shark rsf2 hjälm problem!!

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (
ja har ett problem me min shark rsf2 hjälm, det är nämligen när man ska stänga visiret. Det som händer när man försöker dra ner visiret i den utstickande plastbiten som är gjord för detta, så böjs visiret o går bara ända ner på den vänstra sidan där den plastbiten sitter som man ska öppna o stänga visiret med..... e d nån som vet hur man kan fixa detta..?? det sitter nårra svarta plast skruvar i visir fästena hjälper det om man skruvar på dessa..??

mvh

ja har ett problem me min shark rsf2 hjälm, det är nämligen när man ska stänga visiret. Det som händer när man försöker dra ner visiret i den utstickande plastbiten som är gjord för detta, så böjs visiret o går bara ända ner på den vänstra sidan där den plastbiten sitter som man ska öppna o stänga visiret med..... e d nån som vet hur man kan fixa detta..?? det sitter nårra svarta plast skruvar i visir fästena hjälper det om man skruvar på dessa..??

mvh

Kan du kanske lägga upp en bild, så förstår vi lite bättre vad du menar? :)

Har en RSR2, vet inte om det är samma mekanism...

Kan du kanske lägga upp en bild, så förstår vi lite bättre vad du menar? :)

Har en RSR2, vet inte om det är samma mekanism...

här kommer en bild på problemet!!! jävla skitkamera mobil men jaja.....
DSC00107.JPG

det e skitstörigt och ja, det e orginal shark iridium visir.. o ja, jag hade samma problem med det klara medföljande visiret.... det e precis som visiren är för klena för hjälmen när de bara böjer sig så....

Last edited:
Ser inte ut att vara samma mekanism som RSR2.

Kanske är den inställd för trögt på högersidan av visirfästet?
På min hjälm går det att justera med ett litet reglage på var sida hur stort motstånd det ska vara för att röra visiret upp och ner.

På min hjälm går det att justera med ett litet reglage på var sida hur stort motstånd det ska vara för att röra visiret upp och ner.

hur ser d reglaget ut...ja har typ en svart plastskruv vid visir fästet är den du menar...har du bild..???

hallo!! svara!

Nyheter
Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Back