SHK Gelleråsen 28/6

ak4

Ducatista
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
-09, Ducati 848
Jag är en ny och glad sporthojsägare som bokat in mig på kursen den 28/6. :tunganJag tänkte höra om det är några andra som tänkte åka och kanske vill åka tillsammans...?

:banana Ha det bäst!!

Jag är en ny och glad sporthojsägare som bokat in mig på kursen den 28/6. :tunganJag tänkte höra om det är några andra som tänkte åka och kanske vill åka tillsammans...?

:banana Ha det bäst!!

Jupp, jag hade tänkt spaka lite (steg 2). :) Kommer förmodligen att knycka frugans hästsläp och traila ned Millen, även om det är en kort resa, hemresan från åsen när jag var där i april och körde steg 1 sög något fruktat..

Man är rätt kokt/rökt/seg efter en dag.

/J

Aha, steg 2... Själv är det första gången jag kör på bana, spännande;) Mmm, traila ner den låter nog som ett bra alternativ, kan tänka mig att man är HELT SLUT efter en hel dag där. Jag har funderat lite på hur man ska göra, brukar folk åka upp dagen innan och sova över där eller? Har ju icke tillgång till släp.

Det går bra att köra dit , köra på banan och köra hem också .. men de sista 10milen hem sög ... men det går. (iofs så körde jag inte alla pass men iallafall.. det går ;)

Aha, steg 2... Själv är det första gången jag kör på bana, spännande;) Mmm, traila ner den låter nog som ett bra alternativ, kan tänka mig att man är HELT SLUT efter en hel dag där. Jag har funderat lite på hur man ska göra, brukar folk åka upp dagen innan och sova över där eller? Har ju icke tillgång till släp.

När jag var där den 10 maj var det många som bodde på Karlskoga Hotell. De ger SMC-rabatt, ett dubbelrum kostar 760 kr med frukost.

Ska också ner den 28 juni, dags för steg 3. Vi har hojat de båda andra gångerna, men det är asjobbigt när man ska hem på kvällen. Kan inte föreställa mig hur drygt det skulle vara att köra ner på morgonen också...
Vi har 20 mil, vet inte hur långt det är från Sthlm?
Iaf, den här gången blir det släp.

Det är cirka 24 mil från sthlm verkar det som.. Ja stiga upp på morgonen känns lite drygt, då hinner man ju knappt lägga sig ju...=) Aha så ni ska också ta släp... Hotellrum låter ju väldigt lockande =)

Det går bra att köra dit , köra på banan och köra hem också .. men de sista 10milen hem sög ... men det går. (iofs så körde jag inte alla pass men iallafall.. det går ;)

Klart det går. :D Jag hojade ned i plus 2 05.00 (18/4)...frös som ett djur precis hela vägen (trots luvtröja utanpå skinnstället, jag kände mig både lurad och kräNGt!!11one!1 s.a.s :hihi ) - en dag på ett blåsigt fält med knappa 10 grader, massor med körning, klart mosig och en försiktig hemresa, nu var det nere på +5-6 igen..

Kan lugnt säga att jag hade föredragit att traila ned, även om jag "bara" har 14 mil till banan från garaget. :)

/J

Klart det går. :D Jag hojade ned i plus 2 05.00 (18/4)...frös som ett djur precis hela vägen (trots luvtröja utanpå skinnstället, jag kände mig både lurad och kräNGt!!11one!1 s.a.s :hihi ) - en dag på ett blåsigt fält med knappa 10 grader, massor med körning, klart mosig och en försiktig hemresa, nu var det nere på +5-6 igen..

Kan lugnt säga att jag hade föredragit att traila ned, även om jag "bara" har 14 mil till banan från garaget. :)

/J

Allt går!!!:tummenupp Men det låter ju lite sisådär.. hahaha... Bra jobbat!! Det är ju varmare i juni i alla fall:tungan

Även jag är inbokad denna dag, men jag drömmer om att ställa hojen på släp för det är inte kul att köra hem (inte så kul att köra ner heller för den delen) Men jag har varken släp eller bil med dragkrok :mad:

Någon som har en dragkrok och kan tänkas dela på kostnaden för hyra av släp/bensin?

Även jag är inbokad denna dag, men jag drömmer om att ställa hojen på släp för det är inte kul att köra hem (inte så kul att köra ner heller för den delen) Men jag har varken släp eller bil med dragkrok :mad:

Någon som har en dragkrok och kan tänkas dela på kostnaden för hyra av släp/bensin?

Låter som att ingen vill köra.. Jag har tävärr ingen dragkrok heller,annars hade jag gärna delat på resan...Annars får kanske vi "släplösa" köra tillsammans!!:banana

Släp utprovat och använt på bandag (Gelleråsen) - det är rock'n'roll - absolut mest på hemvägen, bara att ta sig ur det svettiga stället var en gåva från ovan.

Att sedan slå i farthållaren, krana in rockklassiker och sippa på en kaffe på vägen hem var ren bonus.

Jag kommer vara rätt skeptisk till att åka hoj till bankörning hädanefter...

/Trailerqueen

Last edited:
Åk dit dagen innan och sov ut ordentligt, det har ni igen hela dagen.. Har man väl trailat en gång så är det kört sedan, att man sedan ligger på plus när man ska ha hem hojen i delar är ju inte fel :fakta

Hmmm, detta är ju dagen innan tvådagars jag bokat med banåkning.nu... Måste kolla vad denna dag kostar, om man har råd att köra tre dagar ;). Vore jul att köra steg 2 på shk dag 1 och sedan två dagar friåkning =)

EDIT: det var tydligen rätt fullt....

Last edited:
Jag kommer att komma dit i vilket fall, ska ju köra 29-30 juni med banåkning.nu och ska boka stuga där, så kanske får kika på er när ni kör då istället ;)

Jag står på väntelista, så håller tummarna att man kommer ner och får köra den 28e.

Om jag kommer med så tänker jag nog ta ett släp ner eller liknande. Så om det är någon som vill samåka så hör av er, men som sagt. Inte helt klart att jag har en plats, men det ser lovande ut..

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman