Shell Malaysia Motorcycle Grand Prix

Aha,jag förstår. Det är ofta gnäll om att Hayden skulle ha lagt av tidigare, men han har en jäkla passion för sporten och har gjort mycket bra pr genom åren.

Det här blir en härlig weekend framför tv:n. Både MotoGP och WSBK! :banana

OT: Var kollar man WSBK nu för tiden, och varför går det så dåligt för nya R1:an? Förra generationen gjorde ju entre i WSBK med buller och bång.

OT: Var kollar man WSBK nu för tiden, och varför går det så dåligt för nya R1:an? Förra generationen gjorde ju entre i WSBK med buller och bång.

Jag kollar på worldsbk.com.
Antagligen för att den nya R1an mer var för att försöka komma ikapp klassledarna? Den ligger ju före S1000RRen iaf.
Sedan hänger det nog lite på svalt stöd från fabriken med.

www.worldsbk.com där man kan skaffa videopass. Det finns också en app för smartphone.

Det där med R1:an har jag också funderat på. Den hänger inte alls med. Kawan, Duccen och Hondan är klart snabbare. Den har även svårt att hänga med MV:n och Aprilian ibland. BMW:n ligger också och harvar i mittfältet. Tror mycket beror på avsaknad av full support från fabriken. Kawa är väl mer eller mindre ett fabriksteam. Även Ducati får nog rätt mycket support. Yamaha har ju fd mästaren Sylvain Guintoli som är en toppförare och så Alex Lowes ( kraschar ofta som brorsan ). Hoppas Yamaha får till det till nästa säsong.
Nya förare på väg in.

I stort sett allt har att göra med hur mycket fabriksstöd de får. Honda och Suzuki har väl haft för dåligt grundmaterial (lite hk) de senaste åren men annars har det nästan bara med fabriksstöd att göra. Ffa de med team i MotoGP har ju en enorm kunskap att dela med sig av.

Ja, dåförtiden hade man ett riktigt fabriksteam i WSB. Dagens Yamaha WSB-team är ungefär så långt ifrån fabriksteam man kan komma. Hojarna byggs av Yamaha Tyskland och teamet drivs av Crescent-folket som tidigare haft Suzuki-team i WSB och före det Suzukis MotoGP-team.

Yamahafabriken skiter fullständigt i WSB. Den enda R1:a de bryr sig om är den som används i Suzuka åttatimmars. Utrustad bl.a. med elektronikpaketet från MotoGP. Skulle förmodligen åka åttor runt WSB-hojen...

Låter rimligt för den har väl vunnit Suzuka två år i rad... Synd dom ser det på det viset men jag misstänker R1an säljer bra ändå.

Blött?

MM
VR
CC

Kommer det bli bra racing? Förhoppningsvis men jag är lite tveksam. Undrar hur många AI tar med sig när han kraschar ut :3freak

Att AI ska köra verkar ju konstigt. Han verkar ju inte helt återställd om man läser intervjun med honom?
Tänk om han kraschar igen :gnissla

FP1 : Iannone tillbaka i god form. Lorenzo behåller sin tveksamma.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph