Sharkspeed.com, hur är deras grejer?

Glen

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2008
Hoj
Suzuki gsx 750F
Så, någon som har koll på deras grejer? Sitter och kollar på hjälmar där och har hittat en som jag gillar, "problemet" är då att dom är rätt billiga allihop så då blir man lätt lite osäker, speciellt jag som just tagit körkortet. V100 heter iaf modellen jag kollat på.

/Glen

Test: http://sharp.direct.gov.uk/search/r...del=0&type=0&rating=0&size=0&price=0&x=46&y=2

5 Shark hjälmar är med i testet, fyra stycken med 4:a i betyg och en med 5:a. Fast inte just den modellen du är sugen på men det ger ändå lite vägledning, dyrast är inte alltid bäst säkerhetsmässigt. Dyrare hjälm ger i allmänhet mer påkostad inredning, design och att de tar betalt för märket.

Edit: Nu såg jag att det kanske inte är en Sharkhjälm du menar men principen kom i alla fall fram. En billigare hjälm kan vara lika bra som en dyr säkerhetsmässigt.

Last edited:
Håller med ditt påstående, men dessa grejer är endast billiga, har dock bara provat crosskydd?!

Test: http://sharp.direct.gov.uk/search/r...del=0&type=0&rating=0&size=0&price=0&x=46&y=2

5 Shark hjälmar är med i testet, fyra stycken med 4:a i betyg och en med 5:a. Fast inte just den modellen du är sugen på men det ger ändå lite vägledning, dyrast är inte alltid bäst säkerhetsmässigt. Dyrare hjälm ger i allmänhet mer påkostad inredning, design och att de tar betalt för märket.

Edit: Nu såg jag att det kanske inte är en Sharkhjälm du menar men principen kom i alla fall fram. En billigare hjälm kan vara lika bra som en dyr säkerhetsmässigt.

Har köpt både kläder, skor och ryggskydd av dom. Extremt dålig kvalite. Sulan lossnade från stövlarna och blev reklamationsärende. Saeftyvästen gick upp i sömmarna efter ett par användningar. Också reklamationsärende. Taskig kvalite på både allvädersbyxa och jacka. Ej köpläge mao...

EDIT: Biltemas grejor verkar vara mycket bättre val i lågprissegmentet.

Skitgrejer!

På en jacka jag köpte har samtliga dragkedjeflärpar ramlat av, den första efter en vecka. Orkade inte ta det på reklamation för den här skitbutiken svarar ju inte ens i telefon. Man undrar ju om de bara snålat på såna saker eller om sömmar och material också är av samma kvalitet.

Hursomhelst så kan det bli dyrt att köpa billigt. Fick själv köpa ett skinnställ till för att jag inte litade på grejerna.

Så du menar att Shark gör billiga hjälmar? Då misstar du dig min mc-chompis. Shark gör hjälmar i olika prisklasser, värstingmodellerna går runt 5k.

Så du menar att Shark gör billiga hjälmar? Då misstar du dig min mc-chompis. Shark gör hjälmar i olika prisklasser, värstingmodellerna går runt 5k.

Allt är relativt. I testet finns två som kostar 149 pund alltså drygt 1800 sek. De har fyra stjärnor, en Shoei X-spirit har lika många och kostar ungefär tre gånger mer i Sverige.

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage