Shinko däck!!

Tallrot

Ny medlem
Gick med
16 Oct 2009
Ort
Hemma
Hoj
GSXR 1000 K10
Tja, är det någon som lagt på sånna till denna säsong och hunnit prova? Vad tyckte ni?

Experter som skall skriva en massa skit om dessa däck undanbedes, vill bara ha svar av er som har däcken monterade idag.
 

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki Z750
jag har krängt dessa själv på min hoj, i och för sig första gången jag krängt däck men det momentet gick bra... ca 30 min stycket sen satt de på, de kändes välbalanserade förjag behövde bara kleta på 20g på bakfälgen och 5 g på fram.

Har bara kört 2 mil än så länge, dock på ca 10-gradig vägbana, men de fick upp värmen mkt fort tyckte jag. detta är väl det enda jag kan uttrycka mig om dessa änsåläge då jag inte vågat kört speciellt fort i kurvorna än (grus, kalla vägar samt helt nya däck)

körde med 005-modellen kan ja tillägga
 

Tallrot

Ny medlem
Gick med
16 Oct 2009
Ort
Hemma
Hoj
GSXR 1000 K10
Jag börjar om då...

Jag har tittat på Shinkos sortiment. Jag undrar nu, hur var dom?

Svaren önskar jag få av dom som kört med dom däcken, inte av er som antar, tror, "har hört" "har läst" "billigt är skit" osv osv.. För exakt dom inläggen kan man läsa i andra trådar där detta däckmärke tas upp.
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
Jag börjar om då...

Jag har tittat på Shinkos sortiment. Jag undrar nu, hur var dom?

Svaren önskar jag få av dom som kört med dom däcken, inte av er som antar, tror, "har hört" "har läst" "billigt är skit" osv osv.. För exakt dom inläggen kan man läsa i andra trådar där detta däckmärke tas upp.

Har provat deras slicks, och dom gav inget förtroende. Körde ett ½ pass, bytte sedan tillbaka till mina vanliga. Eftersom det står Hoj: Race, i din profil antar jag att du menar däck för bankörning.
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Klassiska budget däck för grusbus på andra sidan atlanten. Flesta av mina vänner där över har kört på dem o varit hyfsat nöjda sett till kostnad och mil per krona. Finns ett gäng inlägg om dem på www.thumpertalk.com.
 

Foppa.F

Medlem
Gick med
7 Apr 2013
Ort
Bollnäs
Hoj
GSXR 1000 K7
Lyfter tråden,5 år sedan nån skrev något.. Såg en annons på blocket ang dessa,1695:- för både fram o bakdäck tror jag det va.. Men... Hur funkar dom? Åker mest väg men blir nog lite bana också..
Nån som prövat dessa nu o inte för 5 år sedan...
// Foppa
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Ursäkta OT

Denna tråden kommer jag ihåg - Den vann SM-Guld i klassen "Censurerade inlägg"
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...betänk det här grabbar...däcket är det enda som räddar er från smärta, död och mayhem.
Snålar man här på en mc?

Håll er till det beprövade, däck är billigt om man inte pangar bana stup i ett..

Snåla på en kväll på krogen, och ge fan i lite snabbmat så har ni mellanskillnaden...

/J
 

Smagatusk

Guest
...betänk det här grabbar...däcket är det enda som räddar er från smärta, död och mayhem.
Snålar man här på en mc?

Håll er till det beprövade, däck är billigt om man inte pangar bana stup i ett..

Snåla på en kväll på krogen, och ge fan i lite snabbmat så har ni mellanskillnaden...

/J

Märkligt resonemang. Att aldrig testa något nytt ger heller ingen erfarenhet. Ett nytt fabrikat som sänker med låga priser kan mycket väl vara ett försök att ta marknadsandelar med ett likvärdigt däck som ett etablerat fabrikat.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Märkligt resonemang. Att aldrig testa något nytt ger heller ingen erfarenhet. Ett nytt fabrikat som sänker sina priser kan mycket väl vara ett försök att ta marknadsandelar med ett likvärdigt däck som ett etablerat fabrikat.

Märkligt? Nja, låt hellre andra gambla och väljer den säkra linjen när det är saker som är viktiga på riktigt.

Givet är - skulle det dyka upp något som är hälften så dyrt, och bättre än skivad limpa, så skulle det bli allmänt känt fortare än kvickt, så det är ett ickeproblem.

Varför tror vi att Shinkodäcken dumpas, för att de är så sjukt bra? ;)
 

Milleducce

Medlem
Gick med
17 Apr 2005
Ort
Skanör
Hoj
Ducati SS1000 DS
Hade shinko förra året och de var väl helt ok men de slets rätt fort och, tja, man får vad man betalar för helt enkelt.
Som sagt , helt ok men inga höjdare. Budget .
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
Däck är en av mycket få saker jag aldrig snålar på. Vem bryr sig om några hundra hit eller dit, när det råkar vara en av de viktigaste detaljerna på hojen?
 

Smagatusk

Guest
Märkligt? Nja, låt hellre andra gambla och väljer den säkra linjen när det är saker som är viktiga på riktigt.

Givet är - skulle det dyka upp något som är hälften så dyrt, och bättre än skivad limpa, så skulle det bli allmänt känt fortare än kvickt, så det är ett ickeproblem.

Varför tror vi att Shinkodäcken dumpas, för att de är så sjukt bra? ;)

Du låter hellre andra gambla men du uppmanar samtidigt folk att hålla sig till det som är utprovat? Så... Ingen ska gambla, eller?

Varför Shinko är billiga vet jag så klart inte. Men det måste inte innebära att de är livsfarliga hockeypuckar.
 

dimax

dimax
Gick med
20 Apr 2005
Ort
sthlm
Hoj
suzuki x 6 st. turbo-lustgas mm
Har shinko på mina mc helt ok om ni nu inte vill köra bana i stan mm. Men annars m bra däck till race dagar 0-402 mm kommer upp snabbt i temp bra pris o bra fäste för drag race .. obs dom sitter på hayabusa
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top