Sidan kan inte visas..... MEN VA FAN!!

• Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date

MikkE

Guest
NU helt plötsligt så har mitt internet börjat fucka upp sig när man ska in på en ny sida. Det är inte bara på min dator, även på två andra datorer som det blir samma sak på.

Tex. jag skriver in www.google.com och trycker enter. Får upp Sidan kan inte visas, trycker då på uppdateraknappen och DÅ funkar det. Ibland får man uppdatera flera gånger innan man kommer fram.

Någon som vet vad detta problem kan vara för något?

Edit: Jag har tömt cashen och temporära internet-filer

Last edited:
Rensat cashen och temporära internet-filer på länge? Om inte, börja med det..

Intressant....
Jag har (haft) google.com som starsida i evigheter. Sen några veckor tillbaka så tar den sidan ibland flera minuter på sig att svara. Samma sak gäller den där sök-rutan i t.ex firefox.
google.se fungerar däremot kanon! :confused:

Har samma problem ibland och har lokaliserat det till routern. Vet inte vad det beror på, men det brukar fungera igen efter att startat om routern (Netgear 614 tror jag den heter. Billigt skit).

Har någon ett tips hur jag kan åtgärda det här mer permanent så vore jag tacksam.

Starstriker skrev:
2272621 Har samma problem ibland och har lokaliserat det till routern. Vet inte vad det beror på, men det brukar fungera igen efter att startat om routern (Netgear 614 tror jag den heter. Billigt skit).

Har någon ett tips hur jag kan åtgärda det här mer permanent så vore jag tacksam.

Byt ut det billiga skitet mot lite dyrare skit så kanske det fungerar bättre :D Man får det man betalar för. :)

Wille skrev:
2272713 Byt ut det billiga skitet mot lite dyrare skit så kanske det fungerar bättre :D Man får det man betalar för. :)
Jag har redan dyr skit, jag.... :huvet
Mikrotik router med Celeron 600MHz å 128MB RAM. Bör räcka till min ADSL och fem burkar (plus tre grannar). Overkill som faen, men har heller aldrig nånsin strulat!
servers.gif

Last edited:
När jag surfar på grannens oskyddade trådlösa funkar allt skitbra. Hmm

Jag hade det problemet med. Jag kom fram till att da man har google.com som startsida vill ända browsern ga till google.fi (i mitt fall men .se säkert i ditt).
Da jag ställde om startsidan till google.fi funkade det bättre.
Later korkat jag vet men det var samma sak igen da jag flyttade till Tyskland da fick jag sätta google.de istället.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg