Sh segt?

Inget fel på ditt internet. Det är segt som kola fast jag sitter på en "hyfsat" snabb fiberuppkoppling.

Taskig sql-kod som körs på servern tydligen. har varit så ett par månader nu.

Dags att någon tar tag i det snart? *host*swedie*host* ;)

Jag "host,host,hostar "väl vidare:D
Segare än kolaknäck och då snackar vi extreeeeeemsegt!!!!!!!!!!!!!!

Ja ni har rätt att jag haft fullt upp. Jag har en lösning på detta snart där jag kommer ha mer tid att göra vad jag ska göra på sajten, underhålla den och se till att alla trivs på bästa möjliga sätt. Förhoppningsvis kommer folk uppskatta det framför den möjliga ändringen i övrigt. Ska hitta bra balans på det om det blir av... så inge mer nu om det :)

Ska dock gå ut i nyheterna och söka efter en som kan tweaka servern åt mig. Jag har inte kunskapen, inte heller han som "hostar" servern (förövrigt söker jag nytt ställe att placera sporthoj.coms 2 servrar på, gratis eller nära på vore trevligt :))

Jag har en lösning på detta snart där jag kommer ha mer tid att göra vad jag ska göra på sajten, underhålla den och se till
att alla trivs på bästa möjliga sätt. Förhoppningsvis kommer folk uppskatta det framför den möjliga ändringen i övrigt. Ska hitta bra balans på det om det blir av... så inge mer nu om det :)

Låter fint det, hur långt har ni/du normaliserat databasen ?

Ja, vid design av en relationsdatabas så kan man genomföra något som kallas för normalisering. Man pratar om 1NF -> 2NF -> 3NF.

Syftet med normaliseringen är att minska redundansen och att ordna informationen, en minskad redundans leder till en effektivare/mindre databas = snabbare sporthoj.com.

2855449 Ja, vid design av en relationsdatabas så kan man genomföra något som kallas för normalisering. Man pratar om 1NF -> 2NF -> 3NF.

Syftet med normaliseringen är att minska redundansen och att ordna informationen, en minskad redundans leder till en effektivare/mindre databas = snabbare sporthoj.com.
du menar att indexera databasen? det är gjort nästan av sig själv av vbulletin, sedan så kör jag optimera o fixa på den då och då.

du menar att indexera databasen? det är gjort nästan av sig själv av vbulletin, sedan så kör jag optimera o fixa på den då och då.

Inte riktigt, innan man skapar den riktiga databasen så brukar man skapa sig en modell över den tänkta databasen. Sedan går man ofta vidare och normaliserar databasen minska redundansen och att ordna informationen.

Om du har lagt till egna kolumner eller tabeller så kan NF vara bruten.

Inte riktigt, innan man skapar den riktiga databasen så brukar man skapa sig en modell över den tänkta databasen. Sedan går man ofta vidare och normaliserar databasen minska redundansen och att ordna informationen.

Om du har lagt till egna kolumner eller tabeller så kan NF vara bruten.

Burner = db adm = :kär

Det känns vääääldigt segt men jag trodde det var min lina i Hongkong. Alla andra siter går ju iofs ok så jag hoppas lite db-mumbojumbo fixar till det längre fram.

Det har gjorts en ändring på mysql-sidan och nu är det nära 900 online och det var över 900 för ett tag sedan och då flöt det på bra för mig iaf.

Ja ni har rätt att jag haft fullt upp. Jag har en lösning på detta snart där jag kommer ha mer tid att göra vad jag ska göra på sajten, underhålla den och se till att alla trivs på bästa möjliga sätt. Förhoppningsvis kommer folk uppskatta det framför den möjliga ändringen i övrigt. Ska hitta bra balans på det om det blir av... så inge mer nu om det :)

Ska dock gå ut i nyheterna och söka efter en som kan tweaka servern åt mig. Jag har inte kunskapen, inte heller han som "hostar" servern (förövrigt söker jag nytt ställe att placera sporthoj.coms 2 servrar på, gratis eller nära på vore trevligt :))

Swedie, kolla med Martin Björnström på 99.se. Han driver Nordens största community för mac och musikfolk. Deras lösning bygger på samma som din, dvs. på vB som körs clustrat, en mysqlburk och ett flertal webburkar. Vet att de har plats i sitt serverrack... men kostnadsfrågan kan jag inte uttala mig om.

/M

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...