Shoei -05

Alternativ

Jag kör med denna skapelse, synd att man inte ser hur extrem lacken är på bild bara....Glittar som f-n i solen.....

Bifogat

• ex_flowers.jpg
    ex_flowers.jpg
    99.3 KB · Visningar: 136
Jepp Göteborg denna gång..drygt..långt o åka..men de äre värt.=) bman: Ja Soumyn är snygg också! har soumy cross hjälm.

Wheelie84 skrev:
Nån som vet när Shoei 05 kommer? och har nån sett några bilder?

Hej på er!!

Var nere på munchen mässan och såg alla nya shoei mod
jag säger bara... Håll i hatten för "diabolic 2" m.m :yoparty

Duax skrev:
Hej på er!!

Var nere på munchen mässan och såg alla nya shoei mod
jag säger bara... Håll i hatten för "diabolic 2" m.m :yoparty

Okej! =) jag väntar ivrigt på den! hade tänkt köpa diabolic 04..men ska se 05an först..=)

Hej!
Shoei är riktigt bra hjälmar, det är väl den största orsaken till varför många har dem enligt mig iaf.
Sen finns det ju många andra bra märken också, men många butiker har ju även störst utbud av shoei bland hjälmarna som är gjord av olika komposit material.
Många designer kommer tyvärr aldrig till Europa, väntade länge på att Shoei Z-Two skulle komma (Jimmy Moore), men den kommer nog inte alls.
Nu blev det att jag tog hem en XR-1000 Duhamel -05 istället men ...........
Gillar lite färg och design, men smaken är som baken :-)
Finns så många snygga hjälmar, både färgglada och enfärgade.
Ha det bäst!!!!

Bifogat

• Shoei1.JPG
    Shoei1.JPG
    29.5 KB · Visningar: 69
  • Shoei2.JPG
    Shoei2.JPG
    41.4 KB · Visningar: 53
  • shoei3.JPG
    shoei3.JPG
    37 KB · Visningar: 52
Last edited:
Fult neonkräk är vad det är, liksom det mesta annat.

Vill se mer klassiska GP-stripes etc. Tills dess kör jag enfärgat.
Nu när japshojarna tonat ner palett-olyckorna borde väl Arai och Shoei hänga på kan man tycka, men inte då.

(Arai har ett undantag:
arai_condor_starflag(red)_big.jpg
)

:4skrika ;)

Många här verkar ha fastnat för XR-1000. Så även jag. Fantastisk hjälm.

Men... är det någon mer än jag som har upplevt att den "slappar till sig" lite efter att man använt den ett tag?

När jag köpte den var den toktight, efter att använt den 10-15 ggr så satt den exakt som den ska och nu tycker jag den är lite för stor om jag inte har hjälmluva i... och det vill jag inte...

Har också upplevt att Shoei töjer sig en del. Min X-11 (X-Spirit) verkar vara bättre men då får man normalt pröjsa ett par spänn också..

brinckis skrev:
Jag har en OGK hjälm och den passar utmärkt ... och det finns "bara" 3 st i Sverige med min färg :yoparty

Men visst är passformen viktigare än utseendet men jag har svårt att tro att Shoei passar bättre än alla andra hjälmar ... men säger du det så ...

Hur många kommer äga en sån här tro?
ff4venom08.jpg

OGK..är inte det ett tändstift??? :rolleyes: :hihi

Z Two ska vara på g tror jag....men jag orkade inte vänta så det blev en xr-1000 Diabolic 2. Kanonhjälm, mkt tystare än både Z-one och Raid 2 och bättre ventilaton....

Det var jättekul när visirmekanismen pajade för andra gången och jag då nästan var i alperna = glöm din dröm att få tag på en reservdel i rimlig tid...

Mitonga har varit superschyssta att skicka ny del, 200 spänn för en liten plastbit, i brev mot att jag lovade att betala i efterskott = kanonservice. Det hjälpte dock inte i alperna. Köpte en XR-1000 i Italien och skickade hem min OGK Aeroblade som inte gick att laga under semestern. Tycker att XR-1000 har en högre kvalitetskänsla än Aeroblade och FF4. Har sneglat på FF4 tidigare också men drar mig för en hjälm av ovanligt märke numer.

Samma sak med hoj också. Hellre en japs är Triumph, hade en TT600, pga tillgång på reservdelar och att jag tror att med så många tillverkade borde man få en högre kvalitet i längden.

brinckis skrev:
Jag har en OGK hjälm och den passar utmärkt ... och det finns "bara" 3 st i Sverige med min färg :yoparty

Men visst är passformen viktigare än utseendet men jag har svårt att tro att Shoei passar bättre än alla andra hjälmar ... men säger du det så ...

Har lite samma problem. Känns lite stor utan luva när det går över 200 = lite störande. Flurar på att köpa kindkuddar som är större än de jag har. Sitter grymt skönt men den har töjt sig lite lite mer än jag trodde. Hade INTE kunnat köpa mindre för då hade öronen följt med vid av/på-tagning.

Lime skrev:
Många här verkar ha fastnat för XR-1000. Så även jag. Fantastisk hjälm.

Men... är det någon mer än jag som har upplevt att den "slappar till sig" lite efter att man använt den ett tag?

När jag köpte den var den toktight, efter att använt den 10-15 ggr så satt den exakt som den ska och nu tycker jag den är lite för stor om jag inte har hjälmluva i... och det vill jag inte...

b-man skrev:
Jag kör med denna skapelse, synd att man inte ser hur extrem lacken är på bild bara....Glittar som f-n i solen.....

Extreme flowers är fortfarande snyggast! :yoparty
Finns dock en som är liiite snyggare ändå, syskonhjälmen Extreme HAWAIIAN flowers tror jag den heter, där blommorna är lite mer knallgröna.

edit:

Dålig bild;

hawaiian_flowers.jpg

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT