Shell 99 oktan

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
99 oktan

vad ska man säga är det verkligen värt det :3freak

personligen så tycker jag det duger med den vanliga 98 tror inte jag kommer märka någon skillnad på min R6:a 99 :7peta

sen 50 öre dyrare än 98 :huvet

Blir det ens någon skillnad på 95 och 98 oktan? Dvs, skillnad som märks i en bromsbänk utan ombestyckning.

Coola Ola skrev:
Blir det ens någon skillnad på 95 och 98 oktan? Dvs, skillnad som märks i en bromsbänk utan ombestyckning.

På en väldigt hårt trimmad motor som ligger nära gränsen för spikningar, ja. Inte annars. Alltså nej.

95 oktan har ett högre energivärde än 99 oktan. Har man trimmat sin maskin till gränsen och har problem med spikning så ska man köra med högt oktantal, annars med det som är billigt.

I min zx9 -98 så körde jag med Q-star,s 95 oktan utan problem i två år.

det va inte frågan om det går att köra är det verkligen värt att ha en 99 oktanig soppa som kostar 50 öre mer än den gamla hedeliga 98 :fatta!

McB skrev:
På en väldigt hårt trimmad motor som ligger nära gränsen för spikningar, ja. Inte annars. Alltså nej.
Det är med andra ord de med minst pengar som behöver den dyraste bensinen... moppefuckona. :rolleyes:

Gottis skrev:
det va inte frågan om det går att köra är det verkligen värt att ha en 99 oktanig soppa som kostar 50 öre mer än den gamla hedeliga 98 :fatta!

Läs svaren och bilda dig en egen uppfattning. Har du problem med spikningar när du kör på 95-oktanig bensin lär det bli bättre med 98. Det lär följdaktligen bli ännu bättre med 99-oktanig. Om det är värt det eller ej är upp till var och en att bedömma.

McB skrev:
Läs svaren och bilda dig en egen uppfattning. Har du problem med spikningar när du kör på 95-oktanig bensin lär det bli bättre med 98. Det lär följdaktligen bli ännu bättre med 99-oktanig. Om det är värt det eller ej är upp till var och en att bedömma.

Va väl mer tänkt som att säga nu får det va nog med bensin priserna staten skyller på bensin bolagen och dom på staten...och så kommer dom med en ännu dyrare bensin och tar bort den gamla det luktar ju bara mer pengar för dom någon som kan kolla så det inte bara är ett namnbyte

99-oktan

Fick på "pälsen" av en polare igår när jag tankade 98a.Enligt honom går vanliga "standard"sport-hojjar bäst på 95,98 endast avsett för turbo,kompressor-matat!Varför,Orkade jag inte ta reda på?!
Han kör en Gixxer-03! :tummenupp

Kunde de inte ha skaffat 110 oktan eller nåt skoj för oss tvåtaktstomtar ist (på vintern)? :rock ;)

Vad är det för fel på 95? I ena andetaget spyr folk galla över höga bensinpriser, i nästa deklarerar de att de minsann ska köra 99 oktan.....

Pumpsoppa som pumpsoppa, kör man trimmat och med högt komp så finns det andra grejor man bör köra på.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra