Shiiit uppkörning på onsdag...

Rudis

A B
Gick med
14 Sep 2003
Hoj
Yamaha R6 -99
Japp då vare dags..
Första körlektionen tog jag idag..
det var på konbana och garagevändning och lite grusvägskörning...
Det ända han sa att jag gjorde fel på var placeringen, han sa att man inte ska placera sig som om man körde moppe, nästan ute i väggrenen altså..
menmen de fixar sig.
Och så fixade han en till körlektion till mig imorrn kväll kl 6, börjar i Sala och ska åka till Västerås och sen köra där..
Och så uppkörningen på Onsdag i Västerås, nångång mitt på dagen trorjag.

Vi får se hure går !! hehe :yoparty

Försök att ha uppkörning då det inte är rusningstrafik , underlättar rätt så mycke , sen kom verkligen ihåg att kolla ordentligt mot cykelbanor när du svänger .

marcus_136 skrev:
sen kom verkligen ihåg att kolla ordentligt mot cykelbanor när du svänger .
Väldigt bra påpekande. Jag kuggade i fredags för att jag inte tittade tillräckligt mot cykelbanor vid högersväng och trafiken till höger vid rondell. Känns surt när man fick beröm på samtliga andra punkter. :(

Tja igen, jag undrar bara om sånna här Safety Jackor funkar lika bra som skinnställ/gore-tex ställ ??
För jag tänkte köpa en sån "Jacka".

marcus_136 skrev:
Försök att ha uppkörning då det inte är rusningstrafik , underlättar rätt så mycke , sen kom verkligen ihåg att kolla ordentligt mot cykelbanor när du svänger .

jag kolla som faaaaaan på alla cykelbanor bara för att jag
visste att dom va griniga som fan på d :D

du ska inte köra i vägrenen :S kör mitt på vägbanan, det är där du ska hålla dig så att du inte blir trängd lycka till och ta det lungt titta på alla trafikmärken och kör inte för fegt för det kan man också bli kuggad på

Kom också ihåg att om han säger tex att du ska svänga av tex åt höger , lägg dig långt åt höger då annars kommer dmo vara griniga.
Använd både bak och fram broms , han gnällde lite på att jag bara använde fram bromsen fast jag fick körkortet iaf :)

marcus_136 skrev:
Kom också ihåg att om han säger tex att du ska svänga av tex åt höger , lägg dig långt åt höger då annars kommer dmo vara griniga.
Använd både bak och fram broms , han gnällde lite på att jag bara använde fram bromsen fast jag fick körkortet iaf :)

han var bara avensjuk för att du åkte crm.. så måste det ha varit :tungan

Första körlektionen tog du i förrgår? Och du placerade dig i väggrenen? Inte för att låta alltför pessimisstisk, men jag skulle inte hoppas på alltför mkt om jag var du. Måhända att du klarar av att hantera cykeln på manöverbanan, men det verkar inte direkt som du har någon vidare trafikvana. Och det är ju en ganska viktig del av provet.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT