Shoei visir

Orange Coast

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda
Köpte ett Shoei CX-1V visir idag, i dark smoke. Dock så tycker jag inte att den är så mörk. Trodde att dark smoke i princip skulle se svart ut från utsidan, men det gör det inte.

Någon som har detta visir och vet om jag kanske fått fel? Hur mörkt är ditt visir?
 

Bifogat

  • visir.JPG
    visir.JPG
    98.3 KB · Visningar: 165
Last edited:

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Ort
Norrsidan
Hoj
Peugeot Speedfight 125cc och snart en till…
Jag köpte med ett svart visir från fc-moto.de där stog det starkt getönt
dvs starkt tonat.. jag är riktigt nöjd med det och det är väldigt svart.. så som de ska va :tummenupp
Ditt ser faktiskt lite ljusare ut..

dscf0004sb3.jpg


dscf0002kr3.jpg
 

invisible

Yes baby...
Gick med
4 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-6R'06
Köpte ett Shoei CX-1V visir idag, i dark smoke. Dock så tycker jag inte att den är så mörk. Trodde att dark smoke i princip skulle se svart ut från utsidan, men det gör det inte.

Någon som har detta visir och vet om jag kanske fått fel? Hur mörkt är ditt visir?

Sådär ser det inte mörkt ut nej. Provat och ta på dig hjälmen med visiret på?

Gå in i badrummet och se dig själv i spegeln...helt svart! :tummenupp

Edit: Eller be någon och kolla om det syns något.

Eftersom det inte finns något ljus att reflektera när du har hjälmen på dig så blir det svart för den som tittar på dig :)
 
Last edited:

Orange Coast

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda
Jag köpte med ett svart visir från fc-moto.de där stog det starkt getönt
dvs starkt tonat.. jag är riktigt nöjd med det och det är väldigt svart.. så som de ska va :tummenupp
Ditt ser faktiskt lite ljusare ut..

dscf0004sb3.jpg


dscf0002kr3.jpg

Vad heter modellen på ditt visir och vad heter färgen?
 

w00t

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2006
Ort
kramfors
Hoj
R6 99a
det kommer att se mörkare ut när du monterat det på hjälmen, är ju morkt i hjälmen eller hur man ska förklara det som
 

Von Gordis

Nu med hjälmskrap!
Gick med
20 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
vfr 800 + cb 750 + minikina
Jag skaffade shoeis spegelvisir som också visade sig vara aningen för genomskinligt men det gör ju å andra sidan att det går att ha det nere på kvällen också.
 

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha&Kawasaki
surfa in på shoei hemsidan så ser du alla deras modeller på visir.
 

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Ort
Norrsidan
Hoj
Peugeot Speedfight 125cc och snart en till…
OC
Visier CX-1 V
(Visier Typ : Stark getönt)
- folgende Modelle : X-Spirit , XR-1000 - 3 mm stark

Så heter det jag beställde..
Stark getönt är nog samma som dark smoke.. finns ju inte starkare på shoeis lista.. men finns ju light smoke.. men som sagt.. sätt på visiret på hjälmen å knäpp nåra bilder.. det blir mörkare med hjälmen för de kommer inte ljus från insidan av hjälmen..

Förövrigt måste jag säga att shoei pinlock visiret är sjujäkla underbart.. immar alldrig!.. går verkligen inte å få den å imma..
 

Juizef

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2015
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha MT-07
Försöker hitta ett nytt visir till Shoei CNS-1, antingen dark smoke eller rainbow. Det jag undrar är om det är så kallade spegelvisir eller inte? har svårt att hitta bilder eller videoklipp. Drygt att beställa något på ebay eller dylikt som man sen inte är nöjd med
 

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR
Försöker hitta ett nytt visir till Shoei CNS-1, antingen dark smoke eller rainbow. Det jag undrar är om det är så kallade spegelvisir eller inte? har svårt att hitta bilder eller videoklipp. Drygt att beställa något på ebay eller dylikt som man sen inte är nöjd med

Välkommen och grattis till återuppväckandet av en riktigt gammal tråd!

För att svara på din fråga så ja - om du med sepgelvisir menar ett visir som reflekterat väldigt mycket. Jag tycker att den här sidan visar det ganska bra: http://www.getgeared.co.uk/shoei-cns-1-visor-all-colours
 

Knug

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2016
Ort
Tibro
Hoj
Kawasaki Er6-n, 09´
Vart hittar man de billigaste visiren till Shoei-hjälmar? Kollat runt lite och de flesta ligger ju över 500kr, känns lite dyrt bara för att få ett tonat visir... :va
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Jovars. 500kr för ett visir är billigt. Jag tror jag betalade kring 1400kr för mitt spegelvisir till min arai.
 

Biber

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2013
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple R -13
Vart hittar man de billigaste visiren till Shoei-hjälmar? Kollat runt lite och de flesta ligger ju över 500kr, känns lite dyrt bara för att få ett tonat visir... :va

FC-Moto brukar vara billigast för mig, men det skiljer så pass lite mellan butikerna så det handlar om hu snabbt du vill ha det. 100-200kr dyrare i Sverige, men runt 500-550kr för ett visir är inte mycket pengar.
 

polymoog

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2014
Ort
Nära havet
Hoj
Suzuki GSX650F 2008 / Honda NT Revere 650 1990 / Honda MT5 1989
650 + frakt på Northbike, för en mörk visir, till t.ex NXR
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top