Sidan fungerar bara bra i IE

NuclearX

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2004
Hoj
Kåteem
Jag använder opera när jag surfar för att den webbläsaren är snabbare än IE, samt säkrare o innehåller en masssa små underfundiga verktyg när man surfar såsom översättning, musgester (man kan göra en liten gest med musen istället för o föra musen upp till en verktygsrad med massa knappar)

Tyvärr så tar det en lång stund att gå in på forumsidorna med opera så ibland så tvingas man bita i det sura äåålet och använda IE.

Felet ligger i att sidan inte följer de standarder som finns för hur man ska koda html.

Dett är lite synd, för att både sporthoj och opera är väldigt bra, men inte tillsammans.
Vet inte hur det fungerar med andra webbläsare som följer med linuxdistributioner ännu.

Är problemet kännt och vad görs för att fixa det?

jag använder opera 7.23 till windows 2000 och jag har inte det problemet som du beskriver. på vissa andra sidor, *host*lunarstorm*host*, är det dock svårt att gå "tillbaka" där det ibland blir time-outs och så. men sporthoj.com har aldrig varit några problem för mig. vad använder du? linux?

Även jag kör Opera smärtfritt på SH. Enda problemen jag har är banker, dom verkar endast göra sidorna för Netscape och IE. Fast det kan man leva med för att slippa IE, Opera är så otroligt mycket bättre i övrigt.

Håller med om att Opera rockar :arsele av IE, men jag har heller aldrig råkat ut för de problem du nämner. Använder du en Opera som kom i en Linuxdistribution? Då är det säkert inte senaste versionen, prova isåfall att uppdatera dig lite.

Ett alternativ kan vara Mozilla Firebird som jag numera använder mer än Opera och som inte har några problem med varken banker eller SH...

Iom att SH är baserat på php torde ju faktiskt Opera och Firebird ha bättre stöd eller åtminstone minst lika bra som IE!

Tyvärr så verkar IE med tiden ha medfört en egen standard för hur HTML ska skrivas och det blir för mycket jobb för utvecklarna att tänka på alla små browsers.

Jobbade tidigare som webbutvecklare på SEB och där tror jag att man tog ett principbeslut om att bara stödja IE och Netscape. Det fanns då en uppsjö av webbläsare som i kombination med olika OS krävde så mycket extra kod att det vart ohållbart i längden både för utvecklarna och testarna.

Har själv gått över till IE för att den fungerar överallt. Testade Mozillas nya FireFox 0.8 och den var kanon förutom att de som skrivit de webbmail jag använder missat ett par saker vilket gjorde FireFox oanvändbar.

Jag kör opera under windows för att förtydliga.

Problemet jag upplever är att sidan vill ta ungeför 5 sekunder extra på sig att ladda fast den är färdig på skärmen.
Får inte det felet på andra sidor med opera och inte heller i IE.

Kul att ni oxå kör opera, använder ni oxå musgesterna ?

NuclearX skrev:
Jag kör opera under windows för att förtydliga.

Problemet jag upplever är att sidan vill ta ungeför 5 sekunder extra på sig att ladda fast den är färdig på skärmen.
Får inte det felet på andra sidor med opera och inte heller i IE.

Kul att ni oxå kör opera, använder ni oxå musgesterna ?
Menar du att sidan liksom stannar upp i några sekunder när den är färdigladdad? Dvs. att man inte kan scrolla osv?
Det problemet har jag med men det är inget som egentligen stör mig.

(Använder Opera 7.23 med WinXP)

Är Opera gratis? :va
Kör Firebird hemma och behöver bara krypa till korset och använda IE ibland. På DN:s jobbisda t ex...

kaZmur skrev:
Menar du att sidan liksom stannar upp i några sekunder när den är färdigladdad? Dvs. att man inte kan scrolla osv?
Det problemet har jag med men det är inget som egentligen stör mig.

(Använder Opera 7.23 med WinXP)

Precis, laddningstiden blir ju likadan som att sitta med ett modem o köra IE på sporthoj då.

Opera är inte gratis, men det finns en verision som innehåller allting som den fulla gör, bara att man måste se ett litet reklamfönster i ena hörnet.
Sånt finns det ju iof host, host bot på som tur är.

Nyheter
EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Bike nr 10 lämnad till tryck!

Nästa nummer av Bike är som...

Missa inte Katalogen 2026!

Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Back