Shark hjälmar

Masterlord

Det man inte vet har man ingen aning om!
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
hojlös
Är det någon som har Shark hjälm här?
Hur tycker ni dom e?
Funderar på att köpa en fast vill gärna höra era synpunkter först...

lord skrev:
Hur tycker ni dom e?

Shark gör kanon fina hjälmar jag har en Barros replika bästa hjälm jag någonsin haft. 1300g 3mm tjock vindruta ventilationen är grym det fladdrar fan i håret när man öppnar den fullt. Inte gratis dock runt 5000 Kr får man ge för en RSR men dom kom med en ny i år som heter RSX den är i princip lika extrem men kostar bara 3500-4000 Kr.

Nicke_K skrev:
Shark gör kanon fina hjälmar jag har en Barros replika bästa hjälm jag någonsin haft. 1300g 3mm tjock vindruta ventilationen är grym det fladdrar fan i håret när man öppnar den fullt. Inte gratis dock runt 5000 Kr får man ge för en RSR men dom kom med en ny i år som heter RSX den är i princip lika extrem men kostar bara 3500-4000 Kr.
Provade en Barros replika och den satt superskönt! :D
Har tyvärr ingen länk, men ska spana runt lite, så kanske jag kan hitta nåt...

JAg har en, funker jättebra men det saknas visir lås på min vilket blir problem om man kör fort och vrider huvet åt nåt håll. Förutom det finns det inget att klaga på

Jag har en Shark RFS2 Matrix och tycker att den är helt ok. Men å andra sidan är jag nybörjare och har endast provat ett ytterst begränsat antal hjälmar.. :)

Äh, Arai ska de ju va.... He he, nej då, shark gör snygga hjälmar med. Har dock aldrig provat nån...

Bifogat

• Picture 44.jpg
    Picture 44.jpg
    59.3 KB · Visningar: 183
hur kan man döpa en produkt till shark, ultra, primo, mm. Produkten må vara hur bra som helst men b-stämpeln blir ju uppenbar.

min åsikt.

spammmm

förlåt

Jag har haft en shark, det var länge sen. Dom har kanske blivit bättre nu, utvecklingen går väl framåt för alla.

Masterlord skrev:
Hur tycker ni dom e?

Jag köppte en shark på superbike förra året, är kanon nöjd.
Har inte hittat något som jag kan klaga på :tummenupp

Jag har en Shark XRX.

Funka utmärkt i två år. Kommer komplett med nässkydd och dragskydd under hakan. Funkar kanonbra. Hjälmen är riktigt tyst och "lyfter" bara när det börjar gå riktigt fort (200+).

Min har gått i backen vid en olycka på långfredagen. Krock i 60 med tillhörande flygtur på 10-15 meter med 2 meters höjd. Skallade backen med visir/integraldel och klev upp och skakade på huvet nånn gång för att rensa skallen.
Säkerhetsmått = Mycket bra.

Nackdel för roadracingpiloter är att min modell har snabbfärste, ej dubbel D låsning. Kanske finns på andra modeller.
Jag köper en ny sharkhjälm omgående.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...