Shoei nässkydd/imskydd i STHLM?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

sandstream

Guest
Letar efter en butik som har nässkydd/imskydd till min Shoei RAID Invaider.
Har varit hos ett par butiker och det är 3 veckors leveransstid.

Någon som känner till en butik i Stockholmsområdet som har sånna hemma?

Nästa fråga: Vilken av Breath Guard och Air Masque (http://www.shoei-europe.com/en/accessories.php längst ner) tycker de som testat är bäst för att slippa imma på visiret?

Testa mc-varuhuset, där köpte mitt förra året.

Har ett sånt där till min gamla Shoeihjälm, men jag kan inte använda det. Det skaver på näsan så att det kittlar med följden att man hela tiden åker omkring och nyser. :)

Penguin skrev:
Har ett sånt där till min gamla Shoeihjälm, men jag kan inte använda det. Det skaver på näsan så att det kittlar med följden att man hela tiden åker omkring och nyser. :)

:tummenupp

Penguin skrev:

HAHA!!! :lol Låter jobbigt. Har sånt på min Z-One och jag har säkert 1 cm tills näsan tar i. Hur stor näsa har du egentligen :7peta

sandstream71 skrev:
Tackar! Ringde och de hade så nu blir det en resa till stan på lunchen!

Hmmmm, låter skumt :va Jag har försökt få tag på ett till en Raid under en månads tid och det har varit stört omöjligt.

Tror jag får besöka mc-varuhuset igen.

Last edited:
sgtpepper skrev:
Vad kostar den? Jag är också sugen på ett andningsskydd.
Jag köpte ett igår på MC-Huset. Kostade 150 kr. Tyvärr passar det inte på min hjälm. Jag har öppet köp på det så jag tänkte lämna tillbaka det. Men om du vill kan jag skicka det till dig för samma peng. Portot kan jag bjuda på :)

Fan vad jag är generös :yoparty

Bingo skrev:
Jag köpte ett igår på MC-Huset. Kostade 150 kr. Tyvärr passar det inte på min hjälm. Jag har öppet köp på det så jag tänkte lämna tillbaka det. Men om du vill kan jag skicka det till dig för samma peng. Portot kan jag bjuda på :)

Till en shoei?

//@

Bingo skrev:

Låter som en deal Bingo, jag skickar PM!

d1ce skrev:
Till en shoei?

//@
Jepp, originaltillbehör till Shoei. Jag har en OGK så det passade inte. Men nu har den gått iväg med posten.

Edit: 140 kr står det på kvittot. Då snöt jag "någon" på en tia :näsblod

Last edited:
Kevorkian skrev:
Hmmmm, låter skumt :va Jag har försökt få tag på ett till en Raid under en månads tid och det har varit stört omöjligt.

Tror jag får besöka mc-varuhuset igen.

Samma här! Var på DinMC och Schneiders men de skulle inte få in förrän om 3 veckor. MC-Varuhuset fick in sina igår eller i förrgår och de hade varit restade läääääänge.

Sitter som en smäck och det är bara när man står helt still som det börjar komm imma men då uppifrån och ner. Kanske berodde på att det var +20 grader och att jag svettas som en gris :tungan

sandstream71 skrev:
Samma här! Var på DinMC och Schneiders men de skulle inte få in förrän om 3 veckor. MC-Varuhuset fick in sina igår eller i förrgår och de hade varit restade läääääänge.

Sitter som en smäck och det är bara när man står helt still som det börjar komm imma men då uppifrån och ner. Kanske berodde på att det var +20 grader och att jag svettas som en gris :tungan

Köpte ett på mc-varuhuset igår :banana

sgtpepper skrev:
:4skrika :fatta! :gnissla :huvet :4skrika

För bövelen! ;) :). Vi bokför tian som fraktavgift :tummenupp
Ah, toppen. Det är inte varje dag man gör så fina affärer :D Den gick på lådan igår så du bör ha den i posten idag.

Har köpt en X-Spirit istället för min gamla XR900 så jag fick sånna där skydd över. gav bort dem till M:et igår, får hoppas han blir nöjd med dem!....

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8