Sharkspeed oseriösa?

Hoffmeister2

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2012
Ort
Gotland
Hoj
Daytona 675 -08
Tja.

I tisdags beställde jag ett par mc-stövlar på sharkspeed. Idag torsdag står det fortfarande "ej mottagen" på min order, trots att jag betalt. Jag mailade igår utan att få svar, trots att dom säger att dom svarar på mindre än 24 timmar ofast. Jag har ringt dom flera gånger idag utan svar, trots att dom skriver på sidan att man alltid kan nå dom på det nummret.

Känns som att något är lite lurt här tycker jag. Någon annan som har några erfarenheter av sharkspeed?
 
Dom är bedrövliga på kundsupport. En kollega köpte prylar där och blev bedrövligt bemött (när han tillslut fick tag i dom). Fel grejer skickades, retur mottagningen sköttes 30dagar senare. Leveransen av dessa grejer efter det.

Svar: JA de är oseriösa.
 
Handlade där för 6 mån sen, hade inga bekymmer.
Jag tog i och sig faktura, gillar inte att betala för en vara utan ha sett den.
 
Jo det är kanske dumt att betala först.. men tyckte det verkade vara en bra sida när jag beställde..
Men bara man får grejerna liksom. Men när dom inte svarar på varken mail eller telefon blir man ju lite orolig.
Men ni som har beställt förut har alltid fått grejerna eller?
 
Jo det är kanske dumt att betala först.. men tyckte det verkade vara en bra sida när jag beställde..
Men bara man får grejerna liksom. Men när dom inte svarar på varken mail eller telefon blir man ju lite orolig.
Men ni som har beställt förut har alltid fått grejerna eller?

Jag är nöjd med dem, beställde jacka,byxor,skor,handskar,ryggskydd osv och allt kom. På utlovad tid och i rätt storlekar.
 
Ok.

Fick tag i dom på telefon efter 10 försök. Han sa att dom tydligen haft nå problem med linjen.. får hoppas grejerna kommer snart då!
 
Min polare beställde också stövlar därifrån nyligen, men tydligen så var dessa slut och dom skulle in få in fler om 3 veckor.

Jag själv köpte byxor där förra året, var tvungen att komma i kontakt med dom och håller med om att det var lite bökigt. Men allt löste sig ändå så skulle inte kalla dom oseriösa, men sämre service kan jag hålla med om .
 
Värdelös kundsupport, man får kontakta dem flera gånger för att ens få svar. Byxorna jag köpte därifån var det dålig kvalitet på också...... skulle inte rekomendera sharkspeed.
 
Hade samma problem som du skickade ett otrevligt medelande till dom att svarar dom inte så vill jag inte ha sakerna :), då blev det fart på dom :lol men ångrar att jag köpte deras alive cross stövlar riktig skit,gick sönder första sommaren ,dom var inte sugna på att skicka reservdelar, skulle maila bild till dom gjorde det,men inget hände fick inget nytt spänne, skulle aldrig mer handla av dom
 
Har skrivit det förut och här kommer det igen:
Jacka, byxor, stövlar och skyddsjacka köptes för några år sedan. Allt gick sönder inom loppet av ett halvår. Ovurpat. Fick ersättningsstövlar av annan modell. Dom gick också raskt sönder...
 
Varför köpa billigaste kinaimporten i sverige? Köp erkända märken av fjolårets modell istället, är budgeten snål köp Biltema de har ett fungerande reklamationsystem.
 
Var på sharkspeed för 2 veckor sen ungefär och handlade med kompisen. riktigt kass service iaf. Visste ju nästan mer själv vad hon skulle ha och inte. kvalitén på grejerna kändes väl lite si sådär. inget jag skulle rekomendera direkt
 
Har skrivit det förut och här kommer det igen:
Jacka, byxor, stövlar och skyddsjacka köptes för några år sedan. Allt gick sönder inom loppet av ett halvår. Ovurpat. Fick ersättningsstövlar av annan modell. Dom gick också raskt sönder...

Jag köpte skinnställ av dom och dom hjälpte till med att laga skinställets innertyg som hade gått sönder och dragkedjan.
Oavsett så går det knappt att få tag i dom via telefon eller mail. Jag har endast köpt över disk och det har fungerat bra men servicenivån är obefintlig.
Ska man köpa därifrån så ska priset vara det främsta skälet, idag hade jag valt ett beg. skinnställ istället för att köpa där.
 
Ok där ser man.. jaja en erfarenhet rikare blir jag väl om inte annat.
Stövlarna e skickade nu iaf, så jag får väl lära av mitt misstag. Menbdet ni säger låter ju inge vidare.
 
Fick iaf mina stövlar igår. Jag har 43 i strl och det var vad jag beställde. Satt som gjutna faktiskt! Hade räknat med att dom skulle sitta sådär. Men nejdå. Grym passform. Kvaliteten vet man ju inte än.

Tänkte meddela detta till framtida sharkspeedkunder som hittar denna tråd.
 
Jag beställde och betalade via kort ett par gula sportiga skinnhandskar! Det stod att det fanns i lager och hade en leveranstid på 1-2 dagar. Efter 4 dagar fick jag ett väldigt dåligt formulerat och icke gramatiskt korrekt mail att det skulle ta 8 veckor att få hem dem gula handskarna från leverantören, och hans följdfråga var om jag ville ha dem svarta istället, "nejtack" svarade jag och skrev att jag ville vänta på dem gula (detta va i Oktober så det fanns igen stress)
8 veckor kom och gick. Brevlådan gapade tom... Bara en hel drös med vanliga räkningar i sedvanlig ordning..
Mailade igen och frågade hur det låg till med min order?
Fick inget svar..
9e veckan kom och gick, mailade yttligare igen, klart mer irriterad än innan samt mailade deras kund-support och försökte ringa, inget svar alls..
I slutet av 9e veckan fick jag ett mail där det stod att det kommer dröja 2 veckor till dem fick hem handskarna och dem kommer skickas snarast.
I slutet på vecka 11 (torsdagen) fick jag hem dom och då var dom dessutom repiga på knogskydden samt smutsiga...
"2 stycken i lager" enligt deras sida i min korrekta storlek blev 8, sedermera 11 veckor då deras påstådda 1-2 dagar leveranstid... Förmodligen nån retur jag fått för jag sa ifrån som kund... Kommer aldrig köpa från dom igen och kommer sprida ryktet hur otroooligt nästan omänskligt dålig kundservice! Att det tog tid hade varit mer okej om dom mailat mig och förklarat situationen! Att tiga ihjäl problemet får mig att låta dom en te-kanna från tidigt 90-tal.... :huvet
 
Beställde stövlar och textilställ där för fyra år sedan. Hade inga problem med långa leveranstider men dragkedjan i stövlarna gick sönder liksom dragkedjan i jackan. Reklamerade detta och beställde, som ersättningsvara, en annan modell. Även denna jagcka gick efter ett tags användande sönder. Gjorde en ny reklamation och fick ytterligare annan modell i utbyte.
Måste säga att jag upplevde företaget som tillmötesgående, även om man faktiskt skyllde på att man haft problem med linjerna även när jag försökte nå dom på telefon ett par omgångar.

Nöjd med bemötandet och hanteringen, dock är kvaliten inte den bästa... även om stövlarna & jackan faktiskt hållt i tre år nu, byxorna däremot har gått sönder...
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top