Shiver/Dorsoduro 1200

Nix, bara rykten... Tycker det är lite trist på ett sätt då jag gillar Tuono just för att det är en "R" hoj utan kåpor. Den skulle isf försvinna....

Vaa vad säger du ska Tuonon försvinna? förtusan bland den snyggaste o råaste hoj som finns. skulle jag ha råd så skulle jag inte ens blinkat.

Vaa vad säger du ska Tuonon försvinna? förtusan bland den snyggaste o råaste hoj som finns. skulle jag ha råd så skulle jag inte ens blinkat.

Nej, men jag har svårt att tänka mej dom lanserar en Shiver 1200 och behåller Tuono i produktion. Millen som Tuono baserats på har funnits i ett par år nu och kommer väl att bytas ut snart. Håller med, vore tråkigt att se den försvinna....

Aprilia har ju planer på en ny sporthoj med V4 som kommer snart och då försvinner väl både Touno och RSV som jag förstått det.

Aprilia har ju planer på en ny sporthoj med V4 som kommer snart och då försvinner väl både Touno och RSV som jag förstått det.
RSV4 med sin V4:a blir nog snarare än konkurrent till Ducati 1098R eller Desmosedici.
Den motorn lär inte hamna i en ny Tuono. Den ligger väl på 200 hästar i gatversionen.

Däremot tror jag det är mer troligt med en helt ny generation Mille och Tuono med 1200 motorn som visade upp i koncepthojen FV2.
Att stega upp i kubik skulle vara ett naturligt steg då reglerna vissa race-serier tillåter större volymer ur v-twinnar. Dessutom så vill man ju inte låta Ducati härja ensamma med sin 1098.

*/ ?>
Back