Min "knapp" är en metallbit med en skåra i.
Oh fan? Dags för dig att byta namn till Prinsessan Albertina.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Min "knapp" är en metallbit med en skåra i.
Sätt D-ringen mot den där "skåran" och tryck tills den sitter fast.Nä, köpte den för en vecka sen, den är inte trasig, men bäraren verkar ju helt pantad. Ska gå hem och kolla på hjälmen igen, men nä, jag fattar inte var den ska "klickas" fast.![]()
Nä, köpte den för en vecka sen, den är inte trasig, men bäraren verkar ju helt pantad. Ska gå hem och kolla på hjälmen igen, men nä, jag fattar inte var den ska "klickas" fast.![]()
En plasthjälm har en livstid på ca 2-4år och en komposithjälm ligger på 5-7år
Och det här med 2-4år och 5-7 år är också bra att veta när man funderar på sporthoj. På äldre hojar än 2 år (2009) med t.ex. ABS plastkåpa ska man akta sig så inte kåpan faller av hojen. Eller man får den i ansiktet när man är ute och kör
Och på hojar med kompositkåpa är bäst före datum passerat för 2003orna och äldre
Den hjälm "komposit" som jag köpte 1966 klotade med ett antal gånger och när jag sålde hojen 1969 gick till en släkting som sysslar med skridskosegling. Den hjälmen används fortfarande till skridskosegling. Efter 45 år.
Men kvalitén är kanske så dålig på hjälmarna nu för tiden?
Nej jag tror faktiskt att det är som så mycket annat.
Det finns plast och kompositprodukter som håller och det finns plast och komposit produkter som inte håller.
Stämmmer. Hjälmarna som finns att köpa i Japan är mer runda i passformen jämfört med de för Europeiska marknaden som är mer ovala.2. Har för mig att den asiatiska marknaden har lite andra "standard"-mått på hjälmen för att passa asiatiska huvuden bättre.
Jag skulle kunna betala en slant för att se ditt ansiktsuttryck när du kommer på den geniala enkelheten i konstruktionen.
Du ba, " Äh, fruntimmer".
Jaja, men det är en ursäkt att jag har jättelånga naglar det går faktiskt inte att få fast den med såna naglar. Helvetes vad korkad jag är då!![]()
Då tolkar jag det på det sättet att plasten i plasthjälmar förstör inredningen efter 2-4 år och komposit i hjälmskalet förstör inredningen efter 5-7 år. D-a hjälmskal !Suck - det är stoppningen i hjälmen som är problemet/begränsande inte skalet.
Antingen var det ett tag sedan eller så är hjälmar duktigt dyra i Sverige...Stämmmer. Hjälmarna som finns att köpa i Japan är mer runda i passformen jämfört med de för Europeiska marknaden som är mer ovala.
Bodde i Japan ett litet tag och då var prsiet på en Shoei ca 1/3 av priset i Sverige.
3 år sedan.Antingen var det ett tag sedan eller så är hjälmar duktigt dyra i Sverige...
Ok, nu ligger de mellan 40,000 och 70,000 ($500 - $900)...3 år sedan.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |