shims suzuki gsxr 1000

sluggo

Det går som en saga
Gick med
12 Feb 2004
Hoj
suzuki r1000 racer . detomaso pantera på 4 hjul Gsxr 1000 till glasskiosken
Är det någon som vet var dom säljer shims som inte bara delar på 0.05 utan om man tex vill ha 1.52 och inte som standard 1.55

Buspojke skrev:
2168799 Slipa själv och mät med micrometer! :tummenupp
det är nog inte så bra för det kan ta härdningen för jag har några som är stämplade 1.58 1.52 tex så det måste gå att köpa

sluggo skrev:
2168828 det är nog inte så bra för det kan ta härdningen för jag har några som är stämplade 1.58 1.52 tex så det måste gå att köpa
Yamaha har väl dom, jag har i alla fall schims i steg om 0,02 till R6:an. Men annars går det utmärkt att slipa in egna, det gör jag ofta.

Buspojke skrev:
2168837 Yamaha har väl dom, jag har i alla fall schims i steg om 0,02 till R6:an. Men annars går det utmärkt att slipa in egna, det gör jag ofta.
vad är diametern på yamaha shimsen?

Trött och dum... Du skulle ju ha schims till Suzuki eller hur? Jag fick för mig att det var till Yamaha...

Yamans schims är ca 7,5 mm men Suzuki har lite större schims har jag för mig...?

Buspojke skrev:
2169530 Trött och dum... Du skulle ju ha schims till Suzuki eller hur? Jag fick för mig att det var till Yamaha...

Yamans schims är ca 7,5 mm men Suzuki har lite större schims har jag för mig...?

7,34 för att vara exakt.
Och *tada* det är det till Honda oxå! Så det går att "bytlånas" eller få tag i hos andra än favvohökar´n.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg