SHK Gelleråsen 28/6

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
1. Trixter
2. Sportis
3. SGM
4. Kokt korv
5. Gabor
6. Belse 71
7. Kribban
8. Strempl (han med bullgixxern)
9. g.a.z.o.l.i.n.e
10. ?

Tar du med pilotisarna Trixter? :D :topgun

/J
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Har påven en ful mössa? Simmar fiskar? Kommer Gabor2 farande som ett skållat ollon i ytterfilen när det blir raksträcka?

:yoparty:tuttar

el menar du rak(et)sträcka:tungan

Kan lugna er alla, att hittils har jag ALDRIG varken blivit frånåkt av Gabor eller omkörd av Gabor, oavsett vilken hoj jag haft på någon bankörning:yoparty
 
Last edited:

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
el menar du rak(et)sträcka:tungan

Kan lugna er alla, att hittils har jag ALDRIG varken blivit frånåkt av Gabor eller omkörd av Gabor, oavsett vilken hoj jag haft på någon bankörning:yoparty

Det är faktiskt sant med lite böjning av fakta!!!:tummenupp:D
 

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Fan nu börjar det ju närma sig! :banana

Några frågor:
* När fan åker vi från Söööping?
* Blir det några som åker bil så att vi kan lasta packning där?
* Hur löser vi mat och nödraketer? Frulle?

Körningsrelaterade frågor:
* Hur hårda brukar de på Gelleråsen vara gällande ljudnivån? Min låter ju visserligen väldigt snällt jämfört med vissa italienskor som har nästan lika stor volym på en av sina cylindrar som jag har på alla fyra... :) men ändå liksom!
* Det verkar ju bli vaaaarmt :brinnerup. Hur ger man sig själv bästa förutsättningarna för att hålla sig på banan?!? Mycket vatten är ju självklart. Ska man öka däcktrycket för att undvika överhettning?
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Fan nu börjar det ju närma sig! :banana

Några frågor:
* När fan åker vi från Söööping?
* Blir det några som åker bil så att vi kan lasta packning där?
* Hur löser vi mat och nödraketer? Frulle?

Körningsrelaterade frågor:
* Hur hårda brukar de på Gelleråsen vara gällande ljudnivån? Min låter ju visserligen väldigt snällt jämfört med vissa italienskor som har nästan lika stor volym på en av sina cylindrar som jag har på alla fyra... :) men ändå liksom!
* Det verkar ju bli vaaaarmt :brinnerup. Hur ger man sig själv bästa förutsättningarna för att hålla sig på banan?!? Mycket vatten är ju självklart. Ska man öka däcktrycket för att undvika överhettning?

Jag trailar ju, finns plats att stuva lite packning i våfflan, hEstfuckotrailern är svinfull med ducce-primadonna dock.

Sportis skall ju traila med, så det lär finnas stuvningsutrymme, mat och nödraketer är 'la enklast att greja på en gång och pilla ned i kylväskor.

Vatten - ta med petflaskor, det sägs att vattnet är sisådär att dricka i Karlskoga just nu.

Tryck vill jag minnas man sänker en liten smula. :)

/J
 
Last edited:

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Jag trailar ju, finns plats att stuva lite packning i våfflan, hEsfuckotrailern är svinfull med ducce-primadonna dock.
Fan vad gött!

Sportis skall ju traila med, så det lär finnas stuvningsutrymme, mat och nödraketer är 'la enklast att greja på en gång och pilla ned i kylväskor.
Va??? Jag trodde att Touringkungen skulle hojja dit med mig?!?

Vatten - ta med petflaskor, det sägs att vattnet är sisådär att dricka i Karlskoga just nu.
Grymt bra tips. Tackar!


Tryck vill jag minnas man sänker en liten smula. :)
/J
Fast det är väl för att få upp värmen lite snabbare?!? Det lär vi ju inte ha något problem med. Det lär väl snarare vara tvärtom att vi skulle behöva kylning på däcken. Speciellt de som kör med Power Pilot 2CT va? :näsblod
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Fan vad gött!


Va??? Jag trodde att Touringkungen skulle hojja dit med mig?!?


Grymt bra tips. Tackar!



Fast det är väl för att få upp värmen lite snabbare?!? Det lär vi ju inte ha något problem med. Det lär väl snarare vara tvärtom att vi skulle behöva kylning på däcken. Speciellt de som kör med Power Pilot 2CT va? :näsblod

Jag har ändrat mig till touring ner med Tony:tummenupp Vet ej när kärrlassen går från Köping, men jag tycker vi skall rulla +-18:00 ca, jag behöver igetligen ingen transport för min rygga, regnställ med vattenflaska, någon lite ombyte under stället(man blir SVETTIG!!) Grisröven och nödraketer, får de som kör bil frakta på, annars får man stanna vid en mack/affär o köpa dricka eller korv o bröd i värsta fall...det ordnar sig:)

Fan vad gött!


Va??? Jag trodde att Touringkungen skulle hojja dit med mig?!?


Grymt bra tips. Tackar!



Fast det är väl för att få upp värmen lite snabbare?!? Det lär vi ju inte ha något problem med. Det lär väl snarare vara tvärtom att vi skulle behöva kylning på däcken. Speciellt de som kör med Power Pilot 2CT va? :näsblod

Tror smc står för lite vatten på flaska ialla fall, har gjort så tidigare, men det är nog inte "fritt", jag dricker nog vattnet på plats eller letar rätt på en vattenfyllt dike:D Skämt åsido, mycket vatten dricker, man när man tycker man druckit sig otörstig så drick ännu mera. Sen ett tips från ezzo, Resorb!! KALAS körde med det i mig på Kinnekulle ring, jag var pigg och fokuserad hela dagen, var knappt trött när jag kom hem efter 58 mil, då det binder vätska i kroppen under fysisk ansträgning.
 
Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...jag tänkte nog åka bra mycket tidigare än så, det är ju risk att det kan bli lite bad vid Lunedet...och det pågår ju BKK på Gelleråsen på lördagen. :) Men inget spikat än.

Tror smc står för lite vatten på flaska ialla fall, har gjort så tidigare, men det är nog inte "fritt", jag dricker nog vattnet på plats eller letar rätt på en vattenfyllt dike:D

Helt allvarligt...det var radiolarm för en vecka sedan eller så angående otjänligt dricksvatten i Karlskoga...var någon mysig bakterie som skulle ta några veckor att få bort ur systemen, så allt dricksvatten skulle kokas först.

Do you feel lucky punk, do you! :fakta :hihi Trist att sitta på skethuse' hela dagen när vi bombar helveTT!11!!!!one på banan.

Är nog mindre rysk roulett en ta en tur med hojen:brinnerupNej det blir till att "bunkra" lite vatten då..
 
Last edited by a moderator:

mungajanne

Låg fart gör ont!!!
Gick med
26 Jun 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Suzuki GSR 600 -08, Suzuki GSX400-82, HUSQVARNA Mod. 24 1946
Tror smc står för lite vatten på flaska ialla fall, har gjort så tidigare, men det är nog inte "fritt", jag dricker nog vattnet på plats eller letar rätt på en vattenfyllt dike:D Skämt åsido, mycket vatten dricker, man när man tycker man druckit sig otörstig så drick ännu mera. Sen ett tips från ezzo, Resorb!! KALAS körde med det i mig på Kinnekulle ring, jag var pigg och fokuserad hela dagen, var knappt trött när jag kom hem efter 58 mil, då det binder vätska i kroppen under fysisk ansträgning.

"SPAM Varning"
Ett hett tips från coachen är H3O & LiftOff som finns på shop.mlsjk.com. :tummenupp
"H3O Pro™ är en unik isoton sportdryck som återställer vätskebalansen och ger energi."
"Liftoff™ är en unik brusande energidryck.
Med sin exklusiva energigivande blandning av taurin, guarana och koffein hjälper den dig att lägga in en högre växel! "

Bara att beställa :D
 
Last edited:

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
"SPAM Varning"
Ett hett tips från coachen är H3O & LiftOff som finns på shop.mlsjk.com. :tummenupp
"H3O Pro™ är en unik isoton sportdryck som återställer vätskebalansen och ger energi."
"Liftoff™ är en unik brusande energidryck.
Med sin exklusiva energigivande blandning av taurin, guarana och koffein hjälper den dig att lägga in en högre växel! "

Bara att beställa :D

Går det att få dem i sprutform intravenöst?:D
 

Kribban

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda VFR800 -04
...jag tänkte nog åka bra mycket tidigare än så, det är ju risk att det kan bli lite bad vid Lunedet...och det pågår ju BKK på Gelleråsen på lördagen. :) Men inget spikat än.

Jag och polar'n har bokat stuga på Lunedets camping, så lite soldyrkan och bad på lördagen (om vädret tillåter) låter inte helt fel!

Bor Ni andra i stugorna vid banan eller?
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Det börjar bli dags att kamma rumpan och plocka ihop grejorna samt bestämma var när och hur.Själv så är jag nästan klar med hojen men det är inte färdigt hurvida det blir sova över från lördag till söndag morgon eller om det blir upp med tuppen på söndag!Kribban vad får ni ge för er övernattning???Kanske kan man övernatta i kombin med man är ju inte prinsessan på ärten direkt:)
 

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Jag och polar'n har bokat stuga på Lunedets camping, så lite soldyrkan och bad på lördagen (om vädret tillåter) låter inte helt fel!

Bor Ni andra i stugorna vid banan eller?

Yep! Fast vi sade att vi kollar vart det är mest hojfolk och så är vi där på kvällen och grillar och intar nödraketer.

Just nu lutar det åt avfärd hyfsat mitt på dan... Det är ju många viljor som ska sammanfalla. Kan kanske avfärd 13.00 från Köping fungera för de flesta?

Det börjar bli dags att kamma rumpan och plocka ihop grejorna samt bestämma var när och hur.Själv så är jag nästan klar med hojen men det är inte färdigt hurvida det blir sova över från lördag till söndag morgon eller om det blir upp med tuppen på söndag!Kribban vad får ni ge för er övernattning???Kanske kan man övernatta i kombin med man är ju inte prinsessan på ärten direkt:)

Hade inte SGM plats för en till i sitt tält? :krama
 
Last edited:
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top