Shurgard/City selfstorage

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Hejsan!

Eftersom jag inte trivs med att ha hojen på trottoaren nedanför lägenheten har jag sneglat lite på att låsa in den när jag inte kör.
Hos både Shurgard och City selfstorage får man ha hojen för 600kr resp 500kr/mån. Är det någon här som har testat att ha hojen hos dom?

Det känns som ett hyggligt billigt alternativ till garageplats faktiskt!

Problemet är väl att du bara har tillgång till förådet mellen 5.30-22.00..om det inte är andra tider för MC parkering,men jag hittade inget om det på deras hemsida.

Hoztic skrev:
Hejsan!

Eftersom jag inte trivs med att ha hojen på trottoaren nedanför lägenheten har jag sneglat lite på att låsa in den när jag inte kör.
Hos både Shurgard och City selfstorage får man ha hojen för 600kr resp 500kr/mån. Är det någon här som har testat att ha hojen hos dom?

Hade bilen ställd hos Shurgard, allting funkade jättefint, FÖRUTOM tiderna
tillgången, dvs öppettiderna!

ifall du har möjlighet och känner någon annan som kör hoj, så rekomenderar jag att du delar garage istället.

Hur kan man ens ställa hojen på gatan?????????????????????

Det är ju som att be någon stjäla den.

Bikerbitch skrev:
Står ingenting om rabatter här; http://www.motorcyklisterna.org/medlem/formaner/

Dom hade något extrapris nu om man tecknade innan den 31 mars.
Man fick hyra 4 kvm till priset av 2 kvm [500kr/månaden]

Det låter ju inte dumt alls! Det var på shurgard alltså? Dom tar väl 600 för 2kvm? Annars låter det ju inte så dumt, tack för tipset! :)

Mavve skrev:
Hur kan man ens ställa hojen på gatan?????????????????????

Det är ju som att be någon stjäla den.

Ja, eller få den omkullknuffad/påkörd/söderpillad :skrämd

Men det är svårt när man bor i betonglåda, inte känner andra hojåkare i närheten, och inte har tillgång till garage... :gnissla Dvs blir det nog att bita i det sura äpplet och knata till shurgard, det är inte optimalt med öppettider mm, men bättre än att ha älskligen på gatan! :hoppa

Hoztic skrev:
Hejsan!

Tja!

Polarn har sin HD hos Shurgard,tror han pröjsar 1200:-/mån,men det är nog ett litet större "rum". Kolla med Sthlm Parkering om du har ngt av deras garage i närheten. Jag hittade en mc plats hos dom för 400:-/mån. Inkluderar tvättplats med varmvatten. Helt ok!

Lycka till!
:)

Hade hojen hos Shurgard i Malmö förra året, kan varmt rekommenderas!
Jag kunde komma åt hojen 24 timmar i dygnet, hade även plats att parkera bilen när jag åkte med bilen till hojen ( :rolleyes: ).

Dom sa, att det aldrig var hänt att en hoj var bliven stulen hos dom, och jag tror det - videoovervakning og personlig kod for att komme åt källaren.

Va på shurgard på Bogårdsv (Skogskyrkogården) och beställde ett föråd på 2X1,5 m för 645 kr/m med tillgång dygnet runt. Kanske lite dyrt å i minsta laget men vad gör man när man inte vill ha den på gatan å inte får tag i ett garage... :(

bobo08 skrev:
Va på shurgard på Bogårdsv (Skogskyrkogården) och beställde ett föråd på 2X1,5 m för 645 kr/m med tillgång dygnet runt. Kanske lite dyrt å i minsta laget men vad gör man när man inte vill ha den på gatan å inte får tag i ett garage... :(

Dygnet runt? Det står ju på deras hemsida att man har tillgång från 05:30->22:00! :va

Hoztic skrev:
Dygnet runt? Det står ju på deras hemsida att man har tillgång från 05:30->22:00! :va

Snackade med killen som jobbade där,så det va inget problem att komma å gå som man ville..han skrev in det som ett special avtal i kontraktet. :yoparty

VM i illa dold smygmarknadsföring snarare.

Medlem idag och direkt in i en fem år gammal tråd. Snarare någon som ansvarar för företagets närvaro på sociala medier som googlat fram denna gamla tråd.
Poäng där! Kollade aldrig regdatum :huvet

Ja det var ett tungt lyft :tummenupp

Men nu när tråden åter är uppe så undrar jag hur det gick då för snart 6år sedan?
Använde du shurgard och har du isf fortfarande kvar den hos dem?
Nix, varje sig använde eller använder Shurgard/City Selfstorage. Båda ställena gav en svajigt intryck, dåliga förråd och ganska dyrt, dessutom skulle dom inte ha passat mig i slutändan ändå, jag behöver skruva med hojarna, kommer ofta efter 22 och skulle behöva förvara soppa där.

På ena stället frågade jag om det fanns nån parkering för bilen mens man var ute å körde hoj. Svaret var att det bara var att ställa sig på gatan, trots stoppförbud, det var ändå ingen som kollade sånt där :huvet På andra stället så verkade "Julio" bakom kassan ragga på mig snarare än visa förråd :va

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti