Shoei Xr-1100

jag kör på qwest i storlek S, dom sa ju där oxå att den passar bättre på ett runt huvud och jag har inte det, ganska kantig, satt som en smäck när den var ny men nu så har den börjat brusa satan och sitter inte så bra i kinderna längre. så i dagsläget hade jag nog velat att jag prövat ut en xr :)

Hjälmar är som kvinnor, dom måste provköras, och dom ska vara tighta :fakta

Det är en sak hur hjälmen känns under 30s i affären, och en helt annan efter några timmar på hojen! Då märker man dom där smådetaljerna som verkligen känns efter ett tag, hur aerodynamiska dom är ihop med just dig, ditt ställ och din hoj och hur tyst den är.

Hjälmar är som kvinnor, dom måste provköras, och dom ska vara tighta :fakta

Det är en sak hur hjälmen känns under 30s i affären, och en helt annan efter några timmar på hojen! Då märker man dom där smådetaljerna som verkligen känns efter ett tag, hur aerodynamiska dom är ihop med just dig, ditt ställ och din hoj och hur tyst den är.

Därför ska jag göra som dom säger i butiken ta hem, Och som peter skrev däruppe.. Kolla på film med hjälm på.

så får ju beställa o sen pröva den hehe

Använder balaklava och kalsonger året runt.
För det minskar behovet av byta/tvätta hjälminredning/hjälm respektive byxor.
Kanske omodernt med kalsonger sommartid?

Använder balaklava och kalsonger året runt.
För det minskar behovet av byta/tvätta hjälminredning/hjälm respektive byxor.
Kanske omodernt med kalsonger sommartid?

Långt merino-underställ kör jag under skinnstället. Mest för att det gör det lättare att kränga på/av stället, lite för att det ändå ger en behagligare miljö närmast kroppen. Balaclava har jag aldrig använt under någon hjälm oavsett säsong. Jag öppnar ventilerna om det är varmt och låter vinden svalka huvudet. Bra ventilation i hjälmen gör att inredningen är fräsch ändå. (Möjlig bidragande faktor är väl att jag aldrig använder något klet i håret...)

*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back