"shuttle" datorer, nått att ha?

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Går i datorköpar tankar till studierna inför 2006. upptäckte idag, okunnig inom datorer som jag är, att det fanns kompaktare datorer, sk shuttles. såg det i en annons tidning i luleå å hittade denna affären i stan, (luleå)

www.xpcdata.com (kliccka på datorpaket)
5lax för en dator med prestanda som verkar räcka för att surfa på internet och skriva på word verkar det som.

Men vad är haken?varför görs inte alla datorer så härsmå?
Antar att de kanske är begränsade utrustningmässigt, men jag som hemanvändare o som inte spelar spel funkar de väl ?

Skulle starkt avråda datorer baserade på shuttle-barebone.

Dessutom kan man bygga ihop en budget-barebone för under 4000 utan problem, och även det billigaste du kan köpa idag har ganska bra prestanda, klart tillräckligt för att surfa och använda datorn för normalt kontorsarbete.

Jag skulle nog rekommendera en barebone från Asus. De håller ganska bra pris och ganska god byggkvalité. Jag förstår dock att du letar efter nåt färdigbyggt, men min erfarenhet av shuttle är kass byggkvalité och mycket strul med moderkort som börjar strula (datorn fryser sporadiskt), något som ofta uppkommer efter en tids användande tyvärr.

jayjay skrev:
Skulle starkt avråda datorer baserade på shuttle-barebone.

Dessutom kan man bygga ihop en budget-barebone för under 4000 utan problem, och även det billigaste du kan köpa idag har ganska bra prestanda, klart tillräckligt för att surfa och använda datorn för normalt kontorsarbete.

Jag skulle nog rekommendera en barebone från Asus. De håller ganska bra pris och ganska god byggkvalité. Jag förstår dock att du letar efter nåt färdigbyggt, men min erfarenhet av shuttle är kass byggkvalité och mycket strul med moderkort som börjar strula (datorn fryser sporadiskt), något som ofta uppkommer efter en tids användande tyvärr.

Min shuttle har fungerat problemfritt i två år.
Bytte fläkten på baksidan mot en tyst 120mm och grafikkorts kylaren är en Zalman VF700 något. Dock behövdes chassit modifieras lite för att få plats med den kylaren. Värmeproblem har jag aldrig märkt av Grafikortet ligger på 50C och processorn på 45C under hård belasting.

Den klarar inte av att ha flera hårddiskar om du har ett strömkrävande grafikkort.

Min är en Shuttle SN45G, AMD 2500+, GF 6800, 1024ram, 200gb + en extern på 120gb och en 160gb som den inte orkar driva ( :huvet )

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg