Shoei "imskydd"??

heke skrev:
När jag kollade hjälmar ett tag innan jag köpte min fanns där ngn hjälm med imskydd. Dvs, ngt svart (minns ej material) Som satt typ för munnen o näsan (kunde dock andas =)). Alltså "skärmade" av från näsan och undertill och det kom således inte så mkt andedräkt upp på visiret =D

Ni vet säkert vad jag menar.

Är det ngn som vet om man kan köpa det seperat och isf till en SHOEI Raid II ? Kan minsann inte hitta det på nätet =/

Thx
www.rst.nu/resproset2.htm

Pinlock finns till Raid II, däremot finns inga eller bara något enstaka färgat till Raid (till Raid II finns alla färger).
Jag kommer att borra hål i mitt blåa visir och sätta dit pinlock.

Imskyddet för näsan hjälper föga när det blir varmt i hjälmen.
(Började tröttna på att sticka upp huvudet i 240 och undra vart jag var på bandagarna :hihi )

2fast4hjo skrev:
Va...jag har ju en sådan hjälm. Har pin-lock på orginalvisiret.

De vita "prickarna" är fäste för pin-locket. Det kanske är så att du inte fick med det :va

Oki nu ska jag verkligen hem och kolla på mitt orginalvisir..
fanns nog på det jag köpt sist.. men nä tror inte det fanns på orginalet..
:va

Hur kan man flytta det som någon sa?

Jag köpte en SHOEI Raid II i sommras då följde det med pinlock-visir. Det jag har reagerat på är om man har visiret uppfällt något snäpp så störs man av kanterna på pinlock-prylen... Men man brukar ju köra antingen med helt uppfällt eller helt stängt så jag betraktar det inte som ngt större problem. Killen i butiken sa för övrigt att det var det enda imskyddet som fungerar, om det är sant vetta fan, jag har inte provat nå annat så...

2fast4hjo skrev:
Va...jag har ju en sådan hjälm. Har pin-lock på orginalvisiret.

De vita "prickarna" är fäste för pin-locket. Det kanske är så att du inte fick med det :va

Det är exakt den hjälmen jag har. Dom vita plopparna likaså. Så "pinlock" är typ ett extra visir innanför man sätter på då och fäster med dom små plopparna?

Fick bara min exakt som den är på bilden! Ska man få med pinloc lr det är bara om man har tur? =P

Från duells sida: "Nya visiret CX1-V med pin-lock antifogsystem är numera standard. " Vafasn. ska väl få med "innervisiret" då också lr vad jag ska kalla det. Lr innebär det bara att d e förbrett för det kanske och om man såm ngn hade tur kan man få det med? Annars blir jag arg :gnissla

heke skrev:
Det är exakt den hjälmen jag har. Dom vita plopparna likaså. Så "pinlock" är typ ett extra visir innanför man sätter på då och fäster med dom små plopparna?

:nicka
Tog en snabb bild på innnervisiret som jag fick med, obs har skyddsplasten kvar.

Hjälmen gav jag 3999 för samt ett blått visir som kostade 899 och så köpte jag en tankpad för 300 men gav bara totalt 4200 då jag har rabbat i butiken så om innervisiret kostar extra är jag inte säker på. Vet dock att de säljs separat runt 200 kr, borde ju ingå vid köp av hjälmen men tillverkaren ser väl det som ett extratillbehör för den som har behov av det. Själv har jag inte använt det än, då det blåa visiret inte har nga "pluppar".

Bifogat

• pinlock.JPG
    pinlock.JPG
    46.5 KB · Visningar: 73
Last edited:
Jag köpte en Foggymask till min Shoei raid. Det funkar kanon. Jag har inga som helst problem med imma på visiret längre. Masken passar till många olika modeller av hjälmar.

http://www.rst.nu/

moog skrev:
Jag köpte en Foggymask till min Shoei raid. Det funkar kanon. Jag har inga som helst problem med imma på visiret längre. Masken passar till många olika modeller av hjälmar.

http://www.rst.nu/

Men blir det inte varmt o fuktigt som tusan med den på då? Tycker pinlock verkar enklare, får se om ja kan hitta ngt billigt sådan då hjälmen redan är klar för det ju ^^

pin-lock

Jag köpte en Raid II i våras och på lådan till hjälmen så sitter det en påklistrad lapp som säger att den levereras med pin-lock och i butiken sa dom att den ska levereras med detta som standard.
Har ni inte fått med pin-lock så fråga varför.
Ngt liknande borde ju vara standars i alla hjälmar, men man ska kunna fortsätta välja om man vill använda det eller inte.

Licious skrev:
Jag köpte en Raid II i våras och på lådan till hjälmen så sitter det en påklistrad lapp som säger att den levereras med pin-lock och i butiken sa dom att den ska levereras med detta som standard.
Har ni inte fått med pin-lock så fråga varför.
Ngt liknande borde ju vara standars i alla hjälmar, men man ska kunna fortsätta välja om man vill använda det eller inte.
När jag var inne på DinMC så sa de att pinlock skulle vara standard med Raid II.
Efter lite klurande kom vi fram till att min var en Raid och det var därför jag inte fått något.
Så precis som du skriver borde de som köpt Raid II och inte fått något pinlock kontakta butiken eller generalagenten.
(Ett klart pinlock kostade 595:- så det finns lite pengar att tjäna).

hojbrud skrev:
Shoie SHOEI Raid II som jag oxå har kunde ju inte ha pinlock-visir.. Typiskt..

Både mitt RAID II orginalvisir och det svarta är med pinlock

sandstream skrev:
Jag har ett sånt och de hjäper inte mycket alls.
Nu har jag skaffat ett pinlock-visir och det fungerar perfekt (hur mycket man än flåsar blir det inte minsta imma :)

http://www.shoei-europe.com/en/accessories.php

WORD! Så fort jag satte dit pinlock-visiret så upphörde allt vad imma heter. :tummenupp

Följde med min Raid II:a som jag köpte i somras (mitten på juli).

tuppjuck skrev:
WORD! Så fort jag satte dit pinlock-visiret så upphörde allt vad imma heter. :tummenupp
Följde med min Raid II:a som jag köpte i somras (mitten på juli).
Efter att ha kört ett par svängar med pinlock tycker jag att det borde vara standard på alla slutna hjälmar, grymt bra! :)

Pinlock är helt överlägset. :fakta
Hade grymma problem med min Raid 1:a med imma, borrade själv fast pinlock på mitt svarta visir och vips så såg jag klart.

nasholm6 skrev:
Pinlock är helt överlägset. :fakta
Hade grymma problem med min Raid 1:a med imma, borrade själv fast pinlock på mitt svarta visir och vips så såg jag klart.
Minns du hur stor borr du använde?
Jag ska nämligen göra samma sak i vinter.

sandstream skrev:
Minns du hur stor borr du använde?
Jag ska nämligen göra samma sak i vinter.

Nej jag minns inte vilken stl. Jag tog ett skjutmått och mätade pluggen sen valde jag en borr som var lite mindre, lättar att åtgärda ett förlitet hål än ett förstort.
Jag gjorde ett misstag när jag skulle montera pinlocket. Just innan jag satte det på plats så rengjorde pinlocket men fönster puts och trasa, obra som fan. Insidan av pinlocket som ligger mot visiret tål inte alkohol, resultatet blev massa små fina repor på pinlocket som syns lite i motljus. När jag sen läste på instruktionerna till pinlocket så stod att man inte skulle putsa "insidan" på pinlocket med alkohol baserade produkter. :huvet

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra