Shark Streetfighter Hjälm.

Det är en öppen hjälm med glasögon/skidmask. Det är resårband där i sidan mellan glasögon och hjälm.

Raw heter modellen, kommer gissningsvis finnas i Sverige nu när det finns en distributör.

Finns ju en liten bild på den i länken, då är glasögonen ovanpå hjälmen och hakpartiet sitter på glasögonen.

Var ju jävligt frän hjälm enligt mig! Sån skulle man haft med en rosa tuppkam på :yoparty

Enligt artikeln du länkade till (mina fetmarkeringar):

"Precis som Bell Rouge så ger den nya Shark kallad Streetfighter som är en öppen hjälm med ansiktsmask ett rått och ballt alternativ till de etablerade hjälmlösningarna.

Bells Rouge är formad att attrahera customfolket medan Shark vill att uppkäftiga streetfighterförare ska hitta hem i deras jethjälm med mask. Likheten med Rouge är att ansiktsdelen inte direkt skall klassas som ett skydd mot annat än väder och vind. Den som vill ha alldeles full säkerhet skall alltså fortfarande välja en hjälm med fast hakparti."

Jag tycker det ser ut som en jethjälm med ett par fastmonterade skid-/crossglasögon. Ansiktsmasken är nog bara hårdgummi, som på en paintballmask. Så kalla det inte för "hakparti"...

Den här bilden finns ju också i artikeln:
http://www.mcnytt.se/sites/default/...tbox/mcnytt/shark-streetfighter-helmet-2.jpeg

Ser ju ut som en paintballmask i kombination med öppen hjälm. :)

Finns på FC-Moto, 230 euro ungefär. Lite läcker är den allt men köra med jet-hjälm känns ju sådär :crash

8450371353_a960faf2a6_o.jpg

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...