Shk

PinkPassion

Member of the Pink Ladies
Gick med
14 Aug 2008
Hoj
kawasaki er6n -12, Suzuki rm 125 -99
Om jag förstått det hela riktigt så ska man boka in sig på en SHK när man avklarat steg 1-2 i BKK o känner att man behärskar detta..
Men nu när jag vill boka in mig så kan jag inte välja steg.. det står klart o tydligt att det finns fler än 10 platser kvar på steg 3 o 4...kan jag bara klicka på "jag kan köra högre steg" o då blir steg 3-4 tillgängliga..
What to do? Jag är intresserad av att boka in mig på steg 3 den 23 aug på knutstorp SHK. Förklara för mig hur jag ska boka in mig.:confused:

SHK och BKK är i grunden samma utbildning, enda skillnaden är att SHK riktar sig mot sporthojar. Det alltså egentligen ingen skillnad i teorin mellan en SHK steg 1 och en BKK steg 1. Så du kan gå SHK steg 1 som första kurs (dock ej i SMC Skånes regi då dom ställt krav att man gått steg 1 och 2 innan man kan köra deras SHK).
Nu vill inte jag svara för hur dom tänkt eller varför, jag vet bara att det finns en tanke bakom deras resonemang.
Det enklaste du kan göra för att reda ut detta och kunna anmäla dig rätt är att gå in på deras distrikt på www.svmc.se och leta upp deras kursansvarigas mejl. Skicka sedan frågan till dom.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti