Shift light??

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Shift light lampan tänds på min R1 -02 vid 10.000 varv på 5:ans växel. Den går då ca. 250km/h

Frågan är nu: Ska den verkligen göra det?

Jag förstår att den lyser på höga varv på 1-4:ans växel. Men på 5:an?
Eller har man tappat en växel? =P =P

Shift light lampan tänds på min R1 -02 vid 10.000 varv på 5:ans växel. Den går då ca. 250km/h

Frågan är nu: Ska den verkligen göra det?

Jag förstår att den lyser på höga varv på 1-4:ans växel. Men på 5:an?
Eller har man tappat en växel? =P =P

min tänds i sexan i ca. 270 pannor flera tusen varv innan det röda... synd att man inte har en sjunde växel..

Så shiftlampan betyder alltså att motorn ligger på varvstoppet? (jag kan inte sånt här..)

Trodde att det innebär att det var läge att växla där för att få maximal effekt hela tiden..

shiftlampan ställer du själv var den ska larma i varv.

Jag har tex min shiftlight ställd till 12500 varv, då jag går över 12500 varv börjar lampan att blinka och ska då meddela mig att det är dags att växla...

Man kan även stänga av den helt..

Varstoppet är till för att inte övervarva motorn och går mig veteligen inte att ställa om utan det är tror jag ett fast varvvärde fabriken satt för att man inte ska övervarva och förstöra motorn..

shiftlampan ställer du själv var den ska larma i varv.

Jag har tex min shiftlight ställd till 12500 varv, då jag går över 12500 varv börjar lampan att blinka och ska då meddela mig att det är dags att växla...

Man kan även stänga av den helt..

Varstoppet är till för att inte övervarva motorn och går mig veteligen inte att ställa om utan det är tror jag ett fast varvvärde fabriken satt för att man inte ska övervarva och förstöra motorn..

Jo, det där med varvstoppet vet jag, men det hänger inte ihop med shiftlight då?

Ursäkta trådskaparen för min highjack.

Enda gången du behöver shiftlight är när du kör på strippen.
Annars växlar du när du vill, då shiftlight visar optimalt vridmoment/rpm för maximal kraft vid körning.

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back