Shoei XR1000 diabolc II VS III

$noop skrev:
Stämmer bra, 4690:- enligt Duells hemsida.

Ska sticka och testa storlekar i nån butik snart hade jag tänkt och kanske beställa härifrån! 399€ e ju ett bra pris plus att det finns ett gäng andra motiv på hjälmarna än vad som finns här.

Blev väldig sugen på Empire TC-1, hade matchat hojen grymt!!! :yoparty

De va ju riktigt billigt 3100kr för diabolic III... Va kostar frakt så och hur lång tid tar dsamt hur betalar man???

Mvh Micke

Mr_Mike skrev:
De va ju riktigt billigt 3100kr för diabolic III... Va kostar frakt så och hur lång tid tar dsamt hur betalar man???

Mvh Micke

Har aldrig själv beställt från dom innan. Det verkar iallafall som om man antingen kan pröjsa med kort direkt eller betala vid leveransen mot ett tillägg på 2€ om jag inte har helt fel.

Mr_Mike skrev:

Mvh Micke

399Euro får jag till ca 3700kr inte 3100kr. Med frakt är du uppe på ca 4000kr och då skiljer det inte så mycket mot din lokala hojhandlare. Får du 5-10% rabatt så är ju skillnaden minimal.

Enda anledningen att handla där skulle vara för att de har mer modeller/motiv att välja imellan.

Nu har jag beställt från Motowebshop.com

Det blev en XR-1000 Empire med mörkt visir. Kalaset gick på 466€ med frakt och med tillägg för cash on delivery. Tyckte det var helt okej pris, nu får man väl hoppas att det inte tar überlång tid bara

Bifogat

• xrempir1x.jpg
    xrempir1x.jpg
    50.4 KB · Visningar: 50
Köpte just en diabolic III med mörkt visir för 2500:-
Kändes ganska bra faktiskt! :tummenupp

(Tjänster och gentjänster.....)

känns som om det är många som kommer åka runt med diabolic 3 den här säsongen :hihi

Köpten en xr-1000 för 1900 spänn i helgen när honda-mccenter hade rea :)

hordac skrev:
Okej, inte nog med att det börjat snöa igen, nu är jag riktigt deprimerad... :huvet :4skrika :mad:

Och det roligaste är att det ska vara svinkallt i veckan med :tomten

*e me less på vintern nu. har två hojar som behöver rulla......

/Thomas

hordac skrev:
Du vet inte om de har kvar rean?

finns nog några hjälmar kvar bla AGV:s värsting ti tech för 1900 va själv och ryckte i den men lite dåligt med stålar nu

peteR1000 skrev:
2020796 Nu har jag beställt från Motowebshop.com

Det blev en XR-1000 Empire med mörkt visir. Kalaset gick på 466€ med frakt och med tillägg för cash on delivery. Tyckte det var helt okej pris, nu får man väl hoppas att det inte tar überlång tid bara

Ville bara tillägga en punkt för de som kanske hade planer att beställa från denna sajten.
Fick ett mail ganska snabbt att dom inte hade hjälmen hemma men skulle få leveransen runt den 10/4, fick ett nytt mail igår att dom nu hade fått hjälmen men att "cash on delivery" tyvärr inte var möjligt eftersom posten här i Sverige hade vägrat den möjligheten att betala.

:tummenupp till sajten att dom håller en lite uppdaterad hur det går med ordern iallafall.

Så man måste pröjsa med kort via paypal. Men det var visst enklare än vad jag trodde, man behövde inte skaffa något paypal-konto som jag trodde. Man betalar med kortet precis som vanligt fast betalningen går via paypal eller nåt sånt.

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025