Shell V-power!

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Skulle tanka raketen i dag och märker att det inte finns nå´n 98... bara 99 för 13 spänn litern! Jag frågade och de sa att de har bytt den mot nya Vpower som är helt otrolig att köra på... Men, sa jag.. det är väl inte så begåvat att lansera en dyrare 98 i bensinprisdagar som dessa. (för det är ju inget alternativ..) Jag kan ju inte köra på 95.. och inga andra hojer med lite högre komp heller, ni kommer ju torska skit många kunder. Då såg de helt tomma ut.

Det blir ok i fortsättningen.

Någon som testade för att se skillnaden? Vore ju kul o veta om helt plötsligt strypta 125-or går på bakhjulet bara för att det är 1 oktan mer eller lite andra kryddor.

campar skrev:
Min hoj är iaf inga problem att köra på 95.

Har du lågkompspacking? på min R1-01 fanns det ingen sportmössa att köra på 95, knackade järnet så fort det blev lite belastning.

Swedie skrev:
Någon som testade för att se skillnaden? Vore ju kul o veta om helt plötsligt strypta 125-or går på bakhjulet bara för att det är 1 oktan mer eller lite andra kryddor.

så vitt Jag vet så är et ingen påver i oktanen, tvärt om soppan blir mindre lättantändlig vilket tillåter högre komp i motorn och tightare ställd tändning utan att soppan antänder av sig själv innan stiftet tänder pga högt komp (som en diesel).. det är ju "antiknackmedel".

Neutral skrev:
Är din trimmad på något vis eller? Min går utmärkt (till varvstoppet på 6:an) på 95.
min gammla... har inte velat testa mig fram på de senare hojarna...

Den hade lite större munstycken bara förutom luftfilter och system.

Teo skrev:
Skulle tanka raketen i dag och märker att det inte finns nå´n 98... bara 99 för 13 spänn litern! Jag frågade och de sa att de har bytt den mot nya Vpower som är helt otrolig att köra på... Men, sa jag.. det är väl inte så begåvat att lansera en dyrare 98 i bensinprisdagar som dessa. (för det är ju inget alternativ..) Jag kan ju inte köra på 95.. och inga andra hojer med lite högre komp heller, ni kommer ju torska skit många kunder. Då såg de helt tomma ut.

Det blir ok i fortsättningen.

skulle hellre köra min hoj på Shells 95 än att tanka OK:s "öststatssoppa" alla OK produkter är skit! både bensin och oljor

Jag tankade i min turbo hoj, märkte ingen skillnad. Men det är ju 99 Okt så jag skulle ju kunna höja trycket 0,07 bar, då kanske man kan märka någonskillnad, men det var väl inte så det var tänkt :va

R1 T

R1 T skrev:
Jag tankade i min turbo hoj, märkte ingen skillnad. Men det är ju 99 Okt så jag skulle ju kunna höja trycket 0,07 bar, då kanske man kan märka någonskillnad, men det var väl inte så det var tänkt :va

R1 T
Enligt den andra tråden så är det samma MON-värde som vanlig 98.

Jag har tankat i bilen nu o ska se om det gör någon skillnad. Återkommer imorgon med svar.

Jag tankade V-power i min hoj idag. Vilket jävla drag alltså! Jag uuuiiillade tillochmed! Iof hade jag shimsat ventilerna som stod åt helvete sen förra åkningen men ändå! :lol

Tysken skrev:
Jag tankade V-power i min hoj idag. Vilket jävla drag alltså! Jag uuuiiillade tillochmed! Iof hade jag shimsat ventilerna som stod åt helvete sen förra åkningen men ändå! :lol

Själv tankade jag åxå V-power ..... Vilken jävla stoppieeee det blev :kocko :fyllisar

provade idag.....ingen skillnad......

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...