänvisningar till gamla trådar, å detta på sida 1.

Har full förståelse för att 'vilka däck ska jag välja?' inte e kul... men stå över att svara då.

Det e oerhört kul att allt från fullblodsrace till säckpiperenovering ryms under samma tak, men vissas högfrekvent återkommande tröttsamma svar får en ibland att backa ur.

Saknar också CustomSkändaren! Han var ett salt i såren:tummenupp

Jepp, vissa har bättre omdöme än vi andra. ;)

Jag påstår inte att jag tillhör de kompetenta skribenterna du nämner här ovan men jag kan nämna att jag själv var medlem på detta forum i två år innan jag ens gav mig in i de allmänna diskussionerna. DE första åren skrev jag endast i trådar rörande vissa olika motorcykelmärken. Jag gissar att det finns en stor andel skribenter som idag gör samma sak.

Fler som borde våga sticka ut hakan helt klart. Det värsta som kan hända (hänt hittills) är att man får ett anonymt telefonsamtal från någon idiot som känner sig trampad på tårna :hihi

Last edited:
Kan bara tala för mig själv, men man skriver mycket mindre än vad man vill skriva, ofta tänker man på vad man ska skriva och kanske till och med börjar på ett inlägg, för att sedan bli osäker och skita i att posta.

EDIT: Jag tycker att en postcounter inte hade varit fel, samt att man kunde summera alla plus/minus under avataren, det sporrar kanske till att försöka bidra med sin (o)kunskap.

Saknar CS med.
Var enl mitt tycke hyffast sakliga inägg, även om man inte alltid/adrig höll med. Oftast väldigt roliga, men förstår om folk blev sura/arga.
Enl mitt tyckte var det inte CS som "spårade" ur trådarna, men väl kanske sågtill att de spårade ur.

Kollar man till forumets bästa kan jag varken säga bu eller bä om det. Finns fördelar o nackelar med det beslutet.

Man kan inte bete sig hur som helst när man ska framföra en åsikt. Inte heller hoppa mellan trådarna och "driva hejdlöst" som du själv skriver. Sådant faller inte i god hos mig. SH ska inte vara en plats att gå till attack på andra eller göra liknande utfall av bitterhet som vissa gör här.

Jag kopplar "seriös sajt" till att vi inte ska ha sandlådenivå eller massa trådar med påhopp från samma lilla skara bittra personer vars anledninge de är på SH är att ifrågasättas.

Att värna om Sporthojskollektivt (ja Sporthoj) är att ha en trevlig sajt för alla sporthojsåkare där diskussionerna inte slutar i påhopp hela tiden. CustomSkändaren stod för en hel del av det, vad jag minns. Mycket rapporteringar. Dennes anledning att vara på SH handlar inte om vad sporthoj.com handlar om, enligt mig. Här ska vi kunna diskutera utan att sänka oss till rena påhopp. Vissa utfall kan vara OK pga tillfällig ilska, men inte alltid om och om igen. Då blir det banning för att lugna ner personen. Sällan fattar medlemmen det, då det ligger i dess natur. Då får det fattas ett beslut att ibland exkludera personen helt från att delta. Ska även säga att permanentbannade kan få komma tillbaka om de bara visar sig förstå att för allas trevnad så skall reglerna på SH följas och man kan inte hålla på hur som helst i trådar.

"Och så är det" :arsele :)

Även om jag inte håller med i allt du skriver så är du trots allt den som borde bestämma hur det ska vara på forumet då du drog igång SH.
I detta stödjer jag dig 100% även om jag inte håller med alla gånger.

Sen är det oxå så att människor kommer alltid ihåg samma sak på olika sätt. O då att vissa av oss tyckte att CS var kul (vår minnesbild) är det inte säkert att de flesta gjorde det.
Och gjorde du/(nån annan moderator) bedömmningen att forumet skulle må bättre av att banna CS så är det er 100%ig sak att bestämma detta.
Man kan aldrig göra alla nöjda. Sånnt är livet.

Jag tycker att du gör ett riktigt bra jobb. Keep it up!

Även om jag inte håller med i allt du skriver så är du trots allt den som borde bestämma hur det ska vara på forumet då du drog igång SH.
I detta stödjer jag dig 100% även om jag inte håller med alla gånger.

Sen är det oxå så att människor kommer alltid ihåg samma sak på olika sätt. O då att vissa av oss tyckte att CS var kul (vår minnesbild) är det inte säkert att de flesta gjorde det.
Och gjorde du/(nån annan moderator) bedömmningen att forumet skulle må bättre av att banna CS så är det er 100%ig sak att bestämma detta.
Man kan aldrig göra alla nöjda. Sånnt är livet.

Jag tycker att du gör ett riktigt bra jobb. Keep it up!
Försökte även lösa det direkt med personen i fråga flertalet gånger. Jag bannade inte bara "direkt" som en del får det att framstå som. Jag brukar alltid varna och be dom skärpa sig. Dock om de har grundinställningen att det snarare är fel på SH eller moderatorn (mig) än dom själva, så ptja, då är det inte mycket jag kan göra. Jag ger ibland även vissa chansen igen att delta även fast de inte förtjänar det. Ibland går det bra, men ofta återfaller de i samma gamla beteende.

vette attans om CS är saknad..och dennes polare peppurakkk..ja vad han nu heter..visst hade CS en del vettigt med dom tillsammans..nee..

BMX-johan är riktigt saknad i alla fall :) Sandstreams våldsamma diskussar med nyteknik är också rätt saknade nu, men när det var som värst var man så urless på det.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT