SH Trådstängningsgestapo

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
Läste i nån tråd att det klagades på att aktiviteten på SH hade minskat så mycket...

Kan ju kanske bero på att trådar stängs hela tiden - förstår inte poängen med det. Om någon tråd blir rasistisk, personliga påhopp, osv. så är det väl bara varna/banna personen som skriver det en tid. Men att stänga potentiellt roliga trådar som t.ex.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=217381

I don't get it??? Vi lever ju inte i det röda landet i öster:tummenupp

annat exempel...

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=218483&page=4

Trådarna stängda för att de inte längre handlar om huvudämnet, utan totalt ballat ur?
En anledning så god som någon att stänga en tråd.

En annan sak som är bra om man nu tvunget ska stänga trådar är att inte ta bort tråden.

Hur ska man annars veta vad som inte är okej att diskutera? Eller om det är en dubbelpost eller nåt annat...

Som i filmer och bilder, där tas trådar bort hej vilt med förklaringen "gammal."

En annan sak som är bra om man nu tvunget ska stänga trådar är att inte ta bort tråden.

Hur ska man annars veta vad som inte är okej att diskutera? Eller om det är en dubbelpost eller nåt annat...

Som i filmer och bilder, där tas trådar bort hej vilt med förklaringen "gammal."
Ja, vid dubbelposter och allmänt OT-svammel kan ju trådarna vara kvar. Men när det handlar om kränkande personangrepp, rasism, hets mot folkgrupper mm så förstår jag att trådarna tas bort, eftersom ansvarig utgivare annars kan åka dit på det juridiskt.

Vi som kollektiv tjänar ju knappast på om folk här uttrycker främlingsfientlighet/hbt-hat/andra olagligheter heller. Det är ju knappast något som får oss att bli mer omtyckta bland folk i allmänhet. Iaf jag vill inte att folk ska ha bilden av oss att inte nog med att vi kör som idioter och för ett jävla liv, vi hatar allt å alla också.

Ja, vid dubbelposter och allmänt OT-svammel kan ju trådarna vara kvar. Men när det handlar om kränkande personangrepp, rasism, hets mot folkgrupper mm så förstår jag att trådarna tas bort, eftersom ansvarig utgivare annars kan åka dit på det juridiskt.

Vi som kollektiv tjänar ju knappast på om folk här uttrycker främlingsfientlighet/hbt-hat/andra olagligheter heller. Det är ju knappast något som får oss att bli mer omtyckta bland folk i allmänhet. Iaf jag vill inte att folk ska ha bilden av oss att inte nog med att vi kör som idioter och för ett jävla liv, vi hatar allt å alla också.

Räcker det inte att just ta bort de inläggen samt banna lite då? Jag tycker det är jobbigt med alla borttagna trådar just för att man inte vet vad de innehöll och därför inte vet vad som är ok eller inte.

Jag vet inte hur det är med dig, men jag har rätt svårt att läsa borttagna inlägg också ;)

:blah

Om man tar bort ett inlägg så skriver man "Borttaget pga personligt påhopp" eller nåt, om en hel tråd bryter mot reglerna så skriver man det i anledningen. Man behöver inte ta bort en hel tråd för att två inlägg bryter mot reglerna - tycker jag. :)

Den var stängd förrut. Då frågade jag varför... sedan blev den öppnad igen. Trådskaparen var i alla fall glad för det. :tummenupp

Va väl så att ingen va direkt snäll mot ts så Swedie stängde men ts tyckte det va ok så den öppnades igen.

:blah

Om man tar bort ett inlägg så skriver man "Borttaget pga personligt påhopp" eller nåt, om en hel tråd bryter mot reglerna så skriver man det i anledningen. Man behöver inte ta bort en hel tråd för att två inlägg bryter mot reglerna - tycker jag. :)

Är ju lite en balandsgång det där mé. Trådar där bara några få inlägg inte riktigt håller måttet vill man ju helst låta vara för att det inte ska se så "moderator slaktat" ut. Men tillslut så ( på sann sh manér :hihi ) så spårar tråden ur totalt och då är det ingen idé att försöka rädda med att ta bort 20 inlägg för då dör tråden endå..

Last edited:
Som moderator på ett antal andra platser så har jag full förståelse för att trådar stängs/tas bort, mycket jag har ork med att läsa genom några hundra inlägg och handradera rent skräp som inte skulle varit postad alls, trådar bortom all redning mår bäst av att försvinna.

Och tramsa inte om rättigheter, du har inga, du har bara privilegiet att posta i ett forum

Som moderator på ett antal andra platser så har jag full förståelse för att trådar stängs/tas bort, mycket jag har ork med att läsa genom några hundra inlägg och handradera rent skräp som inte skulle varit postad alls, trådar bortom all redning mår bäst av att försvinna.

Och tramsa inte om rättigheter, du har inga, du har bara privilegiet att posta i ett forum

Har man inte ork bör man väl inte vara moderator? :va

Ingen förutom dig har nämnt rättighet..

Är ju lite en balandsgång det där mé. Trådar där bara några få inlägg inte riktigt håller måttet vill man ju helst låta vara för att det inte ska se så "moderator slaktat" ut. Men tillslut så ( på sann sh manér :hihi ) så spårar tråden ur totalt och då är det ingen idé att försöka rädda med att ta bort 20 inlägg för då dör tråden endå..

Visst är det så men är det inlägg som bryter mot reglerna ska de ju tas bort - med förklaring. Bryter de inte mot reglerna får de väl vara kvar. :)
Och, som sagt, är det en tråd som redan i första inlägget bryter mot reglerna så bör den ju stängas - helst. Är det känsligt så får man väl ta bort den men skriv en anledning och inte bara typ 'orka' eller nåt.

Tråden stängdes ner av rasorblade utan någon större anledning!
Jag fick inget svar från honom efter flera pm:ar på vf han stängde ner den!
Swedie tyckte heller inte att den borde stängas ner så han öppnade den igen!

Personligen tycker jag Sh borde byta ut Rasorblade som moderator då han svara inte ens tillbaka på vad medlemmarna har att säga eller kanske på vad "jag" har att säga!
Jag rapporterade även några inlägg där absolut ingenting hände åt saken....så vad har man moderator till för om Han/hon inte gör något åt saken?

Sh har ju skrivit massa regler o vilka regler som ska följas ....Några skrev ju hatiska kommentarer mot mig som hade inget med videon att göra, utan att jag hade sagt något till dem....ska man inte banna sånna personer? enligt sh regler?

Tyckte jag skulle dela lite av de hela...
Jag gör de jag gör bäst o de kommer flera videos även om de gillar dem eller ej
:kulspruta

Va väl så att ingen va direkt snäll mot ts så Swedie stängde men ts tyckte det va ok så den öppnades igen.

Last edited:
Visst är det så men är det inlägg som bryter mot reglerna ska de ju tas bort - med förklaring. Bryter de inte mot reglerna får de väl vara kvar. :)
Och, som sagt, är det en tråd som redan i första inlägget bryter mot reglerna så bör den ju stängas - helst. Är det känsligt så får man väl ta bort den men skriv en anledning och inte bara typ 'orka' eller nåt.

Tyvärr är det ju inte alltid så enkelt som att inlägg är mot reglerna eller inte.. Mycket som skrivs kanske är helt offtopic, som moderator vill man inte ta bort varje inlägg som är offtopic för det dödar bara tråden. Låter man det va kan det dock snabbt bli bara skit och tråden är förlorad. Vi gör så gott vi kan, men det som är bra för nån är dåligt för nån annan så det är tyvärr svårt att va alla till lags mé :)

Tyvärr är det ju inte alltid så enkelt som att inlägg är mot reglerna eller inte.. Mycket som skrivs kanske är helt offtopic, som moderator vill man inte ta bort varje inlägg som är offtopic för det dödar bara tråden. Låter man det va kan det dock snabbt bli bara skit och tråden är förlorad. Vi gör så gott vi kan, men det som är bra för nån är dåligt för nån annan så det är tyvärr svårt att va alla till lags mé :)

Det är ju så de gör på Flashback och det är ju ett direkt tråkigt forum som bara är till för information. Gällande OT så släng in en varning i tråden att "Back to topic, annars börjar vi radera" och om det inte hjälper, radera. Väldigt, väldigt många trådar funkar ju trots att de är rejält off topic och de är allt som oftast trevligast. Man får ett mycket mer levande forum. Tycker jagl.

Ett exempel på sånt jag stör mig på är i bilden nedan, en borttagen tråd utan förklaring. Det räcker med en kort förklaring som såna som inte läst tråden fattar - så vet man att det inte är OK.

Bifogat

• bild.jpg
    bild.jpg
    37.5 KB · Visningar: 51
Ett exempel på sånt jag stör mig på är i bilden nedan, en borttagen tråd utan förklaring. Det räcker med en kort förklaring som såna som inte läst tråden fattar - så vet man att det inte är OK.

Jo, jag håller med där, speciellt om tråden till en början var intressant, eller om det är en tråd man följer som inte alls har spårat ur, sedan kommer det ett eller två inlägg som man inte har läst och tråden tas bort med hänvisning "spårade ur". (eller som i ditt exempel, ingen förklaring alls)

Hur mycket kan en flera sidor lång tråd om tändstift spåra ur på två inlägg?
Där kan man ju då i såna fall ta bort dom två inlägg som handlade om huruvida Gudrun Schyman har stringtrosor eller inte och låta en månads diskution om tändstift ligga kvar.

Sen ibland får man väl erkänna att slarvfel hittar in :gnissla Men har ordnat till det nu :)

Sen är det ju alltid så att det går att ifrågasätta varje fall om så önskas. Stänger eller tar bort en tråd eller ett inlägg som verkar oklart och inte känns rätt så är det ju bara skicka ett PM :tummenupp

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla