Shinko däck

Firetwin

*Det löser sig alltid ska du se*
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Kawa Z1000 -03
Ngn som köpt Shinko däck, har själv ett gäng slicks i annat märke, men jag tänkte köpa ngr med mönster på för att ha i början på säsongens bandagar till ett vettit pris. Är de bra dåliga...ngn som vet??

Jag hade dom på min Honda i somras och dom va helt värdelösa trots att jag bara körde på gata. inge fäste på varken bak eller fram däck.
Så dom rekommenderas inte tyvärr..

Ok tack! Synd för det var ju rätt bra pris annars...ja ja bättre o lägga till ngr x-tra kulor o få bättre grepp!!

Jag hade dom på min Honda i somras och dom va helt värdelösa trots att jag bara körde på gata. inge fäste på varken bak eller fram däck.
Så dom rekommenderas inte tyvärr..

Nu har jag verkligen inte för avsikt att köpa dessa däck, men blir ändå lite nyfiken. Hur värdelösa är dom? Är det som att köra på olja el är det snarare att man förlorar en halv sekund på favoritsträckan?

Jag har köpt något shinko en gång, ett bakdäck har jag för mig. Funkade som vilket annat men jag kör ju bara gata...

Last edited:
Vad är det för pris på däcken?
Vilket användningsområde har de.. Vad är ditt användningsområde.
Kollat in hojdack.se
Kör du lite mer aktivt så rekomenderar jag maxxis presasport. Funkar mycket bra en svensk sommardag..

Bruno du har ju dem som sponsorer, har du kört med dem mycket? Funderar på att beställa från dem när jag ska byta ut mina.

Bruno du har ju dem som sponsorer, har du kört med dem mycket? Funderar på att beställa från dem när jag ska byta ut mina.

kör dom på mina hondor och på min gsxr 1000-07 och har gjort det under 08 och kommer att fortsätta 09. på stunthojarna använder jag shinkos 005 eller 006 funkar kanon, även när det är blött får man upp hojen utan att det spinner. På suzukin kör jag 003. Kolla lite med Tingen här på sporthoj. han använder shinko på bana.

Last edited:
Jag har kört med chinko sliks på gotlandring. Framdäcket fungerade utmärkt tycker jag. Bak fick jag ett 190 däck för 180 var slut. men den profilen var helt åt helvete. vet inte om det beror på min fälg som e för 180 däck. Det vart nästan som att ha ett bildäck bak. Ganska platt på mitten och skarp böj på kanterna så anlägningsytan vart inte så stor.

Men med ett annat bakdäck med bätre profil så gick det kanon. Jag körde 1.34 tider med min CBR 900.

Johanjulgran på Miss.Jessis konto.

Väcker liv i en halvgammal tråd för att berätta om mina erfarenheter av shinkodäck.
Jag ville ha ett billigt och hyggligt framdäck och valet blev ett Shinko Podium som kom på plats för ett par veckor sedan. Har varit helnöjd de dryga 100 milen jag hunnit med hittils, Men det har ju varit sol eller iaf torra vägar hela tiden.
Men idag blev det regn och en rejält blöt gokartbana i Amsberg.
Två rejäla :skrämd framhjulssläpp och en massa småkasande och småsläpp.
Å ändå åkte jag i "långsamma" gruppen. Rekomenderar tyvärr inte detta däck och funderar på hur länge jag kommer behålla mitt...

Hade iofs problem med continentalbakdäcket också men det är ju mer publikfriande med en svassande bakdel... men lärde mig att smyga lite med gasen vid nerläggen så småningom.
Sen torkade banan upp och livet blev underbart!

Väcker liv i en halvgammal tråd för att berätta om mina erfarenheter av shinkodäck.
Jag ville ha ett billigt och hyggligt framdäck och valet blev ett Shinko Podium som kom på plats för ett par veckor sedan. Har varit helnöjd de dryga 100 milen jag hunnit med hittils, Men det har ju varit sol eller iaf torra vägar hela tiden.
Men idag blev det regn och en rejält blöt gokartbana i Amsberg.
Två rejäla :skrämd framhjulssläpp och en massa småkasande och småsläpp.
Å ändå åkte jag i "långsamma" gruppen. Rekomenderar tyvärr inte detta däck och funderar på hur länge jag kommer behålla mitt...

Hade iofs problem med continentalbakdäcket också men det är ju mer publikfriande med en svassande bakdel... men lärde mig att smyga lite med gasen vid nerläggen så småningom.
Sen torkade banan upp och livet blev underbart!

du ska nog inte vara orolig. en gokartbana som blir blöt blir såphal på grund av allt gummi som ligger på den.

Kör med shinko 003:or och är nöjd med dom.. greppar fint i kurvorna :tummenupp

det är jag med. nästa gång blir det shinko 003 soft bak och ultra soft fram på min gsxr 1000 k7

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS