Sharia-tråden, eller Halal de luxe

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det här är en stickykandidat så man alltid kan gå in och kolla läget, lite som väder-rapporten är en given sticky i Mc-forumet.
Läget på vadårå?? undrar ni förstås. Sharia-läget förstås!
Vilka nya sharia-tvång kommer smygandes? Här är två från senaste tiden:

Sedan innan hade vi ju simhallarna, skolorna, skolavslutningarna, krav på halal skolmat - vad mer krävs det att vi anpassar? :va Fyll på listan!

Inte för att det har med tråden att göra, men har du kollat filmen The Hurt Locker?
Sevärd. Du kanske rent av kan låta dig inspireras lite :)

Markus, du har väl inte börjar sympatisera med Dilsa Demirbag-Sten??
Det är minst sagt oroväckande om du och Dilsa inte längre har divergerande uppfattningar om allt.:va

Ingen kan väl på allvar tro att vi närmar oss Sharia-lagar i Sverige. Visst ytterligare ett försök har nu gjorts att propagera för det. Fine. Inte sista gången det sker förmodligen. Det lär tills vidare stanna vid det.

Nästan så man skulle vilja läsa den där uppsatsen för övrigt. Om muslimen ifråga har lyckats föra ett adekvat juridiskt resonemang som leder till den slutsatsen är han att gratulera. Fan tro't.

Tycker folk verkar lite neggo :va

Vi provar väl sharialagar i några år och funkar det inte så är det väl bara att byta tillbaks? ;)

Fan! Berätta inte vad som händer i filmen!

sorry grabbar! jag lovar att det är en väldigt liten del av filmen :)

edit:trodde alla hade sett den då den hade så sen premiär i Sverige....

ska ringa och klaga på SF och säga att det är deras fel att folk inte blir allmänbildade när de håller på filmerna :mad:

Last edited:
sorry grabbar! jag lovar att det är en väldigt liten del av filmen :)

edit:trodde alla hade sett den då den hade så sen premiär i Sverige....

ska ringa och klaga på SF och säga att det är deras fel att folk inte är allmänbildade när de håller på filmerna :mad:

Den hade väl så sen premiär så att den inte varit?

Mars 2010 om jag inte minns fel..

Markus> Ett strålande initiativ att skapa den här tråden! :tummenupp

Nästa steg till Sharia i Sverige: Tvångsgifte

Såg förresten Nalin Pekgul käfta mot Katrin Linna på nyheterna angående den kvinnohatande jobbsökanden. Hon är ju för fan inte klok! Linna alltså.

Markus, du har väl inte börjar sympatisera med Dilsa Demirbag-Sten??

Kan man INTE sympatisera med henne?:confused: Dilsa rockar! :yopartyHade jag inte redan varit gift så hade jag gift mig med henne!

Last edited:
Markus> Ett strålande initiativ att skapa den här tråden! :tummenupp

Nästa steg till Sharia i Sverige: Tvångsgifte
Fast du lär väl få leta rätt länge här på SH (eller för den delen, bland vilka som helst med vettet i behåll) innan du hittar någon som inte anser att det där är beteende som bör motarbetas med alla till buds stående medel?

Fast du lär väl få leta rätt länge här på SH (eller för den delen, bland vilka som helst med vettet i behåll) innan du hittar någon som inte anser att det där är beteende som bör motarbetas med alla till buds stående medel?
Nja, jag är faktiskt lite osäker på var korvgubbe, vår egen lilla AFA, står i frågan...

Nja, jag är faktiskt lite osäker på var korvgubbe, vår egen lilla AFA, står i frågan...

Han kommer följa gängse standard, dvs:
  • Förneka att det förekommer, tills man visar att det förekommer:
  • Förneka att det är väsentligt, tills man visar att det är väsentligt:
  • Förneka att det är vanligt förekommande, tills man visar att det är vanligt förekommande:
  • Förklara bort det med fåniga begrepp, tills debatten dör ut

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...